Euro Cup (ZAC) / vrij rijden bij RSZ

Geen mail gehad mar ik snap het wel.. rijtijd van 2 dagen verspreiden over 2 dagen en wel bijna 2 x zoveel betalen, + een klere eind rijden is voor velen de reden denk ik.
Wisselende kalender is geweldig, maar hier “net over de grens” zijn ook prachtige banen te rijden.
Voor mij was het “2 dagen rijden maar niet 2x zoveel als 1 dag” en het om en om rijden met auto’s, de reden om niet te gaan in ieder geval.

Veel plezier in the USA Roy, héél jaloers 😎✌️
 
Misschien zie ik het niet goed hoor maar volgens mij heb je 8-9 sessies over 2 dagen dus de normale prijs van 2 dagen Assen?

Eens dat het een behoorlijk stuk rijden is. Voor mij geen probleem, kan me voorstellen dat anderen hier wel moeite mee hebben.

Wat zijn voor jou “net over de grens prachtige banen”?

Edit: Ja indrukwekkend is het! Gisteren heli door de Grand Canyon en Las Vegas.
 
Misschien zie ik het niet goed hoor maar volgens mij heb je 8-9 sessies over 2 dagen dus de normale prijs van 2 dagen Assen?

Eens dat het een behoorlijk stuk rijden is. Voor mij geen probleem, kan me voorstellen dat anderen hier wel moeite mee hebben.

Wat zijn voor jou “net over de grens prachtige banen”?

Edit: Ja indrukwekkend is het! Gisteren heli door de Grand Canyon en Las Vegas.
Hockenheim en Nürnburgring zijn respectievelijk 400km en 250km ipv 650km van mij vandaan.

7sessies over 2 dagen idd (ik meende dat het er 6 waren) maar denk dat dubbel inschrijfgeld + de afstanf gewoon veel mensen tegenhoudt :)
 
Hockenheim en Nürnburgring zijn respectievelijk 400km en 250km ipv 650km van mij vandaan.

7sessies over 2 dagen idd (ik meende dat het er 6 waren) maar denk dat dubbel inschrijfgeld + de afstanf gewoon veel mensen tegenhoudt :)

Van beide banen weet ik/heb ik gehoord dat deze erg duur zijn qua huur. Krijg je weer dat mensen het te duur vinden. Zelfde als Spa.

Voor mij niet per se een bezwaar maar wat voor de 1 de afstand is dan is bij de volgende een hogere prijs het probleem.

Je zal het toch nooit iedereen naar de zin kunnen maken maar als RSZ een 2e OW cup word haak ik af. Die rijden bijna alleen op Assen.
 
Van beide banen weet ik/heb ik gehoord dat deze erg duur zijn qua huur. Krijg je weer dat mensen het te duur vinden. Zelfde als Spa.

Voor mij niet per se een bezwaar maar wat voor de 1 de afstand is dan is bij de volgende een hogere prijs het probleem.

Je zal het toch nooit iedereen naar de zin kunnen maken maar als RSZ een 2e OW cup word haak ik af. Die rijden bijna alleen op Assen.
Zeker waar en zeker mee eens, ik zeg ook zeker niet dat we iedereen dezelfde kant op krijgen én dat ze alleen Assen bijv moeten doen. Maar ze moeten zich wél realiseren dat t nou eenmaal een budget cup is, en dan niet verbaasd zijn dat 75% de verre tripjes skipt ✌️
 
Wauw... en dat is een wauw uit ongeloof over hoe weinig mensen er naar de Lausitzring gaan.
Jullie de mail ook gekregen waarom jullie niet gaan?

Ik zelf zit op een vrachtwagen door de US te tokkelen anders was ik er wel geweest. Ik heb het al vaker gezegd dit jaar, ik vind het een top kalender. Veel afwisseling 👍🏻

Bekijk bijlage 1428343

Wat denk je zelf?

Lausitzring ligt praktisch in Polen en is een heel weekend. Plus heen en weer rijden ben je zo 4 dagen verder.

Kan alleen voor mezelf spreken maar wordt mij gewoon veel te duur met alle reis- en verblijfkosten bovenop het inschrijfgeld en ben te veel dagen kwijt.

Denk dat de ZAC zich met dit soort evenementen wel even achter de oren mag krabben als het daadwerkelijk om amateur/budget racen gaat.
Zeker in acht nemend hoe de ZAC is begonnen, namelijk met je straatmotor naar het circuit komen om een wedstrijdje te rijden.
 
Laten ze dat laatste maar weer oppakken en eerst eens proberen op assen en zandvoort bijv.
gewoon even keuren en de baan op, uurtje trainen en daarna paar rondjes racen.
Weet zeker dat ik zo een man of 8mee krijg als het in assen is..
 
