Euro Cup (ZAC) / vrij rijden bij RSZ

ik rij regelmatig met K3 banden op het circuit en moest in het begin ook echt leren vertrouwen op deze banden maar je kan ook met semi straatbanden hard rond gaan op het circuit. @Roy voordat je begint met extra te hangen kan je beter eerst eens wat meer contact maken met je motor door dichter tegen de tank te gaan zitten, aan remmen gaat dan ook minder belastend zijn voor je armen.... we hebben het er volgend jaar wel een keer over
 
ik rij regelmatig met K3 banden op het circuit en moest in het begin ook echt leren vertrouwen op deze banden maar je kan ook met semi straatbanden hard rond gaan op het circuit. @Roy voordat je begint met extra te hangen kan je beter eerst eens wat meer contact maken met je motor door dichter tegen de tank te gaan zitten, aan remmen gaat dan ook minder belastend zijn voor je armen.... we hebben het er volgend jaar wel een keer over

Armen geen last van, ik klem met mijn benen. Maar Stefan, vraag 5 mensen naar je zithouding en je krijgt 5 verschillende antwoorden.
Maar ook dat staat al jaren op de agenda, dagje voortgezette rijtraining. Volgend jaar eerst maar eens zien dat ik wat sneller dit tempo terug vind.

Ikzelf rij qua banden met de Supercorsa BSB (schijnt zo'n beetje SC2.6 qua compound te zijn, rij 3 dagen met een achterband en heb een heel mooi slijtage patroon met 1:50ers en geen noemenswaardig glijden. Dikke prima voor een nette prijs dus.
Zat te denken volgend jaar naar slicks te gaan maar na deze laatste dag denk ik waarom? Ik kan nog wel harder met deze banden en ze zijn niet zo duur.
 
sterker nog vraag het aan 5 mensen en je krijgt minimaal 6 meningen, ik heb afgelopen jaar mijn hele rijtechniek onder begeleiding aangepast
en merk dat ik nu makkelijker dezelfde tijden rij en dat dan op de k3 banden. volgend jaar maar eens kijken wat ik dan voor elkaar krijg met de slicks eronder.

ga zeker weer een paar zac dagen doen , op welke motor is nog de vraag
 
sterker nog vraag het aan 5 mensen en je krijgt minimaal 6 meningen, ik heb afgelopen jaar mijn hele rijtechniek onder begeleiding aangepast
en merk dat ik nu makkelijker dezelfde tijden rij en dat dan op de k3 banden. volgend jaar maar eens kijken wat ik dan voor elkaar krijg met de slicks eronder.

ga zeker weer een paar zac dagen doen , op welke motor is nog de vraag

:P

En de nieuwe zal vast meer pk's hebben als nu? :P
 
Tuurlijk kan iemand anders waarschijnlijk met de straatbanden waar ik mee rij veel harder, het ging mij om het “tussen de oren” gevoel.
Reed altijd met sc2 op de Honda en daarin had ik 100% vertrouwen dus daarmee wil ik volgend jaar weer rijden.
Dit jaar eigenlijk teveel andere factoren in 1x (meer pk meer cc zwaardere motor andere banden en nieuwe rem/zit technieken 😂)
 
Dat omgooien zwaarder is twijfel ik niet aan, stukje meer motor.
Vorm van straatbanden vs circuitbanden kan ook verschillen dus het hoeft niet alleen tussen de oren anders te zijn ;)

Ach, altijd wel iets te verbeteren!
Klopt, daarom ben ik met +-15 pk meer en (wat zal het zijn) 25+kg minder en de lichtere velgen voor ervaring gaan geven ✌️

En inderdaad, er moet wat te verbeteren en zeuren blijven ja :P
 
Ach ... op ons niveau is er nog verschrikkelijk veel te verbeteren denk ik altijd dan maar :P :+

Wij stervelingen rijden nog maar op de grens die tussen onze oren zit. Zolang je maar plezier hebt en het veilig doet :Y
 
Zeker, daarom vind ik het rondetijden topic ook mooi relativerend.
Ik ben ontzettend blij nu 1:50ers te hebben gereden maar 45ers zijn op een 600 ook te halen blijkt dan wel.

Daarnaast ben ik een luie rijder, afgepaste benzine en luchtdruk verder doe ik niets aan mijn motor. Dikke vering maar kan er niets mee en daar zal vast nog veel te halen zijn.
 
Zeker, daarom vind ik het rondetijden topic ook mooi relativerend.
Ik ben ontzettend blij nu 1:50ers te hebben gereden maar 45ers zijn op een 600 ook te halen blijkt dan wel.

Daarnaast ben ik een luie rijder, afgepaste benzine en luchtdruk verder doe ik niets aan mijn motor. Dikke vering maar kan er niets mee en daar zal vast nog veel te halen zijn.
Liever lui dan moe??;P
 
Zeker, daarom vind ik het rondetijden topic ook mooi relativerend.
Ik ben ontzettend blij nu 1:50ers te hebben gereden maar 45ers zijn op een 600 ook te halen blijkt dan wel.

Daarnaast ben ik een luie rijder, afgepaste benzine en luchtdruk verder doe ik niets aan mijn motor. Dikke vering maar kan er niets mee en daar zal vast nog veel te halen zijn.
Respect hoor, de grens van 149.999 loert nu wel natuurlijk.. :+
Maar inderdaad, beetje klooien met veringinstellingen, bandenspanning en that's about it :P
Moet wel leuk blijven.
 
Respect hoor, de grens van 149.999 loert nu wel natuurlijk.. :+
Maar inderdaad, beetje klooien met veringinstellingen, bandenspanning en that's about it :P
Moet wel leuk blijven.

Nou grappige was dat ik race 1 aan de 52.1 zat. “Oke race 2 ga ik een 51er rijden!” Dat werden 6 51ers, 2 50ers en vanuit staande start een 56er. Pa zei toen ik terug kwam “Ja dat is niet „een” 51er rijden!” 😝


Vering kom ik dus al niet eens aan. Interesseert me niet genoeg daar tijd in te willen steken. Ben te bang het te verkloten en voor elke race het wiel opnieuw uitvinden? Nah, opstappen en gaan met die banaan.
 
Wat me trouwens wel opvalt, wat staan jouw clip-ons ontzettend breed! Lijkt wel een Supermoto.
Hahaha! Valt in het echt wel mee hoor. Zijn gewoon normale 'race' clipons. Geloof van LSL. Volgens mij zijn deze net zo breed als clipons van PP tuning e.d. 280mm. Ik vind een beetje brede clipons wel erg fijn, zeker vanwege mn lange lijf en lange armen.
 
Hahaha! Valt in het echt wel mee hoor. Zijn gewoon normale 'race' clipons. Geloof van LSL. Volgens mij zijn deze net zo breed als clipons van PP tuning e.d. 280mm. Ik vind een beetje brede clipons wel erg fijn, zeker vanwege mn lange lijf en lange armen.

Ja de lengte geloof ik wel. Ver naar buiten gedraaid is de betere omschrijving.
Maar als het werkt voor je 👍🏻
 
Ja de lengte geloof ik wel. Ver naar buiten gedraaid is de betere omschrijving.
Maar als het werkt voor je 👍🏻
Ook dat valt heel erg mee hoor, zie maar. Ik had ze op mijn vorige motor meer naar buiten gedraaid.
IMG-20181015-WA0016d.jpg
 
De kalender al bijna rond? Ik loop continu diensten en moet binnenkort het vakantie rooster gereed hebben. Snel!!! :P
 
Voorlopige kalender:


Zondag 21 april (1e Paasdag) | TT Circuit Assen | VR – TOMS 1
Maandag 22 april (2e Paasdag) | TT Circuit Assen | ZAC 1 – 2TE


Zaterdag 11 mei | Circuit Croix en Ternois | ZAC 2 – 2TE – VR


Donderdag 30 mei (Hemelvaart) | Circuit Zandvoort | ZAC 3 – 2TE – VR


Maandag 17 juni | TT Circuit Assen | ZAC 4 – VR of 2TE


* Dinsdag 9 juli | Circuit Zolder | ZAC (in optie, mits 98 dB dag) ZAC


Zondag 14 juli | TT Circuit Assen | VR – 2TE


Vrijdag 2 augustus | TT Circuit Assen | VR – 2TE
Zaterdag 3 augustus | TT Circuit Assen | ZAC 5


Maandag 2 september | TT Circuit Assen | ZAC 6 / Endurance 4UA


Zaterdag 21 september | Lausitzring (in optie samen met Dannhoff) ZAC 7 – VR
Zondag 22 september | Lausitzring (in optie samen met Dannhoff) ZAC 7 – VR


*Woensdag 25 september | Circuit Zolder (in optie, mits 98 dB dag) ZAC


Maandag 14 oktober | Circuit Zandvoort | ZAC 8 – 2TE – TOMS 2





* Voor Zolder zal mits 98 dB mogelijk is 1 datum gekozen worden


ZAC = Zomer Avond Competitie / Races
VR = Vrij Rijden
2TE = 2The Experience
TOMS = Training Opleiding Motorsport / Racecursus
 
Terug
Bovenaan Onderaan