Nog 1 weekje !

Mich

MF veteraan
23 nov 2001
2.040
6
Huizen
Nog een week en dan hoop ik ook een motorrijbewijs te hebben. Als het beetje mee zit zit ik volgende week op deze tijd op de motor !!!
Heb vanmiddag mijn Arai helm gekocht. ( zie icoon ) Tjonge wat zijn die krengen duur.
 
Wat duurt een week dan nog lang he!!!!!
Wat voor een motor ga je kopen dan ???????
Als ik je iets mag aanraden als 2 jarig motor rijder koop een kawasaki zxr 400 deze kun je terug voeren naar 25 kw en dan is ie nog snel
+- 190 km per uur en nog lekker soepel rijden
Ik hoop voor je dat je het haalt!!!!
dat horen we volgende week wel he !!!!!!!!
Tja veiligheid is een dure zaak! ;( ;( ;(
 
Ik ben een trotje bezitter van een Kawasaki LTD 250 !!!!!!!! uit `86 ( niet lachen ). Ik heb hem een paar maanden geleden gekocht voor fl 800 ( helm was 1600 ). Ik heb hem een beetje gerestaureerd, roest weggehaald, opnieuw geverft enzo. Ziet er nu best wel mooi uit. En zo heb ik ook een beetje motortechniek geleerd. Ik ga nu elke avond werken ( student ) en dan hoop ik in het voorjaar een mooie GS 500 te kopen en mijn kawa te verkopen voor een mooie bedrag
 
Ja dat is al een goed voornemen
maar sparen als student zijnde valt niet mee!!!
Maar het is al wel mooi dat je al zo vroeg bent begonnen met je motorrijbewijs (hoor mij dan ben pas 20) Je weet het he jong geleerd is oud gedaan!!!! of hoe was het nou??????
In ieder geval mooie helm!!!!!!!!!!! :9~ :9~ :9~
 
Tering die helm was wel erg duur. Voor dat geld + 1000 piek, had je een GS500e kunnen kopen. :)
Wel goeie keus, GS500e is een prima beginnersmotor, een echte gooi en smijtfiets, en maak je een foutje, dan krijg je niet meteen op je donder van de motor :)

Ik ben op m\'n 19e begonnen met motorrijden. Ook 1 jaar te laat eigenlijk. ;)
 
Ja maar een helm is wel belangrijk
als ik geen goede helm op had had ik niet durven zeggen of ik hier nog gezeten had , ik betaal liever iets meer dan dat ik in een rolstoel kom te zitten. Maar je was er ook al aardig snel bij!!!!!! Ik begon meteen op m\'n 18e heb veel dingen moeten laten maar .......... heb er geen spijt van!!!!!!!!!!!!!! :) :) :)
 
Koop nou maar lekker een goeie helm, een goed leren pak, laarzen, handschoenen, rugprotector(moet ik zelf ook nog aanschaffen), en niet te vergeten OORDOPJES.

veiligheid is alles hoor zeker op de motor met dit drukke verkeer!!

Stel dat je wat overhoudt aan een ongeval dan is dat geld echt geen **** waard hoor...

nou veel veilige kilometers dan maar en doe het in het begin lekker rustig aan, dat crossen komt wel.
 
Goede helm is very important ! Werk zelf met mensen die N.A.H. hebben en meerdere van deze klanten hebben dit opgelopen door brommer/motor ongelukken zonder helm gedragen te hebben en eentje zelfs met helm (was een slechte/oude helm).
Dus ook al is de helm duur,... je hersenpannetje is altijd duurder !!

P.s. N.A.H. staat voor Niet Aangeboren Hersenletsel.

C.U.


:j
 
Goede helm is very important ! Werk zelf met mensen die N.A.H. hebben en meerdere van deze klanten hebben dit opgelopen door brommer/motor ongelukken zonder helm gedragen te hebben en eentje zelfs met helm (was een slechte/oude helm).
Dus ook al is de helm duur,... je hersenpannetje is altijd duurder !!

P.s. N.A.H. staat voor Niet Aangeboren Hersenletsel.

C.U.


:j

Psies, het is wel nodig, das zeker :) Mijn helm kostte 500 piek. Zal die goed zijn? :) Is een Caberg helm. Volgens mij moet je ook om de 3 jaar een nieuwe helm kopen, of heb ik dat mis ?
 
helm + kleding is echt een must om dat goed voor elkaar te hebben...
je wilt niet weten wat er gebeurt als je nog maar met 50 eraf glijd....

veel succes gewenst met je afrijden.... :]
 
Tja, die helm zal wel duurder zijn geweest dan m\'n motor.

Succes

Je laat toch hopelijk de motor intact? Asjeblieft geen ratbike van maken, zoals hij er nu uitziet is het een plaatje van een oltimer. Zo\'n ding wil ik ook ooit nog eens hebben voor erbij, ik vind ze namelijk rete 8-)
 
Als je mtor stuk gaat moet je lopen,

Als je helm stuk gaat kan je niet meer lopen......
 
sparen als student is me nooit gelukt. Nu ik dus een jaar werk heb ik mijn R6 gekocht en helemaal cash betaald. Ook motorkleding gekocht, alleen mijn hele pak kostte nog niet de helft van je helm en het zit goed.

Ben alleen vanochtend helemaal nat geregend!! :(
 
Je laat toch hopelijk de motor intact? Asjeblieft geen ratbike van maken, zoals hij er nu uitziet is het een plaatje van een oltimer. Zo\'n ding wil ik ook ooit nog eens hebben voor erbij, ik vind ze namelijk rete 8-)

Ik heb de tank mat zwart gespoten (gisteren) maar er is al weer een fiets op gevallen en er zit al weer een flinke kras op (en spuiten was niet errug netjes) dus dat wordt weer een spuitbus kopen.
De tank is ook wat gedeukt enz maar dat zie je niet zo goed.
Als ik de motor als echt mooie oldtimer zou willen hebben dan heb ik nog flink wat werk hoor!
Maar oldtimer rijden is mooi goedkoop!
Heb offerte bij orion direct aangevraagd; basis premie is 215 piek (€97,56) per jaar! En geen wegenbelasting.

Ik ben een trotje bezitter van een Kawasaki LTD 250 !!!!!!!! uit `86 ( niet lachen ).

Daar lachen ze hier echt niet om hoor, zijn hier wel wat gewend (CB\'s die 10 jaar ouder zijn enz)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan