nitro accu

Johnny FZ1

Die hard MF'er
14 okt 2013
602
50
Hallo weet iemand wat voor een type een nitro accu is .
Ik heb een acculader maar in de handleiding wordt deze niet vernoemd. Ik weet niet welk laadprogramma ik moet kiezen .Boekje geeft aan : nat ,gel, efp ,mf, ca en agm batterijen.
Alvast bedankt voor je antwoord.

Zoekfunctie geprobeerd maar die werkt op 1 of andere manier niet.

360.jpg
 
Laatst bewerkt:
Foto van de accu ?

Edit;
moet je een bepaalde stand kiezen op je lader specefiek voor het type accu?
Of moet je kiezen met welke laadstroom er geladen moet worden? Want alle types welke je noemt zijn de diverse technieken maar de manier van laden is gelijk.

Hieronder een lijstje met wat wat is. Ben je ook weer iets wijzer ;)
Nat; zal de Nederlandse vertaling zijn voor FB; Flooded Battery
Gel; een gelachtige vorm van het Electrolyt
Efp, zal wel EFB zijn; Enhanced Flooded Battery
MF; Maintenance Free
CA; Calcium Battery
AGM; Absorbent Glass Matt
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zon green lithion accu gehad in mn RXV, met gewone acculader op peil gehouden en nooit problemen mee gehad...
Eeet niet of dat info is waar je iets mee kan..

Gaan de wildste verhalen rond dat een ionaccu een speciale lader nodig zou hebben..
 
Hallo weet iemand wat voor een type een nitro accu is .
Ik heb een acculader maar in de handleiding wordt deze niet vernoemd. Ik weet niet welk laadprogramma ik moet kiezen .Boekje geeft aan : nat ,gel, efp ,mf, ca en agm batterijen.
Alvast bedankt voor je antwoord.

Zoekfunctie geprobeerd maar die werkt op 1 of andere manier niet.

[afbeelding]
Accu staat niet helemaal op de foto. Was benieuwd naar de logo’s welke erop staan.
Zie Pb; logisch, dat is Lood. Wat staat er links?
 
Laatst bewerkt:
Google.. zo handig!

Kwalitatieve accu YTX7A-BS kopen? Zeer snelle levering

De kenmerken die u graag wilt weten:
- Eenvoudig thuis vullen met onderstaande montagehandleiding
- Superieure hoge prestaties
- Zeer lage zelfontlading
- Aan de binnenzijde voorzien van speciaal plaatmateriaal
- Rubberen afdichting i.p.v. plastic voor een betere afdichting
- AGM Technologie
Ik zie anders op de foto geen nitro accu.. :/
Edit; op de foto van TS dan heh O-)
 
Laatst bewerkt:
Na googelen las ik dit :
Accu YTX7A-BS. Een onderhoudsvrije Nitro accu voor een zeer scherpe prijs!
Op dezelfde site als Hermen . Dus ik nam aan dat dit een Nitro accu is .
 
Ik heb zon green lithion accu gehad in mn RXV, met gewone acculader op peil gehouden en nooit problemen mee gehad...
Eeet niet of dat info is waar je iets mee kan..

Gaan de wildste verhalen rond dat een ionaccu een speciale lader nodig zou hebben..

Dat zijn geen wilde verhalen dat is gewoon zo,dat het met jou acculader wel goed gegaan is
komt waarschijnlijk door dat hij niet veel laad,of je heb geluk gehad,of je heb met je lader de
levensduur van je accu flink verkort.Hoe dan ook fabrikanten geven een max op van 2A,
en ondanks dat ik niet twijfel aan je hersencapaciteit ;) ,schat ik die van de fabrikanten toch wel wat hoger in. :Y Met andere woorden gebruik een speciale acculader voor Lithium accu's :Y Heeft verder niks met die Nitro te maken want dat is een gel accu en geen Lithium.
Deze kan je dus wel met een motoraccu lader die geschikt is voor gel accu,s opladen.
 
Laatst bewerkt:
YTX7A-BS is het type accu.
Dit staat voor een bepaalde capaciteit, afmeting en locatie van de terminals.
Iedere accu fabrikant, Varta, Yuasa, Nitro, Exide, VMF etc etc etc zal deze aanduiding gebruiken.


Ik zie op jouw foto een accu van SYM. Niet 1 van Nitro. Rechtsonderin staat de chinese fabrikant.
Jij wilt weten welk interne techniek het is. Dit kan ik zo niet zeggen omdat ik niet alles weet van wat er vermeld staat óp de accu.


Maar om hem op te laden kun je gewoon de een na rechtse stand gebruiken op jouw lader.
12v, small, normal. Volgens de handleiding is de laadspanning dan 14.5v en de laadstroom 900mA.
Dat is prima. Die AGM stand is tevens een koudweer programma voor het opladen bij temperaturen van -10 graden. De laadspannig is dan 14.8v. Dat lijkt me wat aan de hoge kant. Loodaccus mogen doorgaans niet geladen worden met een spanning hoger dan 14.7v. Die 14.8 slaat dan naar mijn idee dan ook meer op het koud weer programma.

Ik vermoed dat die SYM accu gewoon een standaard FB accu is.

Hoop dat je vragen zo beantwoord zijn.
 
Laatst bewerkt:
YTX7A-BS is het type accu.
Dit staat voor een bepaalde capaciteit, afmeting en locatie van de terminals.
Iedere accu fabrikant, Varta, Yuasa, Nitro, Exide, VMF etc etc etc zal deze aanduiding gebruiken.


Ik zie op jouw foto een accu van SYM. Niet 1 van Nitro. Rechtsonderin staat de chinese fabrikant.
Jij wilt weten welk interne techniek het is. Dit kan ik zo niet zeggen omdat ik niet alles weet van wat er vermeld staat óp de accu.


Maar om hem op te laden kun je gewoon de een na rechtse stand gebruiken op jouw lader.
12v, small, normal. Volgens de handleiding is de laadspanning dan 14.5v en de laadstroom 900mA.
Dat is prima. Die AGM stand is tevens een koudweer programma voor het opladen bij temperaturen van -10 graden. De laadspannig is dan 14.8v. Dat lijkt me wat aan de hoge kant. Loodaccus mogen doorgaans niet geladen worden met een spanning hoger dan 14.7v. Die 14.8 slaat dan naar mijn idee dan ook meer op het koud weer programma.

Ik vermoed dat die SYM accu gewoon een standaard FB accu is.

Hoop dat je vragen zo beantwoord zijn.

Bedankt voor je keurige reactie . Hier kan ik zeker verder mee. :t Alle anderen ook bedankt voor het meedenken en jullie input.
 
Terug
Bovenaan Onderaan