Euro Cup (ZAC) / vrij rijden bij RSZ

Zitten goeie foto’s tussen! Las dat het de 1e keer motoren was? Mag ‘ie wel vaker doen haha 8-)
Klopt, eerste keer. zoals je misschien op zn facebook pagina hebt gezien, heeft die alwel veel foto`s gemaakt van de scootersprint (hobby waar ik nogal lang in ben blijven hangen :P ). maar verder heeft hij nog weinig ervaring met foto`s maken van objecten met een hoge snelheid. Hij zal vast wel eens vaker langs komen, ik heb mn eerste circuit training ook net geboekt namelijk :P


Awesome! Heeft hij de foto's van de groene kawa met nr 128 in groot formaat?
Staat 2x op de FB pagina
handigste is dat je hem zelf even contact via facebook messenger.
 
Over het algemeen is het prima geregeld, de keurmeester geeft vaak tips om iets nog beter voor elkaar te krijgen. Bij mij zat een klein beetje speling op de schakelstang, wel fijn om dit vooraf te corrigeren (had ik zelf niet gezien).
Stuurslagbeperking heeft mij al eens gered toen ik tijdens de Ducati Clubrace over een oliespoor een enorme slide maakte :], een achterligger met een Ducati Monster had dit niet en ging hard onderuit. Een helm lijkt mij het laatste waarop je wilt bezuinigen O-)

Over het algemeen kijken de keurmeesters hoofdzakelijk naar veiligheid van jou en je medestrijders, eerlijk gezegd zou ik willen dat dit op reguliere circuitdagen ook op dezelfde manier gedaan zou worden!
 
wie van hier gaan er allemaal naar Croix of is er al geweest?
wat kan je daar verwachten en heeft iemand nog nuttige tips?
zijn er pitboxen? stroomvoorziening? douche/toilet?

of is het een hardcore frans circuit?🙈
 
wie van hier gaan er allemaal naar Croix of is er al geweest?
wat kan je daar verwachten en heeft iemand nog nuttige tips?
zijn er pitboxen? stroomvoorziening? douche/toilet?

of is het een hardcore frans circuit?🙈

Bochten.
Een recht stukje.
Asfalt.
:+

Er zijn pitboxen maar weinig.
Stroom was er vorig jaar geen probleem.
Toilet en douches zijn er maar nou niet echt top.
 
291389A8-018C-43F0-B94E-A8610A50CC70.jpeg


_O- Groeten vanaf Bilster Berg!
 
zo vannacht uiteindelijk om 02.00 lag ik in mijn mandje vanuit Croix terug naar Groningen spullen lossen en huurbus wegbrengen. toch wel mixed feelings over gehouden aan deze "racedag". Kan er iig over meepraten nu en de boel is nog heel. Voor mij iig geen Croix meer, niet mijn soort circuit.
 
zo vannacht uiteindelijk om 02.00 lag ik in mijn mandje vanuit Croix terug naar Groningen spullen lossen en huurbus wegbrengen. toch wel mixed feelings over gehouden aan deze "racedag". Kan er iig over meepraten nu en de boel is nog heel. Voor mij iig geen Croix meer, niet mijn soort circuit.

Ja rollende start zuigt. Ik vind het an sich geen verkeerd baantje maar we komen om te racen dat was nu niet echt aan de orde. Ondanks dat wel 5e met mooi nieuw PR van 58.5 :)

Overigens reden we 17:45 in Croix weg, snelle hap gegeten en paar liter getankt. Mooi 23:30 thuis. Schiet lekker op als je met 120 door Frankrijk en Belgie kan rijden.
 
