Euro Cup (ZAC) / vrij rijden bij RSZ

Nope. Mag een 1000cc die 1:45 rijd met een rookie 600cc die 2:20 rijd in 1 team gooien dan puur kijken naar welke gemiddelde rondetijd de teamleden hebben en die klasse kom je in uit. Zo kan je met wat rekenen bv aan de top van light/medium gaan zitten door de gemiddelde tijd met een langzamere rijder omlaag te halen.

"Zo kan je met wat rekenen bv aan de top van light/medium gaan zitten door de gemiddelde tijd met een langzamere rijder omlaag te halen"

Sommige lui doen inderdaad echt alles voor een beker😁🙈
 
Het sticker/racenummer gedeelte vind ik persoonlijk (en meerderen met mij) a; niet reëel (er is genoeg contrast vaak en zo niet moeten zij zelf tijdens de keuring hier al op checken) en b; te laat gemeld, hoeveel mensen hebben al wel niet hun motor klaar voor 2020, en met veel pech de nummers onder de blanke lak zitten en/of zelfs volledig gespoten? :X
 
Het sticker/racenummer gedeelte vind ik persoonlijk (en meerderen met mij) a; niet reëel (er is genoeg contrast vaak en zo niet moeten zij zelf tijdens de keuring hier al op checken) en b; te laat gemeld, hoeveel mensen hebben al wel niet hun motor klaar voor 2020, en met veel pech de nummers onder de blanke lak zitten en/of zelfs volledig gespoten? :X
Heb je ze dat ook gemaild? Wss gaan ze idd zeggen dat 2020 dan overgangsjaar word.
 
Heb je ze dat ook gemaild? Wss gaan ze idd zeggen dat 2020 dan overgangsjaar word.
Dat heb ik uiteraard gemaild en zou iedereen aanraden dit ook te doen en inderdaad bijvoorbeeld te melden 2020 als overgangsjaar doen.
Want als je alleen je beklag doet krijg je een standaard copy paste antwoord (heb er inmiddels 10+ gezien 😂)
 
Het sticker/racenummer gedeelte vind ik persoonlijk (en meerderen met mij) a; niet reëel (er is genoeg contrast vaak en zo niet moeten zij zelf tijdens de keuring hier al op checken) en b; te laat gemeld, hoeveel mensen hebben al wel niet hun motor klaar voor 2020, en met veel pech de nummers onder de blanke lak zitten en/of zelfs volledig gespoten? :X

amen, maar dat wist je al😉
 
Ik ben hier ook over in discussie met RSZ.

Dit is de laatste mail die ik heb gehad van Frank.

Beste Jannes,

Het gaat er om dat het cijfer goed leesbaar is.
Als voorbeeld: een blauw cijfer op een zwarte achtergrond heeft geen duidelijk contrast
Een zwart cijfer op een wit valk, een witte achtergrond, geeft wel het contrast zodat het (op hoge snelheid) leesbaar wordt
Wanneer je een dun wit lijntje om het cijfer plaats (outline), dan levert dat relatief weinig contrast op.

Kijk even naar het voorbeeld in de bijlage
Prachtig mooi die groene 91 met witte outline
Maar vanaf een grotere afstand of op snelheid is het onleesbaar!
Zie je dan een 9 of lijkt het cijfer dicht te lopen en is het een 8?
En die 1… dat kan ook een 7 zijn!

Dit is dus geen goed plan en we gaan het vanaf race 1 niet meer goedkeuren.
Zoals eerder gezegd: komen jullie rijders met een werkbaar alternatief.
Bijvoorbeeld: een lijst opstellen met kleurencombinaties (achtergrond / cijfers) die WEL een hoog contrast vormen.

Gele cijfers op zwart
Rood op wit

Als we dit zouden kunnen doorvoeren, dan zullen ook met voorgeschreven kleurnummers gaan werken.
En met een voorgeschreven lettertype en afmetingen, want te kleine creatieve design letters gaat het ook niet worden…
En voor het uitwerken van een alternatief voorstel hebben jullie nog bijna 3 maanden de tijd… 😉

Succes!


Met sportieve groet,
 
Dit is niks nieuws, hoor.
Ik kreeg in 2010 al te horen dat mijn opgeplakte 111 te veel leek op 777 en of ik maar even duidelijkere nummers wilde plakken...

Ja hoor, dat wil ik wel.

nummer.JPG
 
Snap ik. Zit ook maar weinig contrast in op die manier.

Ik had dit voor ogen
49C4DEA9-2648-426A-BA3A-B7ADB71AFCB7.jpeg


Maar dat mag dus ook niet in de huidige situatie.
 
Tja, die racenummers.
Ben ik er blij mee dat het moet veranderen? Nee niet echt.
Is het echt een probleem? Nee dat ook niet.
Kan het de veiligheid te goede komen? ja, dat wel.
Hmmmm, voordeel groter dan het nadeel dus laten we het gewoon doen!
 
Die 187 heeft voldoende contrast, maar op volle snelheid is het ms lastiger te lezen/herkennen voor de baco's omdat de cijfers creatiever zijn en minder strak.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind dit mooier om te zien, maar het is wel minder functioneel/strak.............op volle snelheid.
 
Die 187 heeft voldoende contrast, maar op volle snelheid is het ms lastiger te lezen/herkennen voor de baco's omdat de cijfers creatiever zijn en minder strak.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind dit mooier om te zien, maar het is wel minder functioneel/strak.............op volle snelheid.
Precies. Gewoon even allemaal nieuwe nummers bestellen en plakken. Zie het maar als voorpret :)
 
Uiteindelijk zal ik er ook echt geen dik probleem van gaan lopen maken, maar de manier waarop is zo lekker handig van ze. Nergens een aankondiging of mededeling. De nieuwe site is online en daar staat het nu ineens zo in geplaatst. Dit wisten ze vorig jaar ook al. Voordat iedereen weer druk bezig was met bouwen etc.

Ik heb vorige week net een lading stickers binnen gehad. Die kunnen zo rechtstreeks de kliko in. Nu moet ik dus weer achter nieuwe stickers aan. Ik had toch liever 30 liter benzine gehaald voor een dagje racen dan nu die euro’s zo weer in de container te flikkeren wat nu gaat gebeuren.
 
Op Youtube kwam ik dit filmpje tegen van een drone die een rondje Zandvoort doet (op 1 januari j.l.)
Klik hier voor het filmpje

Eerlijk is eerlijk, ze pakken enorm door en de baan wordt er een stuk gaver van .
Bocht 3 (Hugenholz) wordt veel beter dan hij was en de Luyendijk bocht wordt echt heel gaaf.

Ook alle infrastructuur wordt flink vernieuwd. 2 extra tunnels, ruimte voor meer tribunes naast de hoofdtribune, ruimte voor toeschouwers bij de Masters bocht, paddock is groter, pitboxen worden uitgebouwd aan de achterzijde...

Als rijder lijkt me dit zo gaaf dat ik maar gelijk een dag vrij rijden bij RSZ heb geboekt op de nieuwe baan.... :]

Het is ook wel de vernieuwingsslag die Zandvoort hoognodig moest maken (en die Assen al een aantal jaren geleden heeft doorgevoerd)

Zeker dat het aan vernieuwing toe was maar verkijk je er niet op, ik ben wel benieuwd hoe het gaat worden met de verkanting en of daar de vangrail meteen naast komt te staan.
 
Laatst bewerkt:
De regels omtrent de nummers staan in het technisch reglement.

Inmiddels heeft www.motodesign.nl een set Racenummers ZAC 2020 op de site staan. Dat is wel zo makkelijk.
 
De regels omtrent de nummers staan in het technisch reglement.

Inmiddels heeft www.motodesign.nl een set Racenummers ZAC 2020 op de site staan. Dat is wel zo makkelijk.

je zou bijna zeggen dat moto design aandelen bij RSZ heeft, of is diegene even aangespoord door iemand die de discussie gevolgd heeft? toeval bestaat niet...bijna €5 per sticker🤔 of €5 voor de voorkant €5 per zijkant 2x maakt de bijna €15. Ik zeg deal!!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan