Niveau??? WK superbike

Laat hem maar een seizoen WKSupersport rijden,stijl heeft hij zeker.
n5bleqqzki_1080585545.jpg
 
Denk je dat? Motorsport is in Amerika verhoudingsgewijs volgens mij een kleine sport. Ik vraag me dus af of een coureur in de AMA in financieel opzicht beter af is dan een MotoGP-coureur.

Zeker weten dat ze daar goed betaald worden, zo'n kerel als Eric Bostrom kreeg in z'n kawa tijd meer geld om in de USA te blijven racen vandaar dat we hem nooit in het WSB serieus aan het werk hebben gezien.
Salarissen liggen daar hoger dan in het WSB en alleen de topjongens uit het MotoGP zijn beter af.
 
[

[me]Arckira is wel benieuwd in welke mate Honda nou betrokken is bij het Ten Kate team :? [/me]

[/quote]

In geen mate. Ons gerrit beunt alles zelf. Lees de Firebladetest in kicxstart
en motor maar eens. Dan is het nog bijzonderder wat die Nederlander voor
elkaar krijgt!Van mij mag Vermeulen het kampioenschap pakken, zeker weten
trouwens dat er nu al een paar ducatimannen goed wakker liggen van die
Blade. Maar goed...een Laconi is ook geen Foggy.
 
ff weer een beetje on-topic. Er wordt veel gesproken over het niveau van de WSB, maar die wordt zo nu en dan toch welles onderschat. Tis jammer dat Flamini er zo'n zootje van gemaakt heeft met de reglementen, maar ze hebben nu toch een leuk voorlopig klassement. Laconi is wel vaak t snelst, maar die rijdt op de grens en kukelt er daardoor nog welles af. De fabrieks ducati's zijn niet meer overheersend! Er zijn zowieso 4 coureurs die voor de titel kunnen gaan. Zolang er close racing is zoals afgelopen weekend, doet het er niet meer toe hoe langzaam de Pirelli banden zijn! Nu maar hopen dat er in Magny Cours nog steeds 4 titelcandidaten zijn!!!
 
Helemaal mee eens. Nu alleen nog i.p.v. 3 Ducati's en één Honda van alle merken één voor de titel en het WSB is weer waar het 10 jaar geleden was. Superspannend en superspectaculair.
 
In geen mate. Ons gerrit beunt alles zelf. Lees de Firebladetest in kicxstart
en motor maar eens.
Daar weten wij als buitenstaanders niks van. Wie weet wat voor verborgen lijntjes er lopen tussen Honda Japan en Ten Kate. Wellicht willen ze daar in Japan maar al te graag dat Vermeulen met de Fireblade het WSBK gaat winnen.

Een beetje op 2 paarden wedden. Enerzijds zeggen dat ze niet officieel meedoen aan de WSBK als protest tegen Flamini en anderzijds toch via Ten Kate een Blade laten meerijden.

Die TK Blade heeft amper reclamebestickering, hoe komt TKR anders aan het geld om zo'n duur seizoen SBK te rijden? :? Vast niet van de opbrengst van zijn lootjes bij de TK open dagen. :+
 
Maar 'officiëel' zijn er 2 fabrieks CBR 1000RR's en die rijden beiden in het Amerikaanse SB kampioenschap.

De fabrieksfietsen zouden te duur zijn. Ten Kate is toen zelf 'straatfietsen' gaan aanpassen omdat die volgens hem meer dan genoeg potentie hadden om het goed te gaan doen.

Zo was tenminste de situatie aan het begin van dit seizoen, ik weet niet hoe het lijntje Honda - Ten Kate ligt na de prestaties tot nu toe, maar Honda mag zeker niet klagen.

Maar ik heb ook gehoord dat de 'fabrieks'- Honda Supersportblokken ook al werden klaargemaakt door Ten Kate, dit zou weer duiden op een zeer goede relatie tussen hen en de fabriek.
 
Die TK Blade heeft amper reclamebestickering, hoe komt TKR anders aan het geld om zo'n duur seizoen SBK te rijden? :? Vast niet van de opbrengst van zijn lootjes bij de TK open dagen. :+

Aan het begin van het seizoen zei TK dat ze wel wat steun kregen van Honda Europa.
 
Terug
Bovenaan Onderaan