Ja rollende start zuigt. Ik vind het an sich geen verkeerd baantje maar we komen om te racen dat was nu niet echt aan de orde. Ondanks dat wel 5e met mooi nieuw PR van 58.5 :)

Overigens reden we 17:45 in Croix weg, snelle hap gegeten en paar liter getankt. Mooi 23:30 thuis. Schiet lekker op als je met 120 door Frankrijk en Belgie kan rijden.

ik sluit me aan bij jou mening Roy....daarom heb ik me nog zacht uitgedrukt. Maar nu de nuchterheid weer de overhand neemt heb ik toch wel een wat sterkere mening vwb het hele gebeuren van gister en ben dan ook erg benieuwd naar de mening van anderen die er gister bij waren op Croix
 
Belangrijker, de Franse sportbond deed moeilijk... waarom zou dat op Dijon anders zijn?
Wil er best heen maar wel om de juiste voorwaarden.

Enige waar ik nu mijn vraagtekens bij zet is dat dit ook eerder gemeld had kunnen worden maar dat word natuurlijk niet gedaan om mensen niet af te schrikken.
 
Ja rollende start zuigt. Ik vind het an sich geen verkeerd baantje maar we komen om te racen dat was nu niet echt aan de orde. Ondanks dat wel 5e met mooi nieuw PR van 58.5 :)

Overigens reden we 17:45 in Croix weg, snelle hap gegeten en paar liter getankt. Mooi 23:30 thuis. Schiet lekker op als je met 120 door Frankrijk en Belgie kan rijden.

qua rollende start hadden ze een voorbeeld kunnen nemen aan MSL cup groep 3, daar rijd een voorrijder met hesje voorop en houd een dermate snelheid aan dat iedereen bij kan blijven. rollende start met de 1e wedstrijdrijder op en op deze wijze ook nog eens op stellen was geen succes....ik moest de pitlane nog uit en de voorste waren al door de 1e bocht na het rechte stuk.
 
Belangrijker, de Franse sportbond deed moeilijk... waarom zou dat op Dijon anders zijn?
Wil er best heen maar wel om de juiste voorwaarden.

Enige waar ik nu mijn vraagtekens bij zet is dat dit ook eerder gemeld had kunnen worden maar dat word natuurlijk niet gedaan om mensen niet af te schrikken.

dit dus
 
qua rollende start hadden ze een voorbeeld kunnen nemen aan MSL cup groep 3, daar rijd een voorrijder met hesje voorop en houd een dermate snelheid aan dat iedereen bij kan blijven. rollende start met de 1e wedstrijdrijder op en op deze wijze ook nog eens op stellen was geen succes....ik moest de pitlane nog uit en de voorste waren al door de 1e bocht na het rechte stuk.

Dat ligt aan de mensen voor je en dat het maar een rondje van een minuutje is. Bob reed echt niet hard het eerste stuk bij de 600 klasse.
 
Ik heb donderdag nog mailcontact gehad met MSL, tot wanneer ik me zou kunnen inschrijven voor race 3 en 4.
Ik kreeg als antwoord dat het ook geen probleem was om op zaterdag te arriveren en daar ter plekke in te schrijven, aangezien er nog plaatsen vrij waren.

Er werd geen woord geschreven over het feit dat er op dat moment nog geen toestemming was van de Franse motorbond om daadwerkelijk races te mogen rijden.
Het had RSZ gesierd mij daar op te wijzen.
Bij mij komt het nu over, dat het RSZ vooral om hun eigen belang ging, ipv het belang van hun klanten.
Ik heb er daardoor toch een beetje een nare smaak aan overgehouden.


Uiteindelijk heeft iedereen betaald voor een racedag, maar een circuitdag gekregen, want "de race" was gewoon een circuitsessie, waarbij alleen de volgorde van het oprijden van het circuit vooraf geregeld was.
Eenmaal de pitsstraat uit werd er direct vol gas gegeven en tegen de tijd dat de eerste coureur, voor de eerste keer de startlijn overging (dus de start van de race), moesten de laatste coureurs nog de laatste bocht voor het rechte eind nemen....


Laat ik voorop stellen dat ik nog niet veel ervaring heb met RSZ.
Ik heb pas dit jaar mijn licentie gehaald en dit pas mijn 2e race was, waarbij de licentiecursus en de 1e race gewoon goed geregeld waren.
Dus ik ga ervan uit dat dit een incident was.

In Assen zal ik normaal gesproken weer aan de start staan :]
 
Dat ligt aan de mensen voor je en dat het maar een rondje van een minuutje is. Bob reed echt niet hard het eerste stuk bij de 600 klasse.

jij reed dan ook redelijk ver vooraan Roy dan heb je zowiezo minder last van harmonica effect 😉. wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is dat er een neutraal iemand voorop moet komen te rijden zowiezo.
 
Ik heb donderdag nog mailcontact gehad met MSL, tot wanneer ik me zou kunnen inschrijven voor race 3 en 4.
Ik kreeg als antwoord dat het ook geen probleem was om op zaterdag te arriveren en daar ter plekke in te schrijven, aangezien er nog plaatsen vrij waren.

Er werd geen woord geschreven over het feit dat er op dat moment nog geen toestemming was van de Franse motorbond om daadwerkelijk races te mogen rijden.
Het had RSZ gesierd mij daar op te wijzen.
Bij mij komt het nu over, dat het RSZ vooral om hun eigen belang ging, ipv het belang van hun klanten.
Ik heb er daardoor toch een beetje een nare smaak aan overgehouden.


Uiteindelijk heeft iedereen betaald voor een racedag, maar een circuitdag gekregen, want "de race" was gewoon een circuitsessie, waarbij alleen de volgorde van het oprijden van het circuit vooraf geregeld was.
Eenmaal de pitsstraat uit werd er direct vol gas gegeven en tegen de tijd dat de eerste coureur, voor de eerste keer de startlijn overging (dus de start van de race), moesten de laatste coureurs nog de laatste bocht voor het rechte eind nemen....


Laat ik voorop stellen dat ik nog niet veel ervaring heb met RSZ.
Ik heb pas dit jaar mijn licentie gehaald en dit pas mijn 2e race was, waarbij de licentiecursus en de 1e race gewoon goed geregeld waren.
Dus ik ga ervan uit dat dit een incident was.

In Assen zal ik normaal gesproken weer aan de start staan :]

Nou ja dat sowieso. Want 5 sessies vrijrijden is goedkoper als racen. Tenminste op Assen, weet de prijzen van Croix zo niet.

jij reed dan ook redelijk ver vooraan Roy dan heb je zowiezo minder last van harmonica effect 😉. wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is dat er een neutraal iemand voorop moet komen te rijden zowiezo.

Dat klopt, maar op Mettet met Peter ervoor was dit effect er ook.

Was alleen handiger geweest als ze de voorrijder hadden gezegd max 80kmh en uitkomend laatste bocht gas erop. Dit omdat de laatste bocht 40kmh was en er toch niemand harder door gaat.
 
Nou ja dat sowieso. Want 5 sessies vrijrijden is goedkoper als racen. Tenminste op Assen, weet de prijzen van Croix zo niet.



Dat klopt, maar op Mettet met Peter ervoor was dit effect er ook.

Was alleen handiger geweest als ze de voorrijder hadden gezegd max 80kmh en uitkomend laatste bocht gas erop. Dit omdat de laatste bocht 40kmh was en er toch niemand harder door gaat.

mee eens, dus hoop dat RSZ deze procedure beter gaat omschrijven en opneemt in het wedstrijdreglement (mocht dit er al niet staan) mocht het ooit weer nodig zijn
 
Eerlijker was voorrijder met 80 km/h over start/finish en pas inhalen na start/finish.
Dan was de hele groep ook bij start/finish nog bij elkaar.

Wanneer iedereen bij uitkomen laatste bocht het gas vol open draait, is de polesitter al bij het einde rechte stuk, terwijl de rode lantaarndrager dan net het rechte stuk op draait.
 
Terug
Bovenaan Onderaan