Nm motor moeren en vijzen

matt4

Die hard MF'er
27 jan 2004
329
1
mainvault
hallo,

had graag eens geweten hoeveel Nm er moet zitten op motormoeren en vijzen. in het algemeen(carters, cilinder, cilinderkop,...)

mvg
 
Model afhankelijk, dus niet 'standaard' voor iedere fiets.

Welk model heb je? zoek in het wph topic of de jouwe erbij staat, anders zelf een wph op de kop tikken.

:)
 
tgaat over m'n zx-6r 2001.

en khad graag en basis gehad voor gelijk wat voo motor. als het nu eerder rond de 80 ligt of eerder bij de 150...weet , gewoon om een idee et hebben.
 
heb dus zonet een heynes besteld.

hopelijk staat daar alles in wat ik zoek.

weet iemand hoeveel bladzijden deze telt?voor de kawa zx-6r?

staat daar info in over kleppen stellen?
 
zelfde voor mij,

kheb zelf m'n vaste klanten, maar eerder in de lichte motoren. af en toe wel ook en zware. ben namelijk bezig aan een Goldwing van 1983...maar toch bedankt

topic mag toe...
 
en khad graag en basis gehad voor gelijk wat voo motor. als het nu eerder rond de 80 ligt of eerder bij de 150...weet , gewoon om een idee et hebben.
Het hele idee van bouten en moeren met een specifiek moment aanhalen is dat je ze zo vast mogelijk zet, maar zonder de schroefdraad te mollen. En 'zo vast mogelijk' ligt aan de beide materialen, de belasting, de grootte van de schroefdraad, of je wel of geen kopervet gebruikt, of de schroefdraad geolied is, etcetera etcetera. Het is niet voor niets dat tijdens de levensduur van een motor de momenten vaak nog aangepast worden.

Oftewel: als je met Nm wilt spelen, goeie momentsleutels kopen (een kleintje en een grote - je kan wel een 10-210Nm kopen maar dan nog zou ik alles <25Nm op die sleutel niet echt vertrouwen) en inderdaad een handboek waar de exacte getallen in staan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan