Euro Cup (ZAC) / vrij rijden bij RSZ

Die pennen borgen zijn reglementair eigenlijk verplicht te borgen

Ik kan het verkeerd hebben en zo ja dan pas ik het aan,
heb hier vorig jaar het hele seizoen zo mee gereden en heb hier geen opmerking over gehad en mijn motor is ook nooit afgekeurd.

"Het borgen door middel van borgdraad of borgplaten van alle remtangen, remverankeringen, remblokpennen."
Een remtang is toch een ander woord voor remklauw, en deze zet je met bouten aan je voorpoten/achterbrug welke je borgt,
de remblokpennen worden standaard al geborgd door een borgpin of circlip.
 
Ik kan het verkeerd hebben en zo ja dan pas ik het aan,
heb hier vorig jaar het hele seizoen zo mee gereden en heb hier geen opmerking over gehad en mijn motor is ook nooit afgekeurd.

"Het borgen door middel van borgdraad of borgplaten van alle remtangen, remverankeringen, remblokpennen."
Een remtang is toch een ander woord voor remklauw, en deze zet je met bouten aan je voorpoten/achterbrug welke je borgt,
de remblokpennen worden standaard al geborgd door een borgpin of circlip.
Je zegt het zelf al 😉

en het verschilt per motor soms zitten ze alleen geschroeft.

Foto van je remblok pennen geeft antwoord!
Maar JC moet ze idd borgen en heeft het netjes gedaan.
 
Die had ik aan zien komen...😁

Antwoord: steeds minder! 😜

Ff serieus... ik vind circuitrijden heel leuk, en heb twee jaar geleden Ducati clubrace gereden. Het racen zelf vind ik nog veeeel leuker dan gewoon rondjes rijden. Wat een waanzinnige rush.
Maar het gedoe eromheen vind ik niet zo prettig. Zo laat moet je dit, en dan om zo laat weer dat... pfff
 
Die had ik aan zien komen...😁

Antwoord: steeds minder! 😜

Ff serieus... ik vind circuitrijden heel leuk, en heb twee jaar geleden Ducati clubrace gereden. Het racen zelf vind ik nog veeeel leuker dan gewoon rondjes rijden. Wat een waanzinnige rush.
Maar het gedoe eromheen vind ik niet zo prettig. Zo laat moet je dit, en dan om zo laat weer dat... pfff

Dat is met circuitrijden (vrij rijden) natuurlijk ook. Er is nu eenmaal een schema zoals eigenlijk met elke sport. Voetbal (potje in de speeltuin daargelaten) zal je ook bepaalde tijden hebben. Nu is dat suf en racen cool maar dat terzijde 😇

Ik vind zelf het ritme lekker, bij RSZ 4 sessies op een normale wedstrijddag. Aanmelden, keuren en dan wachten op je sessies ondertussen beetje prutsen en ouwehoeren met andere rijders. Her en der handje helpen.

Wel ben ik de avond ervoor altijd al aanwezig, stuk meer rust als ‘s morgens aankomen. Maar dat is persoonlijk.

De kick is zeker groter. Ik zeg altijd dat de mooiste vrij rijden sessies die waren waar ik met een andere rijder aan het stoeien was. In een wedstrijd is dat altijd zo!
 
De ZAC rijd 18 Mei (volgens de ZAC site)op Zandvoort een 4 uurs race.

Ben benieuwd hoe het zal gaan door de nieuwe Arie.l en de Hugen.
 
Ik ben benieuwd of we de kombocht gaan rijden of dat het net zoiets als de snelle Ruskenhoek word...
Assen heeft 2 Ruskens.
Op Zandvoort komt geen extra bocht.
Als de Arie te snel zal zijn voor motoren mogelijk pylonen net voor de banking om de snelheid te breken .
Maar daar zal niemand vrolijk van worden.
 
Pylonen lijken me ook gevaarlijk. Als die door een kleine inschattingsfout onder je band raakt (iedereen wil toch het maximale eruit halen), lig je gelijk. Toch?
 
Idd geen rommel op de baan.
Sommige organisaties deden dat al bij de GP en Arie Luyendijk, regelmatig ergens anders zien liggen.

Maar geen idee of er ruimte is om dus bv een lijn in de kom te leggen waar de motoren niet overheen mogen en dus alleen “onderin” mogen rijden.

Ik laat me verrassen.
 
Zie het probleem niet zo. Momenteel ligt de snelheid er al erg hoog en staat de muur dichtbij.

Waarschijnlijk ga je er met een kombocht nog harder door heen maar is de kans op een val misschien minder groot doordat het een kombocht is.
En misschien dat er nu ook meer uitloop is.
 
Zie het probleem niet zo. Momenteel ligt de snelheid er al erg hoog en staat de muur dichtbij.

Waarschijnlijk ga je er met een kombocht nog harder door heen maar is de kans op een val misschien minder groot doordat het een kombocht is.
En misschien dat er nu ook meer uitloop is.
We gaan het meemaken maar het zal aanzienlijker sneller worden Sander;)
Oude situatie voer je het gas op richting het rechte stuk.
Nieuwe volle?????????????? bak er doorheen.
Verdomme ik kan niet wachten om er een rondje te rijden:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan