Euro Cup (ZAC) / vrij rijden bij RSZ

Top! Dank ga ik die eens bestellen en in de racekuip plakken...
En ook meteen wat van dat hittewerende folie voor in de onderkuip :)
Conrad heeft ook een veel dunner materiaal, maar dan van bitumen.
Daar heb ik een klein stukje van in de achterkuip zitten zitten ergens. Wel mooi dun, maar per m2 erg zwaar (logisch ook als je trillingen wil dempen :) )

#Edit:
Het is meer dat ik het ga plakken omdat het moet... Tot nu toe met mijn Kawasaki heb ik nog geen problemen (op Assen ten minste...) gehad met geluid...
Nouja “moeten”.. heel 2019 met de Aprilia zonder gereden, geen problemen met geluid maar ook geen 1 keer werd er naar gekeken met de keuring 🧐..
 
Laatst bewerkt:
Ik heb me uitgeschreven voor de 15e , ik ga echt geen 260 euro betalen voor vrij rijden.
Voor 149 euro ga ik lekker op een zaterdag knallen .

Isolatie heb ik alleen bij de inlaat geplakt , de vraag of je er wat aangedaan hebt ligt aan de inspecteur .
De 1 zegt niks de ander vraagt of je je zitje wil losmaken en de ander .................. laten we het daar maar niet over hebben.
Storm in een glas water.
Plakken op zicht plekken is voldoende.
 
Ik heb me uitgeschreven voor de 15e , ik ga echt geen 260 euro betalen voor vrij rijden.
Voor 149 euro ga ik lekker op een zaterdag knallen .

Isolatie heb ik alleen bij de inlaat geplakt , de vraag of je er wat aangedaan hebt ligt aan de inspecteur .
De 1 zegt niks de ander vraagt of je je zitje wil losmaken en de ander .................. laten we het daar maar niet over hebben.
Storm in een glas water.
Plakken op zicht plekken is voldoende.

Ze komen met een alternatief voor 15 juni als we geen wedstrijden mogen rijden.
 
Isolatie heb ik alleen bij de inlaat geplakt , de vraag of je er wat aangedaan hebt ligt aan de inspecteur .
De 1 zegt niks de ander vraagt of je je zitje wil losmaken en de ander .................. laten we het daar maar niet over hebben.
Storm in een glas water.
Plakken op zicht plekken is voldoende.
Gaat het er om dat je je motor zo stil mogelijk krijgt, zodat je in de toekomst ook kunt rijden en er niet nog strengere regels komen of gaat het er om dat je alleen maar de motor door de keuring krijgt?

Beetje slap verhaal zeg: "plakken op zichtplekken is voldoende"
(Het moet uiteraard niet ten kostte gaan van de koeling van je motor)
 
Gaat het er om dat je je motor zo stil mogelijk krijgt, zodat je in de toekomst ook kunt rijden en er niet nog strengere regels komen of gaat het er om dat je alleen maar de motor door de keuring krijgt?

Beetje slap verhaal zeg: "plakken op zichtplekken is voldoende"
(Het moet uiteraard niet ten kostte gaan van de koeling van je motor)

misschien slap verhaal, maar snap de achterliggende laag/gedachte/verhaal in de opmerkingen van Guus Flater wel maar dat is een andere discussie die ik hier niet ga voeren😉
 
Gaat het er om dat je je motor zo stil mogelijk krijgt, zodat je in de toekomst ook kunt rijden en er niet nog strengere regels komen of gaat het er om dat je alleen maar de motor door de keuring krijgt?

Beetje slap verhaal zeg: "plakken op zichtplekken is voldoende"
(Het moet uiteraard niet ten kostte gaan van de koeling van je motor)

Ik bedoel het goed , tuurlijk moet de motor zo stil mogelijk zijn maar helemaal dichtplakken met isolatie materiaal helpt ook niet .
Koop een goede uitlaat en zorg voor een goed luchtfilter.
En dan praat ik uit ervaring dat het goed zit.
Ze willen dat je hem helemaal dicht plakt daarom is op zicht plekken al meer dan voldoen
 
Ik bedoel het goed , tuurlijk moet de motor zo stil mogelijk zijn maar helemaal dichtplakken met isolatie materiaal helpt ook niet .
Koop een goede uitlaat en zorg voor een goed luchtfilter.
En dan praat ik uit ervaring dat het goed zit.
Ze willen dat je hem helemaal dicht plakt daarom is op zicht plekken al meer dan voldoen
Hij hoeft niet eens zo stil mogelijk te zijn, hij moet gewoon net stil genoeg zijn. En feit is gewoon dat het superkut is dat ze er niet eens naar kijken/controleren als je tijd/moeite/geld steekt in isoleren terwijl het soms niet eens nodig is (omdat de motor bijv al stil genoeg is zonder.)
Prima dat het dan verplicht is, maar controleer het dan ook elke keer met de keuring :+
 
Haha. Waar staat "ETL" voor?
Exclusief Training Licentiehouders, ik heb het idee dat ze het als trainingsdag in de boeken willen hebben maar we wel 2x 20 min racen


Zou mooi zijn als je iig 2 races hebt *D

4 x 20 min vrij rijden is gewoon duur :+
 
Exclusief Training Licentiehouders, ik heb het idee dat ze het als trainingsdag in de boeken willen hebben maar we wel 2x 20 min racen


Zou mooi zijn als je iig 2 races hebt *D

4 x 20 min vrij rijden is gewoon duur :+

Oké, ik ben benieuwd. Morgen weten we meer 👍🏻🙂
 
Ik heb bij het lezen van de mail eigenlijk het gevoel dat ze gewoon een manier zoeken om toch die 260 euro te kunnen ontvangen. Waarom zou je überhaupt een MON licentie moeten hebben voor een cursus/training. Beetje onnodig de MON sponsoren als er toch geen wedstrijd verband is..
 
Ik heb er zin in om 15 juni te gaan. Wordt vast een top dag. RSZ heeft voor zover ik mee gemaakt heb, altijd goed georganiseerde dagen op Assen.
Liever vooraf een beetje onduidelijkheid maar wel een gave dag, dan achteraf horen dat het te gek was en er niet bij zijn geweest.......
 
Ik heb er zin in om 15 juni te gaan. Wordt vast een top dag. RSZ heeft voor zover ik mee gemaakt heb, altijd goed georganiseerde dagen op Assen.
Liever vooraf een beetje onduidelijkheid maar wel een gave dag, dan achteraf horen dat het te gek was en er niet bij zijn geweest.......


😝
 
Ik heb bij het lezen van de mail eigenlijk het gevoel dat ze gewoon een manier zoeken om toch die 260 euro te kunnen ontvangen. Waarom zou je überhaupt een MON licentie moeten hebben voor een cursus/training. Beetje onnodig de MON sponsoren als er toch geen wedstrijd verband is..

Dat idee krijg ik ook. Op één of andere manier moeten ze de hoge kosten verantwoorden richting hun leden; en dat is te begrijpen. Ik weet alleen niet dat de opzet die nu is gekozen de juiste is. Maar daar kom je ook maar op één manier achter...

Ikzelf had gehoopt op vrij rijden voor licentiehouders en dan 7 x 20 minuten o.i.d.
 
Ik heb er zin in om 15 juni te gaan. Wordt vast een top dag. RSZ heeft voor zover ik mee gemaakt heb, altijd goed georganiseerde dagen op Assen.
Liever vooraf een beetje onduidelijkheid maar wel een gave dag, dan achteraf horen dat het te gek was en er niet bij zijn geweest.......

De organisatie is inderdaad prima geregeld. Ik ga een mail sturen naar RSZ om te vragen of ze een overzicht hebben hoe de dag er dan uitziet volgens hun en dan beslis ik of ik de €230 gerechtvaardigd vind. Ik zal de inhoud van de terugkoppeling hier met iedereen delen.
 
Ik ben de 15e sowieso aanwezig ivm met TOMS. Een beetje training is nooit verkeerd, helemaal niet voor een beginnend rijder zoals ik. Maar ik begrijp heel goed dat mensen die al wat jaartjes sturen daar helemaal geen zin in hebben. Dan kun je beter een 1 op 1 training boeken ergens denk ik.
 
Ik ben de 15e sowieso aanwezig ivm met TOMS. Een beetje training is nooit verkeerd, helemaal niet voor een beginnend rijder zoals ik. Maar ik begrijp heel goed dat mensen die al wat jaartjes sturen daar helemaal geen zin in hebben. Dan kun je beter een 1 op 1 training boeken ergens denk ik.

Precies. Voor jou is de invulling van de dag anders :)
 
Daarom zij ik al.
duur dagje om vrij te rijden + dat je bij rsz geen 20 min rijd maar 15min.

jammer had graag een competitie dag gehad.

De endurance wil ik nog wel rijden maar verder schrijf ik me in waar de kosten even wat lager liggen. 🙈

op naar de 7e met de crt 👍 heb er zin an.
 
Terug
Bovenaan Onderaan