No Risk No Fun!

mooi verhaal en sportief opgevangen, hij had van mij de t*f*s kunnen krijgen.

wat kan jij er nu aan doen dat die motor in 1 keer met zijn voorwiel van de grond komt, tis lullig zat voor je |(

8-)
 
Moraalridder topic, is niks voor mij ;)

Ach, ik rij al 20 jaar motor, heb tal van cursussen gevolgd, nog nooit een aanrijding gehad (zelfs niet met koekblik) en in 20 jaar rijden op de motor slechts 1 keer een bekeuring gehad voor een te schuine kentekenplaat (maar die was op 40 meter nog prima leesbaar!)

Het maken van wheelies is gewoon errug leuk. Jij kent mijn rijstijl, ik rij vlot en maak zo nu en dan een wheelie op plekken waar (in mijn ogen) geen gevaar is voor medeweg-gebruikers.
Dus waar overzicht is, waar geen kinderen in de buurt zijn, etc. etc.

Maargoed, al doe je het op een uitgestorven industrieterrein of op een zondagmorgen op een verlaten snelweg, het blijft een artikel 5.

Het standaard verhaal als je wordt gesnaaid is altijd van "dat hoort niet op de openbare weg thuis maar op het circuit!", jaja......., en we weten allemaal dat op het circuit het tegenovergestelde wordt gezegt.
Bij de CRT cursussen zeggen ze altijd standaard "wheelies zijn op het circuit verboden, dat doe je maar op de openbare weg!" LOL!

Wat mij stoort is dat je voor een hupje met je motor meteen als misdadiger wordt gezien terwijl ik genoeg dienders ken die er zelf ook niet vies van zijn.

Een bekeuring vind ik prima, geen enkel probleem, maar de rest is zwaar overtrokken.

Die genen die onze motoren wegjatten, de dronken voertuig bestuurders, de zinloos geweld gebruikers, de verkrachters en moordenaars, de doorrijders na aanrijding, etc etc. Dat zijn in mijn ogen de misdadigers!


*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
Zal mij benieuwen de 21e van die wheelies }) }) }) })

Voor de rest _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
 
hmmm misschien heeft deze nare ervaring zijn oogjes geopend.
na een paar ontzeggingen en boetes van een fiks bedrag word iedereen wel wat
rustiger op de weg.
:Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y
gewoon blijven lachen.


blijven lachen,

zeker na deze post :+

Neem van mij aan dat ie liever zijn voorwiel op eet dan dat hij rustig gaat rijden.
 
marcel...
heb je je sanctie al gehad?
ze hebben mij vandaag te pakken gehad,
een bobbel in de weg, en me vtr ging omhoog,
ten hoogste 5 meter los geweest en k170 aan me broek,
hoppa,
beste agent hoor, maar heeft zelf nooit motor mogen rijden zeker?
ach ja,
ben benieuwd naar de hoogte en hoe dat was afgehandeld,
rijbewijs was gelukkig niet ingevorderd want het schijnt dat het een artikel5 is en dat ze dan gewoon direct je rijbewijs kunnen vorderen,
pff dat is mazzel hebben,
echter heb ik wel verklaard tegen meneer agent, dat ... helaas maar waar, hij gelijk heeft en dat wheelie's niet toegestaan zijn op de openbare weg,

maar ze zijn zooooo leuk,
alleen jammer dat meneer mij vertelde dat ik mijn motor niet onder controle had....
uuhhhh 16 jaar wegrace waarvan 2e in NK ....!?!? tja ik weet het niet hoor, maar goed,
ik wacht nu op mijn oordeel...
ik weet wel aanvechten heeft geen zin, dan kom je naar het schijnt, vaker hoger uit dan sanctie bedrag,
..
greets,
Deejee
 
een bobbel in de weg, en me vtr ging omhoog,
alleen jammer dat meneer mij vertelde dat ik mijn motor niet onder controle had....
uuhhhh 16 jaar wegrace waarvan 2e in NK ....!?!? tja ik weet het niet hoor, maar goed,
eerst beweren dat je motor een wheelie maakte door een bobbel...en vervolgens verklaren je motor onder controle te hebben :) jeah right
 
artikel 5 is dat meestal niet iets rond de 150 euro? (als je het niet te bont maakt natuurlijk)
Had ik tenminste een keer met het koekblik (frot eskrot) (handrembochtje). })
bekeuring was bijna nog duurder als het koekblik.
maarja jammer dan. :P
 
Tis nu bijna 4 maanden geleden en nog steeds niks van gehoord.
Maatje van was voor hetzelfde gesnapt (een jaar geleden) en heeft ook nog steeds niks gehoord.

Misschien ergens bij de verwerking zijn de PV's langs een wheelie liefhebber gekomen en heeft die ze geseponeerd.

Zou wel aardig wezen :)

Met een beetje mazzel ondergaat jouw bonnetje hetzelfde Deejee.
 
Ze waren me dus niet vergeten.

Vandaag brief gehad van Off.v.Justitie ivm artikel 5 (gesnaaid met wheelie in april)
Kosten : 90 euro
Hmmm..., snel betalen maar denk ik. ;)

Case closed.
 
dan doe ik nog een stoppie erbij, dan zal het wel 150 EURO zijn?
weinig geld voor leuke dingen :+ :+
 
marcel...
heb je je sanctie al gehad?
ze hebben mij vandaag te pakken gehad,
een bobbel in de weg, en me vtr ging omhoog,
ten hoogste 5 meter los geweest en k170 aan me broek,
hoppa,
beste agent hoor, maar heeft zelf nooit motor mogen rijden zeker?

ach ja,
ben benieuwd naar de hoogte en hoe dat was afgehandeld,
rijbewijs was gelukkig niet ingevorderd want het schijnt dat het een artikel5 is en dat ze dan gewoon direct je rijbewijs kunnen vorderen,
pff dat is mazzel hebben,
echter heb ik wel verklaard tegen meneer agent, dat ... helaas maar waar, hij gelijk heeft en dat wheelie's niet toegestaan zijn op de openbare weg,

maar ze zijn zooooo leuk,
alleen jammer dat meneer mij vertelde dat ik mijn motor niet onder controle had....
uuhhhh 16 jaar wegrace waarvan 2e in NK ....!?!? tja ik weet het niet hoor, maar goed,
ik wacht nu op mijn oordeel...
ik weet wel aanvechten heeft geen zin, dan kom je naar het schijnt, vaker hoger uit dan sanctie bedrag,
..
greets,
Deejee

Haha was dat je excuus? dat er een bobbel in de weg zat? hahaha moest de agent niet lachen? Als jij beweerd dat je normaal aan het rijden was en ineens een wheelie maakt louter door die bobbel dan heb je 'm idd niet onder controle! :+

heerlijk, een potje lachen zo vroeg in de ochtend
 
Terug
Bovenaan Onderaan