Euro Cup (ZAC) / vrij rijden bij RSZ

Vraagje aan de kenners:

Wat is het verschil tussen RVS binddraad en borgdraad?
Alleen de naam? (en de prijs?)
 
Ken alleen borgdraad...........als je het tenminste over borgen van bouten e.d. hebt.

Binddraad zoals ik het ken, is bedoeld om bv. bloemen/planten bij elkaar te binden.
Daar zit meestal zo'n groene isolatielaagje over heen.
In de racesport ken ik het niet op die manier.
 
Vraagje aan de kenners:

Wat is het verschil tussen RVS binddraad en borgdraad?
Alleen de naam? (en de prijs?)

In principe kan je elke metaaldraad voor het borgen gebruiken zolang het sterk genoeg is om het te draaien en klein genoeg om door je borggaten te steken.

Sterkte kan verschillend zijn maar als het breekt is er meer aan de hand.
 
RVS binddraad is eigenlijk gewoon RVS ijzerdraad, maar wanneer je Googled op RVS ijzerdraad, krijg je ook veel staalkabel te zien.

RVS binddraad/ijzerdraad is een stuk goedkoper als borgdraad.

Ja, het is om te borgen.
 
Ik ben een beetje stil blijven staan qua tijden, komend jaar weer een (bijna) volledig seizoen te rijden. dan komen de tijden hopelijke vanzelf 8-)
 
Ik ben gewoon gedegradeerd ha ha ha, dat krijg je als ze de tijden van de klassen ineens scherper stellen. Maar mooie groep, wel een stuk of 10 binnen 1 seconde van elkaar :)
 
Nu zit er voor mij voorlopig zeker geen podium in. Bij de F2 zat ik er wel steeds dicht bij..

Maar nu strijd je wel meer voor het echie.
Ik bedoel bekers zijn leuk natuurlijk, maar F2 voelde voor mij toch als een beker voor zo dicht mogelijk bij de promoveer grens rijden als je snapt wat ik bedoel.

Ach nu heb je weer mooie mikpunten en uiteindelijk word je toch steeds sneller!
 
Maar nu strijd je wel meer voor het echie.
Ik bedoel bekers zijn leuk natuurlijk, maar F2 voelde voor mij toch als een beker voor zo dicht mogelijk bij de promoveer grens rijden als je snapt wat ik bedoel.

Ach nu heb je weer mooie mikpunten en uiteindelijk word je toch steeds sneller!

Daar heb je zeker gelijk in Roy. Lekker knallen. Uiteindelijk rij ik ook niet voor de bekers. Wel wil ik zo snel mogelijk zijn en groeien. Als ik net zulke stappen zet als afgelopen jaar, dan hoop ik snel een beetje leuk mee te kunnen doen.
 
Daar heb je zeker gelijk in Roy. Lekker knallen. Uiteindelijk rij ik ook niet voor de bekers. Wel wil ik zo snel mogelijk zijn en groeien. Als ik net zulke stappen zet als afgelopen jaar, dan hoop ik snel een beetje leuk mee te kunnen doen.

Niet specifiek ervoor maar win je ze in de F1 doe je het toch goed ;)

Ik heb zelf heel lang tegen die 55 aan lopen hikken, eenmaal voorbij ging het vlot want heb je weer snellere rijders om van te leren.
 
Niet specifiek ervoor maar win je ze in de F1 doe je het toch goed ;)

Ik heb zelf heel lang tegen die 55 aan lopen hikken, eenmaal voorbij ging het vlot want heb je weer snellere rijders om van te leren.

Of ik uiteindelijk beetje met de top mee kan komen weet ik niet, maar het gaat me vooral om de fun en lekker strijd hebben onderling.
Ik ben van de 2.00 grens naar de 1.55'ers gegaan in 2 dagen tijd, dus dat is nette progressie volgens mij.
 
Echter blijven tijd, maar vooral budget een belemmerende factor om meer te kunnen rijden helaas...
Klinkt bekend, zou heel graag een heel seizoen rijden maar dan zou ik bijv op Zandvoort etc ook trainingen willen rijden (laatste x een halve dag daar was 2011..) en daar is gewoon geen budget voor. Dus voorlopig alleen de Assen dagen en zien dat ik daar sneller/competitief ben *D
 
Hoe sneller je wordt hoe duurder, je banden slijten harder en je rijdt meer rondjes per sessie dus meer benzine en onderhoud O-)
En om veiliger snel te worden is het ook verstandig om af en toe begeleiding te nemen van een goede school (dus niet in een rijtje achter elkaar ;))
 
Hoe sneller je wordt hoe duurder, je banden slijten harder en je rijdt meer rondjes per sessie dus meer benzine en onderhoud O-)
En om veiliger snel te worden is het ook verstandig om af en toe begeleiding te nemen van een goede school (dus niet in een rijtje achter elkaar ;))

Tips?
 
Belangrijkste is dat je persoonlijke begeleiding krijgt en geen treintje, dus max 3 personen op een instructeur. Je kunt bv bij Trackdays4all apart een instructeur boeken, ik heb destijds Ron van Steenbergen gehad en die was erg goed. Daarnaast heb je Racing School Europe met Troy Corser (RSE - Racing School Europe RSE - with Troy Corser) dit is in mijn ogen de ideale training; theorie en praktijk. Voordeel hiervan is dat je de dit op alle circuits kan toepassen. In alle gevallen is het niet goedkoop maar hier wordt wel de basis gelegd om veilig en snel circuit te rijden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tvs
Belangrijkste is dat je persoonlijke begeleiding krijgt en geen treintje, dus max 3 personen op een instructeur. Je kunt bv bij Trackdays4all apart een instructeur boeken, ik heb destijds Ron van Steenbergen gehad en die was erg goed. Daarnaast heb je Racing School Europe met Troy Corser (RSE - Racing School Europe RSE - with Troy Corser) dit is in mijn ogen de ideale training; theorie en praktijk. Voordeel hiervan is dat je de dit op alle circuits kan toepassen. In alle gevallen is het niet goedkoop maar hier wordt wel de basis gelegd om veilig en snel circuit te rijden.

Wat bedoel je met veilig? Dat je niet valt of echt op hoe je rijd? Want ik heb nog nooit een dergelijke training gevolgd en heb niet het idee "gevaarlijk" te rijden? Alleen wellicht zou een training me zaken leren dat als ik tegen de grenzen begin te rijden ik wat meer marge tussen rijden en vallen heb.

Hoe je rijd namelijk eens, veilig rijden niet ;)
Maar boven water staat dat het zeer leerzaam is en ook op mijn lijstje staat, maar het komt er telkens niet van.
 
Terug
Bovenaan Onderaan