NL-monster invoeren in Belgie

Monstro900

MF'er
26 apr 2006
59
0
Maastricht
Beste leden,

binnnekort verhuis ik naar België samen met mijn Monster. Heeft iemand ervaring met het invoeren van een NL-motor in België? wat zijn de kosten(vaste kosten of type-afhankelijke kosten)?
 
Je kan beter je Monster verkopen in NL.
En dan in Belgie in andere kopen.
Is waarschijnlijk voordeliger.
 
Beste leden,

binnnekort verhuis ik naar België samen met mijn Monster. Heeft iemand ervaring met het invoeren van een NL-motor in België? wat zijn de kosten(vaste kosten of type-afhankelijke kosten)?

Kosten voor het invoeren in Belgie vallen wel mee, zal een paar tientjes geweest zijn.
Daarnaast komen dan wel nog kosten om je Monster op kenteken te krijgen in Belgie. Deze zijn helemaal afhankelijk van de leeftijd van je motor en het vermogen dat op het Nederlandse kenteken staat vermeld.
Zelf moest ik in 2003 voor mijn Mille (toen 1 jaar oud) ff 450 euri's aftikken... :(
Als je Monster echter wat ouder is, is ook dat niet zo duur meer.

Enne... ff snel verkopen zal niet echt voordeliger zijn in deze tijd... Je zult geneigd zijn hem voor een appel en een ei weg te doen.

Succes ermee... :]
 
Als het hetzelfde gaat als bij auto's is dat allemaal geen probleem,je gaat met de motor naar de dealer(wel ff origineel maken) en laat 'm daar keuren,kost je een paar tientjes en je bent klaar...Overigens mag je geloof ik nog 1 jaar met NL.kenteken blijven rijden,daarna moet je pas een Belgische plaat hebben.Bel anders eens met Ducati Antwerpen (TEL 003233255555) ofzo,wellicht kunnen zij je helpen :?

Wat misschien het slimste is is hier je monster verkopen en als je eenmaal in Belgie gesetteld ben in Nederland een nieuwe kopen.Klinkt raar maar in NL zijn de netto prijzen van auto's en motoren het laagtste in de hele EU(al zal het verschil bij auto's natuurlijk veel groter zijn als bij motoren).
 
(...)
Wat misschien het slimste is is hier je monster verkopen en als je eenmaal in Belgie gesetteld ben in Nederland een nieuwe kopen.Klinkt raar maar in NL zijn de netto prijzen van auto's en motoren het laagtste in de hele EU(al zal het verschil bij auto's natuurlijk veel groter zijn als bij motoren).

Om vervolgens in Belgie wel nog ff 21% BTW te moeten betalen. Daarmee worden ze weer net zo duur als dat je in Belgie een nieuwe had gekocht. (en dus geen invoer-rompslomp...)
 
Om vervolgens in Belgie wel nog ff 21% BTW te moeten betalen. Daarmee worden ze weer net zo duur als dat je in Belgie een nieuwe had gekocht. (en dus geen invoer-rompslomp...)

Als je als partikulier iets koopt in een EU-land en je betaalt de geldende BTW in dat land dan hoef geen BTW meer te betalen in een ander EU-land waar je het artikel naar toe brengt
 
Als je als partikulier iets koopt in een EU-land en je betaalt de geldende BTW in dat land dan hoef geen BTW meer te betalen in een ander EU-land waar je het artikel naar toe brengt

Dat laatste klopt wel, als het een gebruikt voertuig betreft. Als je een nieuwe motor in NL koopt, krijg je aan de grens de NL BTW terug, en betaal je in Belgie de 21% BTW.
Vergelijk maar eens de nieuwprijzen van NL met Belgie; dan zie je dat het verschil ongeveer de NL BPM is. Loont zich dus niet om een nieuwe NL motor naar Belgie in te voeren.

Bovendien: denk ook aan het BIV verhaal, vooral bij motoren boven 100pk.
Op je NL kenteken staat het vermogen vermeld, en ook de Belgische overheid ziet dat. (valt dan dus niet mee te sjoemelen...--> betalen!)
 
Hallo allemaal,

Ik ben frits en begin volgende week met lessen en zat alvast te kijken naar een motor, nu viel mijn oog op een aprillia rs125 uit 1994 met 10.000km op de teller. Ze moeten er 600 euro voor hebben!

Maar! de motor is geïmporteerd uit Frankrijk en is zonder papieren of kenteken. Weet iemand hoeveel mij die grap ongeveer gaat kosten om hem te rij klaar te maken..keuring bij rdw etc..

En zouden ze misschien met de km stand hebben kunnen zitten kloten in Frankrijk aangezien 10.000km in 12 jaar tijd niet ehct veel is??

Owja mijn 1e keus is een zxr400(25kw) maar deze was zo goedkoop, leuk om op te beginnen dacht ik.. misshien dat jullie daar anders over denken. Is een rs125 goedkoper dan een zxr400 in onderhoud?

Ben hier nieuw he ;)

Alvast bedankt!!

Groeten,

Frits
 
Terug
Bovenaan Onderaan