Nog 8 jaar..

Mischien ff beetje off-topic, maar waarom worden alle motolessen zo veel duurder en moeilijker. Iedereen heeft last van die file's en het wordt alleen maar erger omdat de meesten een auto willen hebben. Het zou toch enorm veel beter zijn als de regering het motorrijden meer gaat sponsoren door de motorijbewijzen goedkoper en toegankelijker te maken voor iedereen. Het aantal auto's zou minder snel toenemen en er zouden er mischien minder op de weg rijden en zo wordt het motorrijden ook veiliger. Maar nee, ze maken het motorrijden duurder en moeilijker en dan maar klagen over de file's...

Wanneer zullen ze het inzien
 
Maar, als ik ga lessen, moet ik dan ook niet een pak kopen?
Kan je vaak van de rijschool lenen. Of het lekker is om in andermans zweet rond te rijden is een andere zaak. :+

En gewoon een motor kopen, verkopen kunnen ze niet als je de eigendomspapieren hebt en als ze em in de hens zetten doe je aangifte :P
 
Maar nee, ze maken het motorrijden duurder en moeilijker en dan maar klagen over de file's...

Wanneer zullen ze het inzien

Niet, want het beleid komt uit organisaties als het SWOV en 3VO, en die zien liever files dan motorrijders.

Bovendien, wees realistisch ... motorfietsen nemen ook hun plek in op de weg, pas als er al een file is gaan ze ertussendoor rijden. Dus zoveel effect zal het niet hebben (tenzij het aantal motorrijders explosief stijgt).
 
Jammer dat ouders hun kinderen op zo'n manier geestelijk mishandelen, want dat is het eigenlijk gewoon. Gelukkig heb ik het veel makkelijker, maar mn mams vond 80 op mn brommer eigenlijk te hard, maar gewoon gedaan. Mn vader rijd ook motor, dus nu ik 18 ben, AVB net heb gedaan, een eigen motor heb, zou ik het zelf mogen weten of ik de begrenzing eruit ram, omdat hij op zn 18e ook meteen vol vermogen mocht. Dit ga k niet doen, k kan zelf ook nadenken (jawel) :z Maar mn ouders laten me daarin erg vrij, en dat is leuk als je ermee om kunt gaan.
Jouw ouders denken dat jij dat niet kunt, je moet ze dus laten zien dat je dat wel kunt. Ik zou doorzeuren over het lessen, en nodig ze eens uit om een lesje mee te kijken op het oefenterrein (met btje veilig pak aan bij lessen voor AVB), en laat ze zien dat je rustig en beheerst rijd. Je moet gewoon jouw mening doordrukken, hoewel ik zeker snap dat het onmogelijk lijkt.
Succes dus, en sterkte. :r Sommige ouders :r
 
wel rot dat je ouders zo reageren.
De mijne zijn dan toch iets anders

Mams: :Y :}
Papa: :} :}
Familie: *O* :}

Vanmiddag om half 1 mijn 1e motor les!
 
Maar, als ik ga lessen, moet ik dan ook niet een pak kopen?

Ik had een paar halfhoge puma's, een spijkerbroek, en een leren jack zonder protectoren als "pak". Ik had wel handschoenen en een helm gekocht.. En als je bang bent dat je ouders je helm en handschoenen afpakken, dan laat je die toch lekker op de rijschool liggen? Bovendien kun je idd vieze door anderen ondergezwete gear lenen bij de meeste rijscholen..
 
In elk geval, een motor kopen+ garagebox huren is niet onmiddelijk een optie,
zoiets komt sowieso uit en dan worden de problemen enkel groter...
 
't is onzekerheid en angst, en als papa kan ik me dat best voorstellen ...

Wat niet wil zeggen dat ik het gedrag van de ouders van TS gelijk geef ...

Ik denk dat je je vooral zorgen moet maken als je ouders zich GEEN zorgen maken als je wilt gaan motorrijden. Maar het ronduit verbieden en zelfs dreigen met fysieke represailles, da's niet zoals de SuperNanny het zou oplossen.

