Nitro helmen

Crazy Harry

MF'er
13 jul 2006
211
0
Zag vandaag in Assen een stand met helmen van Nitro voor maar 60 euro!!!!???
Zagen er goed uit, heeft iemand zo,n helm en zoja hoe bevalt die?
Want volgens mij voor dat geld kan het nooit veel wezen of heb ik het mis??
 
Voor 60 euro heb ik ook een helm voor je, hij's wel van karton maar dat maakt niet uit toch?
 
Review of niet zo ziet het kussentje na 2 jaar eruit, begint nl te barsten. Ook ben ik niet tevreden over de vizier, sluit niet goed af en daardor tocht het me teveel langs de ogen.

Ben hier in Enschede weer terug gegaan naar het winkeltje (cc-enschede) en hij zou het opnemen met de leverancier; nooit meer wat vernomen.... B|

Was wel goedkoop.... goedkoop is duurkoop in mijn geval........

Nee, geen Nitro meer voor mij dan maar meer geld uitgeven voor een Arai oid.

full
 
Review of niet zo ziet het kussentje na 2 jaar eruit, begint nl te barsten. Ook ben ik niet tevreden over de vizier, sluit niet goed af en daardor tocht het me teveel langs de ogen.

Ben hier in Enschede weer terug gegaan naar het winkeltje (cc-enschede) en hij zou het opnemen met de leverancier; nooit meer wat vernomen.... B|

Was wel goedkoop.... goedkoop is duurkoop in mijn geval........

Nee, geen Nitro meer voor mij dan maar meer geld uitgeven voor een Arai oid.

(Afbeelding)


Tsja zo zag mijn Premier van 300 euro er ook uit na 2 jaar.Dat zegt niet alles.Ik wil hiermee niet zeggen dat nitro een prima helm is ofzo,ik heb er geen enkele ervaring mee.Heeft de TS niets aan,maar wilde het toch even zeggen.

Kok
 
Review of niet zo ziet het kussentje na 2 jaar eruit, begint nl te barsten. Ook ben ik niet tevreden over de vizier, sluit niet goed af en daardor tocht het me teveel langs de ogen.

Ben hier in Enschede weer terug gegaan naar het winkeltje (cc-enschede) en hij zou het opnemen met de leverancier; nooit meer wat vernomen.... B|

Was wel goedkoop.... goedkoop is duurkoop in mijn geval........

Nee, geen Nitro meer voor mij dan maar meer geld uitgeven voor een Arai oid.

Dan weet ik genoeg :W
 
Review of niet zo ziet het kussentje na 2 jaar eruit, begint nl te barsten. Ook ben ik niet tevreden over de vizier, sluit niet goed af en daardor tocht het me teveel langs de ogen.

Ben hier in Enschede weer terug gegaan naar het winkeltje (cc-enschede) en hij zou het opnemen met de leverancier; nooit meer wat vernomen.... B|

Was wel goedkoop.... goedkoop is duurkoop in mijn geval........

Nee, geen Nitro meer voor mij dan maar meer geld uitgeven voor een Arai oid.

(Afbeelding)

Twee jaar voor een helm van 60 Euro?? En dan gaat dat kussentje stuk? vind ik nog wel een prima resultaat eigenlijk..
 
Review of niet zo ziet het kussentje na 2 jaar eruit, begint nl te barsten. Ook ben ik niet tevreden over de vizier, sluit niet goed af en daardor tocht het me teveel langs de ogen.

Ben hier in Enschede weer terug gegaan naar het winkeltje (cc-enschede) en hij zou het opnemen met de leverancier; nooit meer wat vernomen.... B|

Was wel goedkoop.... goedkoop is duurkoop in mijn geval........

Nee, geen Nitro meer voor mij dan maar meer geld uitgeven voor een Arai oid.

(Afbeelding)



OOOHH NEE HET KUSSENTJE '( '( '( '( '( '(

waar jij je druk om maakt zo'n klein scheurtje
 
het grappige is dat je die kussentjes los kunt bestellen en vervangen, komplete set kost een tientje of 3.

ik heb zelf ook een nitro, de n800 of de nv 800 (geen zin om te gaan kijken)matzwart, dat ding bevalt prima. draagcomfort is goed. afwerking ook. zit vol met ventilatie kanalen, om het hoofd koel te houden en om ervoor te zorgen dat het vizier (iridium) niet beslaat. als je die allemaal open hebt staan wil het wel eens langs je ogen waaien ja...gewoon dichtdoen dus. kinband heeft een dubbel d sluiting (naar zeggen het veiligst) verder zou ik even op de site van nitro kijken als ik jou was, hoop informatie ook over alle keurmerken die er op zitten.
lichte mooie helm voor weinig...wat wil een mens nog meer. ;)
full
 
kvin de meesten hier wel erg veel vooroordelen hebben:

goedkoop dus niet goed? Nee getild worden met een 'merk' helm, welke voor 100 euro gemaakt wordt en voor 250 verkocht word: dan zijn ze wel veilig!

@ ts: als er een keurmerk in zit; zeker kopen als jij hem mooi en fijn vind!

@ nitro helm drager met scheurtje in kussentje na 2 jaar: zeikwijf, dat voorkom je niet door de aanschaf van een duurdere helm.

@ iedereen die nog wil zeuren: ja ok, een caberg a 300 euri is vast en zeker veiliger, maar dat deze nitro's van 60 euro onveilig en slecht zijn is ronduit onzin!
 
het grappige is dat je die kussentjes los kunt bestellen en vervangen, komplete set kost een tientje of 3.

ik heb zelf ook een nitro, de n800 of de nv 800 (geen zin om te gaan kijken)matzwart, dat ding bevalt prima. draagcomfort is goed. afwerking ook. zit vol met ventilatie kanalen, om het hoofd koel te houden en om ervoor te zorgen dat het vizier (iridium) niet beslaat. als je die allemaal open hebt staan wil het wel eens langs je ogen waaien ja...gewoon dichtdoen dus. kinband heeft een dubbel d sluiting (naar zeggen het veiligst) verder zou ik even op de site van nitro kijken als ik jou was, hoop informatie ook over alle keurmerken die er op zitten.
lichte mooie helm voor weinig...wat wil een mens nog meer. ;)
(Afbeelding)

Heb dezelfde alleen dan met witte striping :)
Nadelen die ik heb ondervonden:
Soms tocht aan de binnenkant waardoor ogen beginnen te tranen (tussen de 100-120)
Vizier wil bij hogere snelheden (120+) openwaaien :( maar dat komt denk ik doordat ik op een naked rondrij...

Verder degelijke helm, maar geen arai :)
 
Voor dat geld heb je vaak een overjarig model. Helemaal niets mis mee.

Beter een cheap-ass helm die goed zit, dan een dure die niet goed past.
Verschil in prijs zit in het gewicht, materialen, afwerking en de geluidsdempende werking.
Maar iedereen hier heeft blijkbaar geld in overvloed en wil alleen maar met een Arai van 500-600 euro rijden. :z

Kwalitatief is een duurdere vaak beter, maar die is niet per definitie veiliger. Dikke onzin.
 
Review of niet zo ziet het kussentje na 2 jaar eruit, begint nl te barsten. Ook ben ik niet tevreden over de vizier, sluit niet goed af en daardor tocht het me teveel langs de ogen.

Ben hier in Enschede weer terug gegaan naar het winkeltje (cc-enschede) en hij zou het opnemen met de leverancier; nooit meer wat vernomen.... B|

Was wel goedkoop.... goedkoop is duurkoop in mijn geval........

Nee, geen Nitro meer voor mij dan maar meer geld uitgeven voor een Arai oid.

(Afbeelding)
_O-

Neeeee.. niet het kussentje! :o

Dude, ik heb mijn Shark RSF2 nu 4 jaar en er komen ook overal scheuren in de kussentjes. Lekker boeiend. Wordt gewoon veel gebruikt. Alsof zo'n scheurtje de helm minder veilig maakt?
 
Jup, mijn Shark van 250 euro heeft ook na 1,5 jaar gebruik al scheurtjes in de kussentjes. Ik ga de volgende keer ook niet meer dan 150 euro aan een helm uitgeven.
 
scheurtjes moet je idd niet over zeiken...

ik heb een IXS helm, je kan het model ook van nitro kopen, is hetzelfde alleen andere kleurtjes... ik kan je wel vertellen dat het een miskoop was, ding kostte 160€, zit lekker,... maar die wind dat is echt niet te harden. als alles toe is dan waait het nog altijd in mijn ogen alsof ik met een open visier rijd! op zich niet zo'n heel erg probleem, maar ik heb lenzen

lenzen+wind= uitdrogen

uitdrogen = irritatie (branderig gevoel) + niks meer zien |(

volgende zomer koop ik wel ff een suomy, arai of shoei (als ik werk) :X

edit: vond het goedkoper model van ixs voor 115 € beter :Y
 
Heb dezelfde alleen dan met witte striping :)
Nadelen die ik heb ondervonden:
Soms tocht aan de binnenkant waardoor ogen beginnen te tranen (tussen de 100-120)
Vizier wil bij hogere snelheden (120+) openwaaien :( maar dat komt denk ik doordat ik op een naked rondrij...

Verder degelijke helm, maar geen arai :)

ik rij op een streetfighter...naakter kan je niet he, maar draag hem met de voorkant een beetje naar beneden getrokken...mijn vizier is nog nooit opengewaaid...ook niet bij 200+ O-)

O-) heb er trouwens 150 euro voo betaald op de motorbeurs in utereg.
voor sommige helmen betaal je hoofdzakelijk voor de naam.

wat betreft caberg...heb ik hier ook nog eentje van liggen, ooit 699 gulden voor betaald...je raad nooooooit waar er allemaal scheurtjes in zitten...een stuk of 20... *D

(...precies...in dat kussentje aan de achterzijde... B| )
 
Ga binnenkort ook voor een Nitro of een OGK helm kijken,ben aan m,n tweede Shark bezig en als je echt een K*T helm wilt kopen moet je een Shark nemen die zien er van buiten leuk uit maar als je de afwerking aan de binnenkant zie is echt 3x niks pleurt zo uit elkaar
 
Ga binnenkort ook voor een Nitro of een OGK helm kijken,ben aan m,n tweede Shark bezig en als je echt een K*T helm wilt kopen moet je een Shark nemen die zien er van buiten leuk uit maar als je de afwerking aan de binnenkant zie is echt 3x niks pleurt zo uit elkaar

Schrap Nitro dan maar :X
Broertje heeft een Shark en die is kwalitatief gezien beter dan de Nitro :)
 
Okee als dat zo zou zijn ken het me eigen niet voorstellen,ga ik maar voor de OGK maar ben er toch nog niet van overtuigd,heb op verscheidene beurzen Nitro helmen gezien en zagen er toch echt wel goed uit,sorry beter als Shark in mijn optiek
 
The N1200-VX is ECE 22.05 approved and also meets the British ACU Gold specifications.

Conclusion
Light weight goes a long way towards overriding other helmet idiosyncrasies.
The Nitro N1200-VX seems to possess high quality; it has a very nice finish and graphics; and they don't get much lighter than this and still have ECE 22.05 and ACU Gold approval.


(bron: een of andere engelse helmentestsite)

en kijk eens...ook verkrijgbaar met niet scheurende kussentjes
full
 
Nou ik denk dat ik de gok maar eens ga nemen ik heb nu een 10jaar oude jawel waar heb ik die naam eerder gehoord/gelezen?Rossi replica 1e model van avg
allen heb ik het geld daar nu niet meer voor .Dat gaat nu op aan luiers ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan