Euro Cup (ZAC) / vrij rijden bij RSZ

Ik ga alle sprint races rijden en Dijon+Cpz de endurance en omdat ik dan toch bezig ben Assen misschien ook.

Alleen vraag ik me nu af...
Je krijgt individueel punten voor de endurance. Dan kan het dus zijn dat 1 persoon wint en niet een team?
1 persoon telkens in een winnend team in de snelste klasse maar met telkens andere teamleden die in andere races lager finishen?
Goeie vraag idd.. als je telkens met een ander team gaat.. denk dat je gewoon net als eerst, punten per persoon krijgt, dus als jij alles endurance races wint, maar wel telkens in een ander team, win je alsnog.
Wordt denk ik wel anders als je 2 teams in Sport en 1 in Supersport wint.
 
Goeie vraag idd.. als je telkens met een ander team gaat.. denk dat je gewoon net als eerst, punten per persoon krijgt, dus als jij alles endurance races wint, maar wel telkens in een ander team, win je alsnog.
Wordt denk ik wel anders als je 2 teams in Sport en 1 in Supersport wint.
Ik denk dat het individuele punten verhaal een foutje is. In het sportief reglement staat dat punten wel per team gaan.

zal eens mailen
Denk foutje in het knippen plakken op de RSZ site.
 
Leuk! Ik ga het ook volgen op 10-4, met welke banden ga je rijden? Normaal rij ik zelf met slicks, weet alleen niet of het verstandig is voor een cursus-dag vandaar ik benieuwd ben wat overige deelnemers kiezen..

Heb zelf mijn licentie gedaan op supercorsa's sp. Het had gevroren en er lag ijs op sommige plekken. Schoot heel de dag rechtdoor en het was overleven omdat je op een slakken tempo rijdt. Ik zou voor straat banden gaan. Ze kijken niet per se naar je snelheid maar hoe je omgaat met vlaggen, ambulance op de baan etc. Ze willen vooral de indruk krijgen dat je goed kijkt en oplet en niet als een dolle stier met oogkleppen op door het veld raast.
 
dat zou dan wel meer aan de situatie hebben gelegen dan aan de band, want supercorsa SP is ook gewoon een "straatband"
Daar komt nog bij dat ik al meermaals een instructeur heb gehad met 2theexp of racecracks welke ook gewoon voorrijd op supercorsa`s.
(2:15+ was het in dat geval)
 
Heb zelf mijn licentie gedaan op supercorsa's sp. Het had gevroren en er lag ijs op sommige plekken. Schoot heel de dag rechtdoor en het was overleven omdat je op een slakken tempo rijdt. Ik zou voor straat banden gaan. Ze kijken niet per se naar je snelheid maar hoe je omgaat met vlaggen, ambulance op de baan etc. Ze willen vooral de indruk krijgen dat je goed kijkt en oplet en niet als een dolle stier met oogkleppen op door het veld raast.

Dat ijs zal dan naast de baan zijn geweest of je TOMS was heel lang geleden want de laatste jaren is de TOMS gelijk met een wedstrijddag en ik heb nog geen spijkerbanden nodig gehad 😝
(Wat me wel gaaf lijkt een keer te doen)
 
Dat ijs zal dan naast de baan zijn geweest of je TOMS was heel lang geleden want de laatste jaren is de TOMS gelijk met een wedstrijddag en ik heb nog geen spijkerbanden nodig gehad 😝
(Wat me wel gaaf lijkt een keer te doen)
maar dan ook echt op een flink stuk ijs hea Roy, niet op asfalt met her en der wat ijs.

Lijkt me overigens sterk dat RSZ mensen de baan op stuurt als er ijs op de baan ligt.
 
dat zou dan wel meer aan de situatie hebben gelegen dan aan de band, want supercorsa SP is ook gewoon een "straatband"
Daar komt nog bij dat ik al meermaals een instructeur heb gehad met 2theexp of racecracks welke ook gewoon voorrijd op supercorsa`s.
(2:15+ was het in dat geval)
Uit ervaring kan ik je vertellen dat dit geen pretje is in de stromende regen :X
 
Hoop dat ze er zo akkoord mee zijn. Mooi vind ik het niet, maar duidelijk is het wel 😋

31A55FF9-3B08-4A01-B731-B985A4E624B0.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Dat ijs zal dan naast de baan zijn geweest of je TOMS was heel lang geleden want de laatste jaren is de TOMS gelijk met een wedstrijddag en ik heb nog geen spijkerbanden nodig gehad 😝
(Wat me wel gaaf lijkt een keer te doen)
Ijs lag er inderdaad alleen heel vroeg, klinkt nu ik het teruglees wel heel erg spectaculair😂. In 2015 geloof ik. Was ook een kerel met een oude gs1000 of zo en die kon prima zijn licentie halen, om maar aan te geven dat het niet om de rondentijden draaid.
 
Ijs lag er inderdaad alleen heel vroeg, klinkt nu ik het teruglees wel heel erg spectaculair😂. In 2015 geloof ik. Was ook een kerel met een oude gs1000 of zo en die kon prima zijn licentie halen, om maar aan te geven dat het niet om de rondentijden draaid.
Dan was ik er ook!
Geloof dat 2014 mijn eerste jaar bij RSZ was.
 
Terug
Bovenaan Onderaan