No claim auto meenemen naar motorverzekering

beugelsdijk

MF'er
21 jul 2015
79
16
Ben nu verzekerd bij de Europeese verzekering waarbij ik dus mijn schadevrije jaren heb meegenomen naar de motor verzekering (~10jaar)
Nu is de Europeese overgenomen door ASR maar bij aanschaf van een andere motor gaan ze niet mee met die overdacht van de "autojaren"

Dus dat zou betekenen van 25euro nu, naar 110euro straks. (nieuwe motor is wel wat duurder, dus een verhoging mag best)

Weet iemand nog een verzekering waar ze "afrekenen" op de persoon ipv het voertuig?
 
Waar heb je je autoverzekering lopen? Ik zou kijken of je je auto en motorverzekering bij één maatschappij kunt onderbrengen.
 
Ik zit bij Univé en daar hebben ze de bekende schadevrijejaren van de auto overgenomen. Vorig jaar kwam ik erachter dat die niet helemaal klopte, mail gestuurd en toen hebben ze het met terugwerkende kracht aangepast. Met de auto zit ik niet bij Univé.
 
Hoi Beugelsdijk,

Goed om te lezen dat je contact met ons gaat opnemen voor je motorverzekering. Bij ons kun je inderdaad de schadevrije jaren die je hebt opgebouwd met een auto gebruiken voor een motorverzekering. Er zijn meerdere verzekeraars die dit doen, hoor. Het loont dus zeker de moeite om motorverzekeringen te vergelijken.

Er kunnen best wat verschillen zitten in de polisvoorwaarden zoals bijvoorbeeld de lengte van de aanschafwaarderegeling. Deze regeling zorgt ervoor dat je bij een total loss of diefstal de aanschafwaarde terugkrijgt in plaats van de dagwaarde. Bij ons geldt deze regeling voor 3 jaar met een maximale aanschafwaarde van € 35.000,-. Komt het aankoopbedrag van de motor hierboven dan wordt de dagwaarde + 10 % uitgekeerd bij total loss of diefstal. Uiteraard moet je dan wel de juiste dekking hebben gekozen.

Ik hoop dat je hier verder mee kunt. Als je hier nog vragen over hebt lees ik het graag.

@sjaak55: bedankt dat je ons genoemd hebt!

Vriendelijke groet, Remco
Webcare Centraal Beheer
 
  • Leuk
Waarderingen: JuH
Bij InShared kan je ook korting krijgen op basis van de schadevrije jaren in de auto. Maar inmiddels heb je toch neem ik aan ook wel wat schadevrije motorjaren opgebouwd? Ik neem aan dat daarvoor gewoon de jaren sinds je verzekerd bent tellen?
 
Centraal beheer is inderdaad niet heel verkeerd om de motor te verzekeren kwa beveiliging was het alleen ART 4 slot en 3 jaar nieuwwaarde/aanschaf waarde regeling .
Heb net mijn rijbewijs en no claim overnemen van de auto was wel een voorwaarde want mijn nieuwe motor is natuurlijk wa plus verzekerd en dat is zonder schade vrije jaren behoorlijk prijzig .


De CBR 600 F was zonder schade vrije jaren alleen WA goedkoper te verzekeren elders dan bij centraal beheer met volle no claim.
Geloof ze vinden sport motoren niet zo leuk en dat zag ik wel vaker , terwijl SAA slechts 120eur incl opzittende telde ( dus zonder ca 90euro ) en dus gewoon geen schade vrije jaren

Als je trouwens al 10 jaar met de motor rijd zou je natuurlijk al volle no claim hebben om je jaren dat je al rijd
 
Laatst bewerkt:
Net even gekeken naar de prijs bij Centraal Beheer en Univé, omdat ik ook net een nieuwe auto- en motorverzekering heb afgesloten.
Maar in mijn situatie zijn die twee erg prijzig.
Kijk ook eens bij de ANWB, die heeft een heel goedkope autoverzekering als je bereid bent om met een kastje te rijden die jouw rijstijl beoordeelt. (Veilig Rijden Verzekering)
Andere optie is Combi Motors Verzekering, maar ook die was voor mijn auto erg duur.
 
Laatst bewerkt:
Net even gekeken naar de prijs bij Centraal Beheer en Univé, omdat ik ook net een nieuwe auto- en motorverzekering heb afgesloten.
Maar in mijn situatie zijn die twee erg prijzig.
Kijk ook eens bij de ANWB, die heeft een heel goedkope autoverzekering als je bereid bent om met een kastje te rijden die jouw rijstijl beoordeeld. (Veilig Rijden Verzekering)
Andere optie is Combi Motors Verzekering, maar ook die was voor mijn auto erg duur.
En wat als het kastje beoordeeld dat je niet veilig rijdt? Wordt het dan extra duur? :9
 
Centraal beheer is inderdaad niet heel verkeerd om de motor te verzekeren kwa beveiliging was het alleen ART 4 slot en 3 jaar nieuwwaarde/aanschaf waarde regeling .
Heb net mijn rijbewijs en no claim overnemen van de auto was wel een voorwaarde want mijn nieuwe motor is natuurlijk wa plus verzekerd en dat is zonder schade vrije jaren behoorlijk prijzig .


De CBR 600 F was zonder schade vrije jaren alleen WA goedkoper te verzekeren elders dan bij centraal beheer met volle no claim.
Geloof ze vinden sport motoren niet zo leuk en dat zag ik wel vaker , terwijl SAA slechts 120eur incl opzittende telde ( dus zonder ca 90euro ) en dus gewoon geen schade vrije jaren

Als je trouwens al 10 jaar met de motor rijd zou je natuurlijk al volle no claim hebben om je jaren dat je al rijd

Niet all risk verzekerd?
 
Hoeveel echte schadevrije jaren heb je op jouw autoverzekering en hoeveel echte schadevrije jaren op jouw motorverzekering?
Wat is waarschijnlijk duurder om te verzekeren, jouw auto of jouw nieuwe motor? Denk daarbij aan leeftijd en waarde van de auto en motor.
dan gebruik je het hoogste aantal echte schadevrije jaren voor het duurste motorrijtuig.
Dan kan je rond (laten) kijken wat het voor beide voertuigen gaat kosten en dan ga je ook kijken naar eventuele slot- en alarmeisen en verdere polisdekking.
Verzekeringen via een verzekeringsadviseur is meestal iets duurder maar dat hoeft niet altijd zo te zijn. Die adviseur heeft veel toegevoegde waarde.
Succes
 
En wat als het kastje beoordeeld dat je niet veilig rijdt? Wordt het dan extra duur? :9
:Y Ik heb die verzekering afgesloten voor de auto van mijn vrouw. Voor mij is dat niets O-)
Je krijgt het eerste jaar sowieso 15% extra korting en de rest van de korting is afhankelijk van je rijstijl.
Is echt wel goedkoop.
Alleen als je herhaaldelijk veel te hard rijd gaan ze dreigen de verzekering op te zeggen.
 
:Y Ik heb die verzekering afgesloten voor de auto van mijn vrouw. Voor mij is dat niets O-)
Je krijgt het eerste jaar sowieso 15% extra korting en de rest van de korting is afhankelijk van je rijstijl.
Is echt wel goedkoop.
Alleen als je herhaaldelijk veel te hard rijd gaan ze dreigen de verzekering op te zeggen.
Is ook niet echt iets voor mij, alle leuke dingen zijn "gevaarlijk".

Kan daarnaast niet eens, mijn auto heeft geen eens OBD1. :9
 
:Y Ik heb die verzekering afgesloten voor de auto van mijn vrouw. Voor mij is dat niets O-)
Je krijgt het eerste jaar sowieso 15% extra korting en de rest van de korting is afhankelijk van je rijstijl.
Is echt wel goedkoop.
Alleen als je herhaaldelijk veel te hard rijd gaan ze dreigen de verzekering op te zeggen.

Wat ik ervan begreep is 2x30km te hard al genoeg om je op staande voet te royeren. No way dat ik zo'n kastje zou installeren in een auto als ik die zou hebben. Het is namelijk al zo saai om auto te rijden tegenwoordig.
 
Wat ik ervan begreep is 2x30km te hard al genoeg om je op staande voet te royeren. No way dat ik zo'n kastje zou installeren in een auto als ik die zou hebben. Het is namelijk al zo saai om auto te rijden tegenwoordig.
Denk ook dat ik er binnen no-time zou worden uitgegooid. Snel optrekken, check. Vlot door bochten, check. Laat remmen, check. Regelmatig boven vmax, check.

Vindt mijzelf geen onveilige rijder, meer een actieve rijder. :Y:+


Daarnaast is het ook wel wat privacy gevoelig, ik weet dat de telefoon ook alles goed bijhoudt (Maps herkend zelfs dat je op de motor hebt gezeten) maar als de auto ook nog meedoet..
 
Moet je op 5km van de Duitse grens wonen en een Golf 5 GTI hebben , ben benieuwd hoe zn kastje dat gaat vinden _O-_O-

@Springbok
Nee met name brand en diefstal vond ik wel belangrijk aangezien het toch wel aardig centje is en een nieuwe motor altijd wel wat opbrengt bij de dieven gilde.
Die CBR was ik er niet bang voor dat was een motor van 2001 , daar krijgen ze niks meer voor dus was WA voldoende.

All-Risk vond ik overbodig gewoon omdat het heel duur is en als er iets gebeurd zijn het meestal kleine schades waarvoor je de verzekering liever niet wilt hebben ( althans ik niet )
 
Terug
Bovenaan Onderaan