Mijn moeder vond het ook niks. Na het bericht dat ik ging lessen kwam ze met allerlei onzinnige argumenten, dat het duur is, en verzekering enzo (hoewel, zo onzinnig bleek dat niet :+ ), ze wilde schijnbaar niet zeikerig overkomen en wijzen op het feit dat het risicovoller is dan autorijden. Ze schat me gelukkig wel hoog in en weet ook dat als ik iets in m'n kop heb, dat dat ook gebeurt. Dus toen ik leste zag ze in dat er geen ontkomen aan was en informeerde ze belangstellend naar de voortgang. Na aanschaf van de motor wilde ze die toch ook ff zien. En nu, als ik kom buurten en weer vertrek, komt alleen nog de onvermijdelijke opmerking "Doe je wel voorzichtig?" Stiekum vindt ze het wel stoer om een motorrijdende zoon te hebben :]

Wijlen m'n pa had het waarschijnlijk alleen maar geweldig gevonden.

Maar eeh, zo snel mogelijk onafhankelijk worden van je ouders kan nooit kwaad. Ik vond het tijdens m'n studie opvallend dat er nog zoveel gasten waren die niet hun eigen leven konden leiden dankzij de ouderlijke druk. Je kunt ook met hele extreme wensen komen, zeggen dat je het Vreemdelingenlegioen inwilt, je gezicht blauw wilt tattoeëren, dat je wil naturaliseren tot Waal en als ze over die shock heenzijn nog eens vertellen dat je dat toch allemaal niet doet en wilt motorrijden. Dikke kans dat ze dan een gat in de lucht springen en je lessen betalen :Y :Y :Y
 
Mijn vader vindt het wel ok, niet echt enthausiast, maar zijn broer rijdt ook motor... dus sja.. die vertrouwd me wel.
Mijn moeder vindt het maar niks, ze gunt het me wel en zal me ook niet tegenwerken, al moet ik haar grapjes voor lief nemen... bij elke motor die aso rijdt: "Kijk Bart, daar rij je }) "
En "Ik leen gewoon telkens geld van je zodat je hem niet kan kopen".

Maar ik weet 100% zeker dat ik geld van haar kan lenen als ik te kort komt voor de motor :)
 
Nuja, mijn vader maakt mopjes zoals de volgende:

We moesten een boompje omzagen en ik neem de kettingzaag, ik druk ze even in en
laat ze dan weer los. Mijn vader maakt daarop de beweging van de gashendel bij
een motor met een stomme glimlach...

Die neem ik er niet zo graag bij...
 
heej,

om heel eerlijk te zijn vind ik het maar een raar verhaal. je bent toch 18, dan doe je toch gewoon lekker waar je zin in hebt. Ik zou gewoon m'n rijbewijs halen en een motor kopen en je ouders laten zien dat je volwassen genoeg bent om op een tweewieler te rijden.
 
heej,

om heel eerlijk te zijn vind ik het maar een raar verhaal. je bent toch 18, dan doe je toch gewoon lekker waar je zin in hebt. Ik zou gewoon m'n rijbewijs halen en een motor kopen en je ouders laten zien dat je volwassen genoeg bent om op een tweewieler te rijden.


Zou 'k maar al te graag doen, maar ik ben er 100% zeker van dat ik dan zelf voor
mijn kot, eten, school/unief,... kan betalen en dat ik het huis niet binnen mag.
 
Beter eens die kl##tzakken van de weg halen die met hun "getjoende golluf geeTeeIiii" denken dat de weg van hen is...

een getunde golf gti rijd wel lekker hoor
:)

maarja ik heb m'n golf ook verkocht en komt nu een R6 voor in de plaats als ik klaar ben met lessen ;)

de cluw van dit verhaal is 'dat golf rijders ook wel eens verstandig worden'

groet michael
 
Zou 'k maar al te graag doen, maar ik ben er 100% zeker van dat ik dan zelf voor
mijn kot, eten, school/unief,... kan betalen en dat ik het huis niet binnen mag.

