NL sticker

Joris

MF veteraan
11 dec 2001
6.367
169
Veghel
Zat op de knmv-site rond te surfen kom ik dit stukje tegen:

Kentekenplaat
De bestuurder van een voertuigen met een EU-kentekenplaat wordt geadviseerd om buiten de vijftien lidstaten ook nog eens een NL-sticker te plakken, die naar internationale maatstaven 17,5 cm breed en 11,5 cm hoog moet zijn.
Ook binnen de EU is naleving van de regels noodzakelijk. Ook in sommige landen binnen de EU loop je het risico om zonder een NL-sticker een bekeuring te krijgen.

Waar moet ik zo\'n groot kreng laten. Binnenkant van m\'n spatbord misschien :? Heb nog nooit een NL-sticker op m\'n motor gehad en ben ook niet van plan er ooit zo\'n afzichtelijk ding op te plakken.
Iemand al ooit een bekeuring gehad omdat ie er geen had?
 
Heb wel eens gehoord dat mensen aangehouden werden bij de grens van 1 of ander oostblok land en dan voor een niet mals bedrag, in hun ogen dan, alsnog een NL sticker moesten kopen.
 
Op zaterdag 12 januari 2002 21:46 schreef Joris het volgende:
Zat op de knmv-site rond te surfen kom ik dit stukje tegen:Waar moet ik zo\'n groot kreng laten. Binnenkant van m\'n spatbord misschien :? Heb nog nooit een NL-sticker op m\'n motor gehad en ben ook niet van plan er ooit zo\'n afzichtelijk ding op te plakken.
Iemand al ooit een bekeuring gehad omdat ie er geen had?

Kheb jarenlang er 1tje bij me gehad, bij mijn kentekenbewijs enzo.. Omdat ze vooral in Zwitserland er bekend om staan om daar moeilijk over te doen... Nooit iets van gemerkt.. sinds de nieuwe nummerplaat neem ik er geen meer mee.
 
Kep hem op de koffer zitten. Als ie eraf is heb ik er geen maar kep er ook geen plak voor dus pech.

}) }) })
 
Kheb jarenlang er 1tje bij me gehad, bij mijn kentekenbewijs enzo.. Omdat ze vooral in Zwitserland er bekend om staan om daar moeilijk over te doen... Nooit iets van gemerkt.. sinds de nieuwe nummerplaat neem ik er geen meer mee.

Heb ik ook voor Zwitserland. Maar ik heb er nooit last van gehad. Plak hem wel op m\'n band als ze moeilijk doen...
 
Aloha,

Boeiend onderwerp :( maar volgens mij zijn die stickers al een tijdje overbodig, op de nieuwe kentekens staat toch al uit welk EU-land je komt. Heb ook pas 2 maanden geleden mijn theorie gehaald en in het theorieboek staat ook niets van stickers...
 
Aloha,

Boeiend onderwerp :( maar volgens mij zijn die stickers al een tijdje overbodig, op de nieuwe kentekens staat toch al uit welk EU-land je komt. Heb ook pas 2 maanden geleden mijn theorie gehaald en in het theorieboek staat ook niets van stickers...
klopt volgens mij ook... er staat nu al \"nl\" linksboven in het blauw....
 
Aloha,

Boeiend onderwerp :( maar volgens mij zijn die stickers al een tijdje overbodig, op de nieuwe kentekens staat toch al uit welk EU-land je komt. Heb ook pas 2 maanden geleden mijn theorie gehaald en in het theorieboek staat ook niets van stickers...
Kentekenplaat
De bestuurder van een voertuigen met een EU-kentekenplaat wordt geadviseerd om buiten de vijftien lidstaten ook nog eens een NL-sticker te plakken, die naar internationale maatstaven 17,5 cm breed en 11,5 cm hoog moet zijn.
Ook binnen de EU is naleving van de regels noodzakelijk. Ook in sommige landen binnen de EU loop je het risico om zonder een NL-sticker een bekeuring te krijgen.
Als je dit leest lijkt het dat er in sommige landen binnen en buiten de EU nog mierenneukers rond lopen, die moeilijk gaan lopen doen als je niet zo\'n sticker hebt.
Ik zou er een meenemen, en pas opplakken als ze gaan lopen zeiken.
 
Dat geëikel ook altijd met die lelijke stickers. Mijn vader had er ook nooit één op z´n auto omdat ie dat lelijk vond (en terecht!). We hebben in het buitenland regelmatig een stickertje moeten plakken én er later weer af staan pulken }) .

Op m´n motor heb ik nu zo´n nieuwe kentekenplaat zitten waar al zo´n NL logo op staat, onzin dus om er nóg ééntje op te plakken. Als ze daar in het Oostblok over lopen te zeiken is dat alvast één reden om ze niet toe te laten tot de EU!

Op m´n CB heb er touwens geeneen (oldtimer kentekenplaat, een erg ranzige versie 8-) ). Heb geen plek om hem ergens op te plakken, nou ja, op de achterband zou kunnen...
 
Ik heb voor de auto een magnetische, ideaal. Voor de motor doen ze het maar met die EU plaat...
 
Met de motor nog nooit last gehad, vindt altijd alsof je niet echt interessant bent bij de grens voor die douaniers.
Ze kijken je amper aan.
Zelfs als er een file voor de grens staat en je haalt hem in zwaaien ze je zo door. :}

Maar je moet natuurlijk niet gaan stoppen bij de grens, je ziet ze altijd, iedereen mag doorrijden, heb je zo´n eikel die toch stopt |( , wordt dan ook altijd dan maar meteen gecontroleerd, als ze willen dat ik stop doen ze maar een beetje moeite. })
 
k heb er nog nooit last van gehad in welk land dan ook, dat ik geen NL stikker op m\'n fiets had zitten.
Ben ook niet van plan dat ooit te gaan doen. Heb zelfs nog geen nieuwe NL kentekenplaat, koop dit jaar op Man wel een mooi kleintje.
denken ze tenminste dat ik een buitenlander ben bij de flitsbrigade.
 
nog nooit last mee gehad en dus lekker belangerijk

en ander stop je er een bij je papieren dan kan je hem alsnog plakken als je aangehouden wordt :)
 
What een gejank zeg, als je op je nummerplaat al zo\'n NL logo hebt zitten, ga ik dus echt niet nog zo\'n ding achterop mijn fiets plakken...

Kzou niet eens weten waar.....
 
In het buitenland is het nog steeds verplicht. ook met een nieuwe kentekenplaat. Ik had er altijd een bij mijn papieren zitten. Als er dan iemand over zou zeiken had ik hem tenminste bij me. Maar nooit problemen gehad.

Wel ooit een reisverslag gelezen over twee mannen die allebei in india een oude enfield kochten en daarop helemaal terug naar huis reden. Bij de Oostenrijkse grens mochten ze het land niet in omdat ze geen sticker van India op hun motor hadden. En waar haal je bij de grens van Oostenrijk nou zo\'n sticker vandaan?
Ze zijn toen een grensovergang verder de grens overgegaan en daar kwamen ze het land wel in.
 
Je kunt m natuurlijk over je plaat heen plakken...
Maar goed, er zijn er ook die een slag kleiner zijn, volgens mij speciaal voor de motor.
En ik mag aannemen dat ze het altijd beter vinden als het al in je plaat gedrukt staat, dan
dat je er zo\'n sticker opplakt die er zo weer af kan...
 
Terug
Bovenaan Onderaan