Laten ze dat laatste maar weer oppakken en eerst eens proberen op assen en zandvoort bijv.
gewoon even keuren en de baan op, uurtje trainen en daarna paar rondjes racen.
Weet zeker dat ik zo een man of 8mee krijg als het in assen is..

Dat is nog steeds zo, 2 sessies trainen en dan ook nog 2 wedstrijdjes over 10 ronden.
Keuren en inschijven gaat ook vlot dus geen excuses O-)
 
Ook een klasse met puur straatfietsen, straat banden etc ?
Heb zeker al met een aantal vrienden er over gehad om zoiets eens te pakken of om de 501 van assen eens te rijden.
Alleen hebben we allemaal nog straat fietsen hebben en nog maar geringe circuit ervaring lijkt het ons wel leuk om in een klasse te zitten met gelijk gestemden ;)
 
Ook een klasse met puur straatfietsen, straat banden etc ?
Heb zeker al met een aantal vrienden er over gehad om zoiets eens te pakken of om de 501 van assen eens te rijden.
Alleen hebben we allemaal nog straat fietsen hebben en nog maar geringe circuit ervaring lijkt het ons wel leuk om in een klasse te zitten met gelijk gestemden ;)

In de rookie cup rijdt alles bij elkaar, de 600 en 1000 klasse hebben wel een eigen ranking. Rondetijden Assen tussen 2.25 tot 2.01, dus als je een beetje doorrijdt gaat dat prima.
Er is wel een technische keuring en je dient een racelicentie te halen, beide voor de veiligheid van jezelf en je mede coureurs O-)
14 oktober is er een TOMS cursus in Zandvoort, dan krijgen jullie meteen een beter idee van racen en het ZAC gevoel. Lekker laagdrempelig racen :]
 
In de rookie cup rijdt alles bij elkaar, de 600 en 1000 klasse hebben wel een eigen ranking. Rondetijden Assen tussen 2.25 tot 2.01, dus als je een beetje doorrijdt gaat dat prima.
Er is wel een technische keuring en je dient een racelicentie te halen, beide voor de veiligheid van jezelf en je mede coureurs O-)
14 oktober is er een TOMS cursus in Zandvoort, dan krijgen jullie meteen een beter idee van racen en het ZAC gevoel. Lekker laagdrempelig racen :]


Thanks, we gaan ons daar de komende tijd eens in verdiepen !
Ik kan 1 of 2 rondjes achter elkaar onder de 2.00 rijden, dat moet ik dan dus maar even achterwege laten denk ik ?! mn maatjes zitten allemaal in de 2.00 - .215 range.
Zandvoort is voor ons te ver weg om even heen te gaan aangezien we praktisch naast Assen wonen, het gaat ons dan ook puur om het rijden op assen.

Bedankt voor je uitleg en we gaan er zeker wat mee doen
 
Wat Heuveltje zegt idd.
Vooraan gaat het er wat harder en “professioneler” aan toe maar de meeste lol heb je met leuke battles of dat nu om P1 of P15 is.

Wat betreft buitenland, RSZ krijgt de vraag voor buitenlandse races. Die hebben ze en niemand komt. Ook Zolder en Croix waren nou niet echt druk. Maar zoals ik al vaker zeg, geef bij RSZ aan wat je wensen/tips/suggesties zijn en er kan wat veranderen!




Overigens nu extra veel rijtijd door gewijzigd programma op de Lausitzring!
 
Tja, met zoveel rijtijd is het niet verkeerd. Maar het blijft een enorm eind weg. Daarnaast heb ik ook niet al te beste verhalen gehoord over de kwaliteit va het asfalt. Dus besloten niet te gaan. Ik wil best een aardig stukje rijden, maar dan moet het wel echt een goed circuit zijn. Het liefst een GP circuit. En als we dan toch gaan dan het liefst vrijdag en zaterdag trainingsdagen en zondag racen. Dan wordt het een soort trainings en wedstrijd event.
 
Dan ben ik ws de enige die gaat*O*. Vorig jaar terug bijna in slaap gevallen. Nu terug zondag avond pauze.
Misschien weer eens oschersleben. Was vlgs mij in t verleden ook al ns een wedstrijd.
 
Wauw... en dat is een wauw uit ongeloof over hoe weinig mensen er naar de Lausitzring gaan.
Jullie de mail ook gekregen waarom jullie niet gaan?

Ik zelf zit op een vrachtwagen door de US te tokkelen anders was ik er wel geweest. Ik heb het al vaker gezegd dit jaar, ik vind het een top kalender. Veel afwisseling 👍🏻
Bekijk bijlage 1428343
Hey Roy, fijn dat je uit het "verre usa" nog even aan ons denkt. Ik ben er dit weekend op de Lausitz, heb er vorig jaar heel fijn gereden en dat was ook de mening van iedereen die er toen was. Fijne baan om te rijden, paddock, organisatie alles dik in orde. Er zouden een paar hobbeltjes zijn in het asfalt maar hard genoeg erover en je merkt er niks van. Hobbeltjes zijn ook racen. Ik deel je mening, de dag dat de ZAC een tweede ow wordt stop ik er ook mee.
Lausitz is even rijden, maar, dan komen we ook op een andere baan. Nieuwe baan, nieuwe kansen!
zaterdag en zondag veel rijtijd en de zon gaat schijnen, wat willen we nog meer.
en, ja, het kost een cent, maar, dat weet je als je er mee begint.

hoe rijdt zo'n HD nu?? heel veel plezier gewenst ginds.
 
Tja, met zoveel rijtijd is het niet verkeerd. Maar het blijft een enorm eind weg. Daarnaast heb ik ook niet al te beste verhalen gehoord over de kwaliteit va het asfalt. Dus besloten niet te gaan. Ik wil best een aardig stukje rijden, maar dan moet het wel echt een goed circuit zijn. Het liefst een GP circuit. En als we dan toch gaan dan het liefst vrijdag en zaterdag trainingsdagen en zondag racen. Dan wordt het een soort trainings en wedstrijd event.

En dat is dus het lastige (ben geen organisatie dus aannames hiero) jij zou het liefst op een GP circuit willen rijden met bijbehorend GP circuit prijskaartje. Een ander wil “goedkoop” racen. Je kan het nooit iedereen naar de zin maken natuurlijk.
Het asfalt is idd wat hobbelig, maar dat doet niets af aan de baan. Kwestie van om de problemen heen racen. Assen heeft ook een nare hobbel in de Ruskenhoek.

Overigens heb ik het vorig jaar gecombineerd met een dagje Sachsenring via PZ Motorsport. Érg gave baan!

Dan ben ik ws de enige die gaat*O*. Vorig jaar terug bijna in slaap gevallen. Nu terug zondag avond pauze.
Misschien weer eens oschersleben. Was vlgs mij in t verleden ook al ns een wedstrijd.

Het zijn er niet veel... van de 600f1 begreep ik een handjevol mensen.
Ik zou (voor jezelf niet als race ivm geluid) de Sachsenring overwegen. Ik ga er zeker nog eens heen!!! Oschersleben wil ik ook nog!

Hey Roy, fijn dat je uit het "verre usa" nog even aan ons denkt. Ik ben er dit weekend op de Lausitz, heb er vorig jaar heel fijn gereden en dat was ook de mening van iedereen die er toen was. Fijne baan om te rijden, paddock, organisatie alles dik in orde. Er zouden een paar hobbeltjes zijn in het asfalt maar hard genoeg erover en je merkt er niks van. Hobbeltjes zijn ook racen. Ik deel je mening, de dag dat de ZAC een tweede ow wordt stop ik er ook mee.
Lausitz is even rijden, maar, dan komen we ook op een andere baan. Nieuwe baan, nieuwe kansen!
zaterdag en zondag veel rijtijd en de zon gaat schijnen, wat willen we nog meer.
en, ja, het kost een cent, maar, dat weet je als je er mee begint.

hoe rijdt zo'n HD nu?? heel veel plezier gewenst ginds.

Precies dat. Als we volgend jaar naar Dijon zouden gaan ben ik erbij!

Rijden? Euh nou... vooruit maar net. Wat een brol... Neutraal onvindbaar, navi telkens op hol, lomp zwaar, contactloos slot (zwaaaaar onpraktische ontwikkeling).
Maar een plus is een top zitkussen op die bank want pijn aan mijn reet nog niet gehad.

Veel plezier daar en succes, kan je niet met de 600 komen en Jurgen wat puntjes stelen 😉😝
 
Zo, was een heerlijk weekeinde racen.:]
Alles was weer top geregeld incl. de duitse feestavond.
Lekker gereden en die hobbeltjes? Went snel en had geen invloed op de snelheid.
Als kers nog ff een funnycar op volle snelheid dwars door de paddock. Die duitsers sporen echt niet:+

En t regende bekers!!!*O*
 
Zo, was een heerlijk weekeinde racen.:]
Alles was weer top geregeld incl. de duitse feestavond.
Lekker gereden en die hobbeltjes? Went snel en had geen invloed op de snelheid.
Als kers nog ff een funnycar op volle snelheid dwars door de paddock. Die duitsers sporen echt niet:+

En t regende bekers!!!*O*

Mooi zo! Ja was vorig jaar ook erg mooi daar!
 
Nog iets minder als een weekje en de strijd om de bekers in het jaarklassement word afgesloten!
In de 600F1 is het spannend tussen Bob (3e) en mij (2e) met maar 3 punten verschil.
Kay en Quincy zitten 1 punt van elkaar op de 4e en 5e plaats.

Wie gaan er nog meer?
 
Terug
Bovenaan Onderaan