Met 18 het huis uitgaan is helemaal niet zo slecht hoor. Maar waarom wacht je niet gewoon tot je bijv. 20 bent en een bijbaantje hebt gevonden zodat je e.e.a. kunt financieren?
 
maarja ik heb m'n golf ook verkocht en komt nu een R6 voor in de plaats als ik klaar ben met lessen ;)

de cluw van dit verhaal is 'dat golf rijders ook wel eens verstandig worden'

groet michael

Dat blijkt wel met een R6 als eerste motor :+

[me]Pommel gelooft niet in dat gezeik van "verstand zit in je rechterhand".[/me]
 
Met 18 het huis uitgaan is helemaal niet zo slecht hoor. Maar waarom wacht je niet gewoon tot je bijv. 20 bent en een bijbaantje hebt gevonden zodat je e.e.a. kunt financieren?

Kan de boel nu al financieren, wat zij zegeen is dat ik eerst voor mijn eigen
appartement ed moet zorgen (op eigen kosten uiteraard)+ werk hebben etc
 
Kan de boel nu al financieren, wat zij zegeen is dat ik eerst voor mijn eigen
appartement ed moet zorgen (op eigen kosten uiteraard)+ werk hebben etc

Dat is op zich terecht; dat hoort ook bij op eigen benen kunnen staan.

Als je je ouders niet kunt overtuigen zul je inderdaad moeten wachten tot je jezelf kunt bedruipen.

Het betekent dus wachten tot je eerste baan, en volgens mij zijn er heel veel MF-ers die pas op dat moment konden beginnen met motorrijlessen. Zo erg is het allemaal ook niet, je bent pas 18 :)

Edit: dat was niet kleinerend bedoeld hoor, maar je hebt hopelijk nog een heel lange tijd voor je waarin je van je motor kunt genieten, dus over die paar jaar kom je ook wel heen :)
 
Laatst bewerkt:
Mja hier het zelfde. "En dat is levensgevaarlijk" "begrafenis regelen" "auto is veel veiliger" "ge vliegt buiten" "ik zet mijn voorhamer er in" ... :-) Maar goed wat heb ik nu gedaan. Ik ben gewoon naar een moto gaan zien, heb tegen mijn ouders gezegt dat ik die ging kopen. En voor ik het goed en wel besefte ben ik samen met mijn vader die moto gaan ophalen bij de verkoper. En ondertussen heb ik van mijn moeder de voogdij over de leegstaande garage box gekregen, en mag ik daar mijn moto gaan ontmantelen. Ik heb toch nog 4 maanden de tijd dus ik ga mijn frama (24jaar oud) herstellen,zandstralen, poederlakken. En mijn ma heeft zelfs voorgesteld omdat gewoon wat vaker te doen en daar een extra stuiver uit te halen zodat ik misschien ooit nog is een nieuwe kan kopen. Guzzi Breva 1100 met cardan :9
 
Wat is mijn moeder dan eigenlijk geweldig :o
Had er helemaal geen probleem mee en is een paar maanden later zelf begonnen met lessen. Mijn vader had er volgens mij wel moeite mee (heeft hij nooit gezegd maar die indruk kreeg ik van hem) en mijn ouders zijn toch gescheiden dus had hij zowiezo er niks over te zeggen *O* *O*

En nu rij ik inmiddels alweer een jaar of 5 :]
 
Mijn ouders maakten er allebei geen probleem van dat ik wou gaan lessen *O* (Hebben beide ook motorrijbewijs)
Mijn vader juigde het juist toe *O*
Enige voorwaarde was dat ik het zelf betaalde :)
 
Zou 'k maar al te graag doen, maar ik ben er 100% zeker van dat ik dan zelf voor
mijn kot, eten, school/unief,... kan betalen en dat ik het huis niet binnen mag.
Dat mogen ze niet, je mag vanaf je 18e zelf doen en laten wat je wilt maar zij zijn wel tot je 21e financieel voor je verantwoordelijk wat betekent dat ze je niet het huis uit mogen zetten zonder een fatsoenlijk alternatief te regelen en ze moeten je eten en school ook betalen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan