Nm motor moeren en vijzen

matt4

Die hard MF'er
27 jan 2004
329
1
33
mainvault
hallo,

had graag eens geweten hoeveel Nm er moet zitten op motormoeren en vijzen. in het algemeen(carters, cilinder, cilinderkop,...)

mvg
 

=lvt=

MF veteraan
12 feb 2004
14.570
1
www.yeager.50megs.com
Model afhankelijk, dus niet 'standaard' voor iedere fiets.

Welk model heb je? zoek in het wph topic of de jouwe erbij staat, anders zelf een wph op de kop tikken.

:)
 

matt4

Die hard MF'er
27 jan 2004
329
1
33
mainvault
tgaat over m'n zx-6r 2001.

en khad graag en basis gehad voor gelijk wat voo motor. als het nu eerder rond de 80 ligt of eerder bij de 150...weet , gewoon om een idee et hebben.
 

matt4

Die hard MF'er
27 jan 2004
329
1
33
mainvault
ben begonnen met lezen in dit topic...maar zie het niet zitten om ruim 1000 reacties te lezen...
 

matt4

Die hard MF'er
27 jan 2004
329
1
33
mainvault
heb dus zonet een heynes besteld.

hopelijk staat daar alles in wat ik zoek.

weet iemand hoeveel bladzijden deze telt?voor de kawa zx-6r?

staat daar info in over kleppen stellen?
 

GT 750J

MF veteraan
20 mei 2004
1.693
1
45
Zoetermeer
www.all-tech.nl
Straks komen de grote postenkosten nog
Banden, ketting, olie,... motor rijden is niet goedkoop maar wel zo leuk :9
Zeker na een grote beurt
Dan zou je toch de beurten bij mij kunnen laten doen!? Ik reken de helft van wat een dealer rekend tegen dezelfde kwaliteit!

Ook reparatie's en revisie is geen probleem :]

Blij dat ik zo handig ben..... })
 

matt4

Die hard MF'er
27 jan 2004
329
1
33
mainvault
zelfde voor mij,

kheb zelf m'n vaste klanten, maar eerder in de lichte motoren. af en toe wel ook en zware. ben namelijk bezig aan een Goldwing van 1983...maar toch bedankt

topic mag toe...
 

cdegroot

Die hard MF'er
1 okt 2004
505
0
Amersfoort
www.cdegroot.com
en khad graag en basis gehad voor gelijk wat voo motor. als het nu eerder rond de 80 ligt of eerder bij de 150...weet , gewoon om een idee et hebben.
Het hele idee van bouten en moeren met een specifiek moment aanhalen is dat je ze zo vast mogelijk zet, maar zonder de schroefdraad te mollen. En 'zo vast mogelijk' ligt aan de beide materialen, de belasting, de grootte van de schroefdraad, of je wel of geen kopervet gebruikt, of de schroefdraad geolied is, etcetera etcetera. Het is niet voor niets dat tijdens de levensduur van een motor de momenten vaak nog aangepast worden.

Oftewel: als je met Nm wilt spelen, goeie momentsleutels kopen (een kleintje en een grote - je kan wel een 10-210Nm kopen maar dan nog zou ik alles <25Nm op die sleutel niet echt vertrouwen) en inderdaad een handboek waar de exacte getallen in staan.