Euro Cup (ZAC) / vrij rijden bij RSZ

Zeker nog aan het prutsen/hobbyen, maar wel met de insteek dat als het over een maand weer los kan dat het ding ook inzetbaar is. Ik trek hem ZEKER niet te ver uit elkaar.
Ik denk dat het najaar gewoon prima gereden kan worden. Bij motorsportschool Zolder hebben ze nog de insteek om in mei te beginnen met aangepaste circuitdagen. Ik hoop het maar....🤞 al geef ik ze niet heel veel kans.
ja ik zag de mail ook al voorbij komen alleen mogen we de grens nog niet over? tenminste ik denk dat als jij een dagje wilt gaan rijden dat ze dat niet nodig vinden?
 
ja ik zag de mail ook al voorbij komen alleen mogen we de grens nog niet over? tenminste ik denk dat als jij een dagje wilt gaan rijden dat ze dat niet nodig vinden?

Ik denk dat ik de grens wel over ga komen ;) (woon in zuid limburg dus weet de weg) maak ik me niet zo'n zorgen over. Maar als je er dan eenmaal bent en je wordt dan aangehouden..... geen idee of je dat uitgelegd krijgt.
 
Iemand die al weet of de wedstrijden omgezet zullen worden in vrij rijden?
Het is inmiddels nog minder dan een maand voor de eerste races.

Als het alleen vrij rijden is hoef ik me ook niet in te schrijven.

Overigens zie ik in dit specifieke geval qua corona-maatregelen praktisch gezien geen tot weinig verschil tussen vrij rijden en wedstrijden.
Oftewel wedstrijd of niet, je bent toch met z'n allen op de baan.
 
Iemand die al weet of de wedstrijden omgezet zullen worden in vrij rijden?
Het is inmiddels nog minder dan een maand voor de eerste races.

Als het alleen vrij rijden is hoef ik me ook niet in te schrijven.

Overigens zie ik in dit specifieke geval qua corona-maatregelen praktisch gezien geen tot weinig verschil tussen vrij rijden en wedstrijden.
Oftewel wedstrijd of niet, je bent toch met z'n allen op de baan.
Ik zie het verschil ook niet maar aangezien de OW niet mag....
Ik denk dat RSZ nog druk aan het proberen is dat zij wel mogen?
 
Ik zie het verschil ook niet maar aangezien de OW niet mag....
Ik denk dat RSZ nog druk aan het proberen is dat zij wel mogen?

Is gewoon landelijk iets. Nergens geen competitie, dus ook niet voor ons... (ik weet dat er in de praktijk niet veel verschil in zit)
 
Is gewoon landelijk iets. Nergens geen competitie, dus ook niet voor ons... (ik weet dat er in de praktijk niet veel verschil in zit)

Nee eens hoor. Maar misschien dat RSZ zich een kleine vis voelt en een uitzondering denkt te zijn.
Echter als dat al zal gebeuren dan denk ik dat we ineens een hoop OW rijders hebben.

Zal gewoon nee zijn.


Maar je postte wat anders 😉
 
Ben benieuwd wat het de 15e dan gaat worden. Wilde mijn eerste race gaan doen...maar dat zal danwel gewoon vrij rijden worden.
 
Hallo,

Het was de bedoeling om dit jaar ZAC-wedstrijden te gaan rijden en dus mijn motor klaar te maken volgens het ZAC-reglement. Ik vroeg me af of jullie allemaal de kuip isoleren i.v.m. geluidsoverlast? Wanneer je binnen de geluidsnormen valt van het circuit is het toch niet nodig lijkt mij.. Of doen jullie het allemaal preventief om je motor zo stil mogelijk te krijgen? Hoe streng is hier de controle op?

Een andere vraag is het gebruik van explosafe, gebruiken jullie dit allemaal? Ik heb in het verleden wel eens problemen gehad met de brandstoftoevoer wat werd veroorzaakt door ''oude'' explosafeblokjes, sinds toen ben ik er niet zo een fan van. Ik besef ook wel als het moet, dan moet het en stop ik het natuurlijk in de tank. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
 
Hallo,

Het was de bedoeling om dit jaar ZAC-wedstrijden te gaan rijden en dus mijn motor klaar te maken volgens het ZAC-reglement. Ik vroeg me af of jullie allemaal de kuip isoleren i.v.m. geluidsoverlast? Wanneer je binnen de geluidsnormen valt van het circuit is het toch niet nodig lijkt mij.. Of doen jullie het allemaal preventief om je motor zo stil mogelijk te krijgen? Hoe streng is hier de controle op?

Een andere vraag is het gebruik van explosafe, gebruiken jullie dit allemaal? Ik heb in het verleden wel eens problemen gehad met de brandstoftoevoer wat werd veroorzaakt door ''oude'' explosafeblokjes, sinds toen ben ik er niet zo een fan van. Ik besef ook wel als het moet, dan moet het en stop ik het natuurlijk in de tank. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Staat in het reglement dus doen. Peter kijkt hier ook zeker naar. Kom je 1x mee weg "Doe dat wel voor de volgende race" maar het staat in de regels dus zouden ze je mogen weigeren. Gewoon plakken die zooi.

Explosafe is niet verplicht en word geloof ik ook door weinig mensen gebruikt.
 
Hallo,

Het was de bedoeling om dit jaar ZAC-wedstrijden te gaan rijden en dus mijn motor klaar te maken volgens het ZAC-reglement. Ik vroeg me af of jullie allemaal de kuip isoleren i.v.m. geluidsoverlast? Wanneer je binnen de geluidsnormen valt van het circuit is het toch niet nodig lijkt mij.. Of doen jullie het allemaal preventief om je motor zo stil mogelijk te krijgen? Hoe streng is hier de controle op?

Een andere vraag is het gebruik van explosafe, gebruiken jullie dit allemaal? Ik heb in het verleden wel eens problemen gehad met de brandstoftoevoer wat werd veroorzaakt door ''oude'' explosafeblokjes, sinds toen ben ik er niet zo een fan van. Ik besef ook wel als het moet, dan moet het en stop ik het natuurlijk in de tank. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Wat @Roy "R"acing al heeft toegelicht is het plakken van isolatiemateriaal opgenomen in de reglementen. Peter (van RSZ) controleert er actief op, maar ik wil wel benadrukken dat het één van de manieren is om je motor stiller te maken. Op mijn huidige RSV4 zit een verlengde Akrapovic demper die de Aprilia beduidend stiller maakt; ik kan zelfs zonder DB-killer rijden (de demper maakt hem niet mooier, maar wel stiller). Het plakken van isolatiemateriaal is de goedkoopste manier om je motor stiller te maken. Geluid is altijd een issue, dus plakken is aan te raden.

Ik maak wel gebruik van explosafe in de tank. Naast dat het de veiligheid verhoogd, zorgt het er ook voor dat je benzine in de tank niet gaat klotsen; of dat dat laatste echt een verschil maakt tijdens het rijden laat ik even in het midden. Ik raad het aan te gebruiken, maar is niet verplicht.
 
Er wordt ook geadviseerd om het inlaatgeluid te dempen.
Dit maakt blijkbaar meer herrie dan je in 1e Instantie zou verwachten.

RSZ adviseerde mij om klittenband rondom de inlaat te plakken.
 
Er wordt ook geadviseerd om het inlaatgeluid te dempen.
Dit maakt blijkbaar meer herrie dan je in 1e Instantie zou verwachten.

RSZ adviseerde mij om klittenband rondom de inlaat te plakken.

Ja klopt dat het inlaatgeluid vaak de boosdoener is. De tip met klittenband is bij mij niet bekend. Een andere tip is om vlak voor de geluidpaal omhoog te schakelen zodat je niet hoog(er) in toeren zit. Moet je wel weten waar de geluidspaal zich bevindt, en je motor moet het toelaten.
 
Bedankt voor jullie reacties, morgen ga ik isoleren. Jullie gebruiken ook gewoon isolatie-materiaal van de bouwmarkt?

Het uitlaatgeluid valt wel mee, heb een nieuwe lange Maxtreme demper gemonteerd. Het inlaatgeluid is nog wel een dingetje.. Hebben jullie ervaring met een MWR luchtfilter waar een plaatje boven zit? Ik bedoel deze: MWR Full Race airfilters
 
Bedankt voor jullie reacties, morgen ga ik isoleren. Jullie gebruiken ook gewoon isolatie-materiaal van de bouwmarkt?

Het uitlaatgeluid valt wel mee, heb een nieuwe lange Maxtreme demper gemonteerd. Het inlaatgeluid is nog wel een dingetje.. Hebben jullie ervaring met een MWR luchtfilter waar een plaatje boven zit? Ik bedoel deze: MWR Full Race airfilters

Ik heb op conrad besteld.

Had ik ook op mijn oude racer. Maar of het echt helpt? Denk dat schuim om de airbox en inlaten meer helpt.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reacties, morgen ga ik isoleren. Jullie gebruiken ook gewoon isolatie-materiaal van de bouwmarkt?

Het uitlaatgeluid valt wel mee, heb een nieuwe lange Maxtreme demper gemonteerd. Het inlaatgeluid is nog wel een dingetje.. Hebben jullie ervaring met een MWR luchtfilter waar een plaatje boven zit? Ik bedoel deze: MWR Full Race airfilters

kan je gewoon bij de bouwmarkt, je kan het zelf lijmen maar je hebt ook matten die al uit zichzelf plakken
IMG_20200321_142604_167.jpg
 
Top! Dank ga ik die eens bestellen en in de racekuip plakken...
En ook meteen wat van dat hittewerende folie voor in de onderkuip :)
Conrad heeft ook een veel dunner materiaal, maar dan van bitumen.
Daar heb ik een klein stukje van in de achterkuip zitten zitten ergens. Wel mooi dun, maar per m2 erg zwaar (logisch ook als je trillingen wil dempen :) )

#Edit:
Het is meer dat ik het ga plakken omdat het moet... Tot nu toe met mijn Kawasaki heb ik nog geen problemen (op Assen ten minste...) gehad met geluid...
 
Terug
Bovenaan Onderaan