Euro Cup (ZAC) / vrij rijden bij RSZ

Het raceseizoen is weer begonnen!

En voor #222 is de kop er af voor seizoen 2024.
De scherpte in het racen ontbrak nog, de eerste vrije training waren de eerste meters op de motor sinds oktober vorig jaar, maar al met al ging het zeker niet slecht.

Race 1 was goed voor een 5e plek, race 2 leverde een 3e plek op.
In de eindstand van de dag was dit voldoende voor de 3e plek, dus de eerste trofee mag weer mee naar huis!



 
Lekker bezig hoor! 👍🏻

Ik heb zelf vrijdag weer eens vrij gereden op Assen. Dat was voor het eerst in ongeveer 1,5 jaar dat ik weer eens vrij kon rijden en dat ik weer eens op mijn R6 reed. (waarin ik nog wel les heb gegeven op een s100RR). Kostte me de halve dag om weer de juiste versnellingen en rempunten te vinden (en te wennen aan het ontbreken van QS. En blipper). Daarna was de snelheid nog steeds euh…beperkt.

Ik kan me ook niet herinneren dat het zo vermoeiend was. Ik moest er zaterdag echt een volle dag van bijkomen. Heeft natuurlijk niks met leeftijd te maken 😶.

Maar eens kijken of we nog ergens een dagje kunnen doen voor wat extra oefening.
 
Voor mij begon het seizoen met een domper.

Na voor het eerst een voorjaarstraining te hebben gedaan in Spanje begon ik vol goede moed aan de eerste wedstrijddag.
Het heeft zeker geholpen want zat er gelijk lekker op en was sneller dan voorgaande jaren aan het begin van het seizoen.
Eerste training vanwege verkeer nog erg rommelig. Kwalificatie ging ik bewust met weinig brandstof weg om 2 á 3 rondjes te knallen, helaas werd ik in een snelle ronde door iemand anders naar buiten gedrukt. Wou nog een rondje extra doen maar kwam toen zonder benzine te staan. Toch overall P18 gekwalificeerd in een veld met 46 deelnemers. Race 1 had ik een goede start, ik ging slim de eerste bocht in en zat er erg goed bij. Uiteindelijk als 9e overall gefinisht. Dus mocht race 2 vanaf de 3e startrij beginnen en had weer een goede start. Gedurende de race werd ik wel een paar keer ingehaald maar was in de kopgroep aan het strijden met nog iemand. Vooral in de Ramshoek had ik meer snelheid en haalde ik hem daar meerdere keren buitenom in. Helaas maakten we met nog 1 ronde te gaan bij het aanremmen voor de GT chicane contact en kwam ik vast in zijn motor te zitten. Nadat ik eindelijk los kwam maakte ik een salto in de grindbak waarbij ik erg hard op mijn linkerschouder viel. Deze is nu aardig beurs. Dus al met al niet de start van het seizoen waar ik op gehoopt zat, het enige positieve wat ik meeneem is dat ik er goed bij zat.

1713186881182.png

1713186953638.png

1713186934971.png

1713186997345.png
 
Dat is een zuur begin ja 🙁
Hopelijk niet al te veel last van het lichamelijke en valt de motor ook nog een beetje mee?
Wel een prettig dat het niet aan de vorm ligt 🔥



Dat terzijde, persoonlijk zou ik altijd genoeg peut voor de hele sessie mee proberen te nemen. Ik neem niet meer mee, maar minder betwijfel ik of ik merk of ik nu 8.5L of 4.5L bij me heb.
Àls er dan iets aan de hand is (rood en nog een herstart) heb je iig genoeg om je banden weer warm te rijden en nog weer even aan te zetten.
 
Dat is een zuur begin ja 🙁
Hopelijk niet al te veel last van het lichamelijke en valt de motor ook nog een beetje mee?
Wel een prettig dat het niet aan de vorm ligt 🔥

Dat terzijde, persoonlijk zou ik altijd genoeg peut voor de hele sessie mee proberen te nemen. Ik neem niet meer mee, maar minder betwijfel ik of ik merk of ik nu 8.5L of 4.5L bij me heb.
Àls er dan iets aan de hand is (rood en nog een herstart) heb je iig genoeg om je banden weer warm te rijden en nog weer even aan te zetten.
Was niet zozeer bewust, ik was vergeten wat bij te tanken maar omdat het lampje niet ging branden ging er ik vanuit dat er genoeg in zat. Toen ik de baan op reed ging het lampje aan en wist ik dat ik maar brandstof had voor 2-3 rondjes :+

De motor is niet onherstelbaar beschadigd, vooral kuipwerk kapot en de standaard steuntjes/hendeltjes.
Dus die zal snel weer rijden.
 
Laatst bewerkt:
Lekker bezig hoor! 👍🏻

Ik heb zelf vrijdag weer eens vrij gereden op Assen. Dat was voor het eerst in ongeveer 1,5 jaar dat ik weer eens vrij kon rijden en dat ik weer eens op mijn R6 reed. (waarin ik nog wel les heb gegeven op een s100RR). Kostte me de halve dag om weer de juiste versnellingen en rempunten te vinden (en te wennen aan het ontbreken van QS. En blipper). Daarna was de snelheid nog steeds euh…beperkt.

Ik kan me ook niet herinneren dat het zo vermoeiend was. Ik moest er zaterdag echt een volle dag van bijkomen. Heeft natuurlijk niks met leeftijd te maken 😶.

Maar eens kijken of we nog ergens een dagje kunnen doen voor wat extra oefening.
Een R6 heeft natuurlijk meer vermogen dan een S100RR.
Leuk voor op Midland of Junior Track.
Waar te koop? :+

Flauw modus off. ;)

Circuitrijden is gewoon cardio en (te)veel inzet als je niet sport en een tijdje niet gereden hebt. :9~
 
Bahaha …😁

tja ik sport best regelmatig maar was blijkbaar toch niet meer gewend om 5x20 minuten vol eigen tempo te rijden.
 
Tsjonge, dat is wel even een zuur einde van de dag Sender. Wel indrukwekkend die foto's.

Voor mij stond deze dag in het teken van vorm vinden. Ook de tips van anderen toepassen om iets vloeiender te gaan rijden. Dat lukte aardig denk ik. Vrij consistente rondes van 1:57 gereden. Had wat last van trillen bij het remmen. Heb de remschijven bobins nog wel losgemaakt maar dat hielp niet echt. Had achteraf mijn voorwiel even opnieuw volgens de Dave Moss methode moeten vastmaken maar goed. Voor nu gezorgd dat ik gewoon wat rustiger reed.

Race 1 Haarbocht ging echt verschrikkelijk en ik kon daar niet van herstellen in die paar rondjes die we hadden.

Race 2 dus 5 plekken lager starten maar nu wel goeie Haarbocht. Uiteindelijk 16e geworden. Zeker niet ontevreden.
 
Voor mij begon het seizoen met een domper.

Na voor het eerst een voorjaarstraining te hebben gedaan in Spanje begon ik vol goede moed aan de eerste wedstrijddag.
Het heeft zeker geholpen want zat er gelijk lekker op en was sneller dan voorgaande jaren aan het begin van het seizoen.
Eerste training vanwege verkeer nog erg rommelig. Kwalificatie ging ik bewust met weinig brandstof weg om 2 á 3 rondjes te knallen, helaas werd ik in een snelle ronde door iemand anders naar buiten gedrukt. Wou nog een rondje extra doen maar kwam toen zonder benzine te staan. Toch overall P18 gekwalificeerd in een veld met 46 deelnemers. Race 1 had ik een goede start, ik ging slim de eerste bocht in en zat er erg goed bij. Uiteindelijk als 9e overall gefinisht. Dus mocht race 2 vanaf de 3e startrij beginnen en had weer een goede start. Gedurende de race werd ik wel een paar keer ingehaald maar was in de kopgroep aan het strijden met nog iemand. Vooral in de Ramshoek had ik meer snelheid en haalde ik hem daar meerdere keren buitenom in. Helaas maakten we met nog 1 ronde te gaan bij het aanremmen voor de GT chicane contact en kwam ik vast in zijn motor te zitten. Nadat ik eindelijk los kwam maakte ik een salto in de grindbak waarbij ik erg hard op mijn linkerschouder viel. Deze is nu aardig beurs. Dus al met al niet de start van het seizoen waar ik op gehoopt zat, het enige positieve wat ik meeneem is dat ik er goed bij zat.

Bekijk bijlage 1996215
Bekijk bijlage 1996217
Bekijk bijlage 1996216
Bekijk bijlage 1996218
Crash zag er naar uit vanaf de tribune, waar zat je nou uiteindelijk aan vast, zn uitlaat?? Vanaf de tribune dacht ik dat je tussen het achterwiel zat, maar dat lijkt op de foto’s niet zo te zijn.
 
Voor mij begon het seizoen met een domper.

Na voor het eerst een voorjaarstraining te hebben gedaan in Spanje begon ik vol goede moed aan de eerste wedstrijddag.
Het heeft zeker geholpen want zat er gelijk lekker op en was sneller dan voorgaande jaren aan het begin van het seizoen.
Eerste training vanwege verkeer nog erg rommelig. Kwalificatie ging ik bewust met weinig brandstof weg om 2 á 3 rondjes te knallen, helaas werd ik in een snelle ronde door iemand anders naar buiten gedrukt. Wou nog een rondje extra doen maar kwam toen zonder benzine te staan. Toch overall P18 gekwalificeerd in een veld met 46 deelnemers. Race 1 had ik een goede start, ik ging slim de eerste bocht in en zat er erg goed bij. Uiteindelijk als 9e overall gefinisht. Dus mocht race 2 vanaf de 3e startrij beginnen en had weer een goede start. Gedurende de race werd ik wel een paar keer ingehaald maar was in de kopgroep aan het strijden met nog iemand. Vooral in de Ramshoek had ik meer snelheid en haalde ik hem daar meerdere keren buitenom in. Helaas maakten we met nog 1 ronde te gaan bij het aanremmen voor de GT chicane contact en kwam ik vast in zijn motor te zitten. Nadat ik eindelijk los kwam maakte ik een salto in de grindbak waarbij ik erg hard op mijn linkerschouder viel. Deze is nu aardig beurs. Dus al met al niet de start van het seizoen waar ik op gehoopt zat, het enige positieve wat ik meeneem is dat ik er goed bij zat.

Bekijk bijlage 1996215
Bekijk bijlage 1996217
Bekijk bijlage 1996216
Bekijk bijlage 1996218
Aah balen Sander, ik had je nog even gesproken toen je je motor aan het vastzetten was bij technical center.

Ik moest door priveomstandigheden (babies, nooit aan beginnen) mijn trainingsdag op vrijdag laten vallen en ben zaterdag mijn eerste meters gaan maken tijdens de warm-up voor de sport 600.

Weer met de SRAD 600, beetje onderhoud gehad van de winter en een dikke Tita akra set. Voor de rest gelijk met vorig jaar. Ik doelde op een 1:57 ofzo einde dag, maar dit werd een PR verbetering! 1:54;06. Net geen 1:53.
Mijn koppeling stond te strak tijdens race 1, wel race uitgereden. Race 2 losser gezet, maar het kwaad was al geschiet. Na rondje 5-6 helemaal doorgefikt. Erg jammer, want de 1:53 zat er gemakkelijk in.

 
Tsjonge, dat is wel even een zuur einde van de dag Sender. Wel indrukwekkend die foto's.

Voor mij stond deze dag in het teken van vorm vinden. Ook de tips van anderen toepassen om iets vloeiender te gaan rijden. Dat lukte aardig denk ik. Vrij consistente rondes van 1:57 gereden. Had wat last van trillen bij het remmen. Heb de remschijven bobins nog wel losgemaakt maar dat hielp niet echt. Had achteraf mijn voorwiel even opnieuw volgens de Dave Moss methode moeten vastmaken maar goed. Voor nu gezorgd dat ik gewoon wat rustiger reed.

Race 1 Haarbocht ging echt verschrikkelijk en ik kon daar niet van herstellen in die paar rondjes die we hadden.

Race 2 dus 5 plekken lager starten maar nu wel goeie Haarbocht. Uiteindelijk 16e geworden. Zeker niet ontevreden.
@M14, je had bezoek achter je :P
 
Crash zag er naar uit vanaf de tribune, waar zat je nou uiteindelijk aan vast, zn uitlaat?? Vanaf de tribune dacht ik dat je tussen het achterwiel zat, maar dat lijkt op de foto’s niet zo te zijn
Ik zat inderdaad wel vast tussen zijn achterwiel. De foto's zijn redelijk laat gemaakt, ik werd een heel stuk mee gesleurd. Het bandenspoor zit op mn pak bij m'n borst. Was echt even angstig momentje inderdaad.
 
Voor mij begon het seizoen met een domper.

Na voor het eerst een voorjaarstraining te hebben gedaan in Spanje begon ik vol goede moed aan de eerste wedstrijddag.
Het heeft zeker geholpen want zat er gelijk lekker op en was sneller dan voorgaande jaren aan het begin van het seizoen.
Eerste training vanwege verkeer nog erg rommelig. Kwalificatie ging ik bewust met weinig brandstof weg om 2 á 3 rondjes te knallen, helaas werd ik in een snelle ronde door iemand anders naar buiten gedrukt. Wou nog een rondje extra doen maar kwam toen zonder benzine te staan. Toch overall P18 gekwalificeerd in een veld met 46 deelnemers. Race 1 had ik een goede start, ik ging slim de eerste bocht in en zat er erg goed bij. Uiteindelijk als 9e overall gefinisht. Dus mocht race 2 vanaf de 3e startrij beginnen en had weer een goede start. Gedurende de race werd ik wel een paar keer ingehaald maar was in de kopgroep aan het strijden met nog iemand. Vooral in de Ramshoek had ik meer snelheid en haalde ik hem daar meerdere keren buitenom in. Helaas maakten we met nog 1 ronde te gaan bij het aanremmen voor de GT chicane contact en kwam ik vast in zijn motor te zitten. Nadat ik eindelijk los kwam maakte ik een salto in de grindbak waarbij ik erg hard op mijn linkerschouder viel. Deze is nu aardig beurs. Dus al met al niet de start van het seizoen waar ik op gehoopt zat, het enige positieve wat ik meeneem is dat ik er goed bij zat.

Bekijk bijlage 1996215
Bekijk bijlage 1996217
Bekijk bijlage 1996216
Bekijk bijlage 1996218

Ik reed vlak achter jullie toen dit gebeurde! Zag er lelijk uit! Kon telkens net niet dicht genoeg in de buurt komen om een inhaalactie te proberen.
Echter zag ik jullie de hele tijd vechten met elkaar, dus wachtte op een foutje dat er misschien gemaakt zou worden.
Ben dit jaar overigens over gegaan naar de supersport600 nadat ik eind vorig jaar mijn PR heb verbeterd naar 1.52.6.
De snelheid is er nog net niet om echt aan te haken maar we gaan zien wat het seizoen brengt. :P
Ben 12e en 13e geworden (gecombineerde klassen), wel dik tevreden mee aangezien ik pas sinds vorig jaar op het circuit aanwezig ben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan