Euro Cup (ZAC) / vrij rijden bij RSZ

Vandaag bevestiging gekregen van de TOMS en andere inschrijvingen👌🏻👊🏻
Leuk! Ik ga het ook volgen op 10-4, met welke banden ga je rijden? Normaal rij ik zelf met slicks, weet alleen niet of het verstandig is voor een cursus-dag vandaar ik benieuwd ben wat overige deelnemers kiezen..
 
Leuk! Ik ga het ook volgen op 10-4, met welke banden ga je rijden? Normaal rij ik zelf met slicks, weet alleen niet of het verstandig is voor een cursus-dag vandaar ik benieuwd ben wat overige deelnemers kiezen..
Het tempo op een TOMS dag ligt stukken lager, dus of slicks een goede keuze zijn.
Als je een setje profielbanden hebt, zou ik daar voor kiezen.

Bij zo'n dag gaat het er om dat je laat zien dat je respectvol met elkaar kunt racen (zonder te racen) en dat je de circuitregels/-vlagen kent.

Succes en veel plezier mannen..........de fun begint bij de eerste wedstrijd. ;)
 
Leuk! Ik ga het ook volgen op 10-4, met welke banden ga je rijden? Normaal rij ik zelf met slicks, weet alleen niet of het verstandig is voor een cursus-dag vandaar ik benieuwd ben wat overige deelnemers kiezen..

Ik zou zeker geen slicks pakken. Nog eerder Pilot Powers.
Je staat vaak stil, en tempo ligt relatief laag. Koude PiPo geeft meer grip dan een koude slick.
 
Rosso 3's zijn top :]
Ja zijn best oké inderdaad!
Ergens binnenkort ga ik een setje RossoCorsa2 bestellen.

Heb met veel plezier v1 daarvan bereden.
Als ik met slicks rijd heb ik toch zo'n knagend dingetje in mijn achterhoofd zitten dat ik niet snel genoeg ervoor rijd, terwijl dat op zich wel meevalt.
 
als je onder de 2:10 rijdt kun je prima met Pirelli supercorsa`s rijden is mijn ervaring. full slicks heb ik nog niet mee gereden dus daar kan ik niks over zeggen.
 
Supercorsa's gaan ook zeker goed!
Heb ik (ook) ervaring mee.

Het is dat ik een héle stapel mooie (gebruikte) slicks op de kop had kunnen tikken, dus dan ga je d'r ook gewoon lekker mee rijden :]
 
als je onder de 2:10 rijdt kun je prima met Pirelli supercorsa`s rijden is mijn ervaring. full slicks heb ik nog niet mee gereden dus daar kan ik niks over zeggen.
Met Rosso 3 kun je ook onder de 2:10 rijden en met Corsa II zelfs ver onder de 2:00

Maar goed dit is geen bandentopic maar het ZAC topic

Ben van plan de jaarlicentie te halen ipv daglicenties.
 
Met Rosso 3 kun je ook onder de 2:10 rijden en met Corsa II zelfs ver onder de 2:00

Maar goed dit is geen bandentopic maar het ZAC topic

Ben van plan de jaarlicentie te halen ipv daglicenties.
True :)
(met de RC1 ben ik meermaals onder de 2:00 geweest)

Jaarlicentie ga ik ook doen. Hoeveel races ik dit jaar ga rijden weet ik nog niet..
 
Ik ga alle sprint races rijden en Dijon+Cpz de endurance en omdat ik dan toch bezig ben Assen misschien ook.

Alleen vraag ik me nu af...
Je krijgt individueel punten voor de endurance. Dan kan het dus zijn dat 1 persoon wint en niet een team?
1 persoon telkens in een winnend team in de snelste klasse maar met telkens andere teamleden die in andere races lager finishen?
 
Ik ga voor dag licenties, had niet de intentie om meer als 4 wedstrijd dagen te rijden dit jaar. Mochten het 5 worden, dan maakt het nog steeds niks uit.

Dat is wel apart indd Roy, je zou toch zeggen dat je zoiets juist in teamverband doet, dus ook punten per team en niet op de persoon.
 
Ik ga voor dag licenties, had niet de intentie om meer als 4 wedstrijd dagen te rijden dit jaar. Mochten het 5 worden, dan maakt het nog steeds niks uit.

Dat is wel apart indd Roy, je zou toch zeggen dat je zoiets juist in teamverband doet, dus ook punten per team en niet op de persoon.
Is het niet 3x daglicentie en dan alsnog jaar?
Dus max 3 races?
 
bij 3 races of meer moet je die registratie kosten (50 euro aan RSZ) betalen.
Die moet je zoiezo ook betalen bovenop die 150 euro jaar licentie bij de MON.
Dus bij 5 dagen racen heb ik uiteindelijk ook 200 euro betaald. bij 6 dagen racen zou ik dus meer gaan betalen als iemand met een "jaar licentie".
 
bij 3 races of meer moet je die registratie kosten (50 euro aan RSZ) betalen.
Die moet je zoiezo ook betalen bovenop die 150 euro jaar licentie bij de MON.
Dus bij 5 dagen racen heb ik uiteindelijk ook 200 euro betaald. bij 6 dagen racen zou ik dus meer gaan betalen als iemand met een "jaar licentie".

Ah ke. Meende dat je bij meer dan 3 races moest betalen.
 
bij 3 races of meer moet je die registratie kosten (50 euro aan RSZ) betalen.
Die moet je zoiezo ook betalen bovenop die 150 euro jaar licentie bij de MON.
Dus bij 5 dagen racen heb ik uiteindelijk ook 200 euro betaald. bij 6 dagen racen zou ik dus meer gaan betalen als iemand met een "jaar licentie".
Nee dit klopt niet. Bij de 3e race moet je al registratiekosten betalen.
Dit was voor mij ook wel ff een domper toen ik mooi dacht de 3e en laatste race van het jaar te gaan doen. Kreeg mooi nog effe 50 euro aan m'n broek -O-

Het is dus niet NA de 3e race maar BIJ de 3e race.

Je bericht maakt me wel aan het twijfelen. Ben wel van plan om 5 races te doen (en evt endurance) in NL.

Voor 5 wedstrijden ben ik 150 euro kwijt plus 50 eu registratie is 200,-
Dat ben je ook kwijt voor de licentie (150,-) plus registratie.
Dus 5 races is het break-even punt, vanaf 5 wedstrijden heeft het (pas) zin de jaarlicentie te nemen.
 
daarom zeg ik bij 3 races of meer. dus de 3e race is 50 euro dokken haha.
maar als je 5 races en endurance wilt doen, dan ga je er overheen. Voor de endurace heb je de MON licentie namelijk ook nodig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan