Nog 8 jaar..

sparda

MF'er
13 nov 2005
42
0
Sint-Niklaas
Zonet even met mijn ouders aan tafel gezeten. Zij weten hoe gek ik ben op motors,
maar jammer genoeg is dat een passie die bij hun niet onmiddelijk hoog in aanzien
staat...

In ieder geval, mijn ouders hadden via via te horen gekregen dat ik volgende zomer
voor mijn rijbewijs motor zou gaan, wat ook zo was (zij mochten hier niets van weten).
Gevolg: gesprek

Mijn ouders hebben me zonet duidelijk gezegd dat als "je het waagt een motor te
kopen, we hem zo verkopen, of in brand steken!" (dit laatste mag overdreven
lijken,maar ik ben er vrij zeker van dat mijn vader dit nog zal doen ook!)
Ze hebben me verteld dat ze niet willen dat ik motor rijd omdat ze het veel
te gevaarlijk vinden, en me niet onder een wit doek willen zien liggen.

Wanneer ik financiëel onafh. ben kan ik doen wat ik wil, maar zolang dat dat niet
het geval is, moet ik er nog niet aan denken.
-Aldus mijn ouders

Tot de koop daaraantoe kwam er net toen een vriend van mijn vader binnen (advocaat)
die onmiddelijk begon over de vele zaken die hij binnenkrijgt van motorrijders met
blijvende letstels.
Als ik dan als verweer opbreng dat waarschijnlijk meer als 80% daarvan nog nooit
van defensief rijden gehoord heeft, wordt mijn verweer zonder meer weggewimpeld...


Nuja, wat is het doel van deze topic, ik weet het niet, ik wou denk ik gewoon even
mijn verhaal kwijt...

Een diep droevige sparda
 
[me]Frant!c is heel blij dat pa ook motor rijd.
[/me]


Me iets verbieden hoeven ze hier niet te proberen. Morgen 09:00 weer les :)
 
das idd klote voor je! mijn ouders vinden het ook niet echt tof ofzo.. maar willen mij echt niet zoiets verbieden.. ze weten hoe geweldig ik het vind dus.. sterkte ermee iig -O-
 
Beter eens die kl##tzakken van de weg halen die met hun "getjoende golluf geeTeeIiii" denken dat de weg van hen is...
 
ouders... ze zouden verboden moeten worden :9

nee zonder gein, ik heb ook last van zeikende ouders gehad... ben nu 18 en ze hebben me gelukkig redelijk vrij gelaten, maar ik heb ook heel wat vrij moeten vechten.

moet zeggen dat jou geval wel wat erger is dan bij mij, maar i know how you feel... it sucks.

sterkte man, komt wel goed...
 
klote zeg, mijn pa rijd ook motor maar mn ma zag het niet helemaal zitten, ook het verhaal van gevaarlijk gehad, maar dankzij pa mag het weer wel en bike gekocht en al :P
 
K*t zeg! :(


Maar over die 8 jaar: zo lang nog tot je financieel onafhankelijk bent? :?

das wel lang...... -O-
 
:Z Wat een onzin. Zo zouden ze het mij heel makkelijk maken :Y Het eerstvolgende wat zij doen waar jij het niet mee eens bent: de fik erin :Y

'Ik wilde biefstuk vanavond! Geen kipsate!' Hop; keuken in de fik. Kijken hoe redelijk ze dat vinden :Y



Maar dat is vanuit mijn (qua leeftijd gezien) volwassen perspectief :Y
Hoe oud ben jij :?
 
ga gwn voor je rijbewijs :Y (dan heb je dat alvast)

en ja ik heb geluk pa rijd ook moto *O*
en ma wilt ook rijden (maar mag niet van pa) :+

en ja er gebeuren zo veel ongelukken niet alleen met de moto maar ook met fiets, voetganger, auto, vrachtwagen enz...
als je daar allemaal moet aan denken :Z
 
Zelfs lessen is niet toegestaan ;(
Ohja, financiëel onafh. is in hun ogen: eigen job en woonplaats die op eigen
kosten betaald wordt

;( ;(

je lessen kunnen ze niet verkopen of in brand steken, en dan sta je toch al een stukkie dichter bij motorrijden :Y
 
Ik ben zó blij dat ik hier nooit mee te maken heb gehad, echt kut voor je. Echter als je echt graag wilt motorrijden dan is er niemand die je daarvanaf kan en mag houden. Als zij jou bijv. geen eten meer geven, dan ga je ze gewoon negeren, of je nog slechter gedragen dan je al doet. Vergeet niet dat kinderen veel macht over hun ouders kunnen hebben, al lijkt dat soms niet. Sterkte.
 
Vandaag nog op zoek naar eigen woonruimte en een bijbaantje. Daarna meteen aan je ouders vertellen dat je dit geregeld hebt en zodra het geregeld is pak je je boel en ga je er vandoor.

Bij zulke tirannen wou ik niet langer in huis wonen.

Nog een goed idee, thuis op je kamer gaan zitten en niet meer naar buiten gaan.

Er mocht je eens iets overkomen waardoor je onder dat witte doek terecht komt. Alhoewel, dan ben je thuis ook niet veilig want daar gebeuren de meeste ongelukken :?

Hutje op de hei dan maar :Y
 
Zelfs lessen is niet toegestaan ;(
Ohja, financiëel onafh. is in hun ogen: eigen job en woonplaats die op eigen
kosten betaald wordt

;( ;(
Financieel onafhankelijk ben je volgens mij vanaf 21, en dan maakt het niet uit waar je woont :)
Haal je RBW, koop een leuke motor en stal hem ergens anders. })
Kan me niet voorstellen dat je ouders jouw motor in de fik steken, kan je altijd nog mee naar de politie gaan ;)

+
Als ze je motor willen verkopen terwijl jij de kentekenbewijzen e.d. op zak hebt doen ze dat toch knap. Ook zonder sleutels enzo. Denk niet dat er veel mensen zijn die een motor kopen zonder papieren / sleutels, in ieder geval geen eerlijke mensen...
 
Bij zulke tirannen wou ik niet langer in huis wonen.


Hutje op de hei dan maar :Y


:? Het zijn gewoon bezorgde ouders! :z

Als zij hem onderhouden, mogen ze daar ook wel wat eisen aan stellen toch?

Als ie het zelf kan betalen, zie ik geen reden om het te verbieden. *O*
 
:? Het zijn gewoon bezorgde ouders! :z

Als zij hem onderhouden, mogen ze daar ook wel wat eisen aan stellen toch?

Bezorgde ouders spreken hun bezorgdheid uit en vragen of je daar rekening mee kan houden, maar spreken geen dreigementen uit en proberen niet om iemand te manipuleren of op een andere manier de mond te snoeren. Dat is iets dat tirannen doen :Y
 
Pff.. ik ben 13 en mn pa heeft nu al voor zichzelf en voor mij een XT 350 gekocht.. ik heb het wel makkelijk he.. :Y
 
We komen ff langs en nemen Pa en Ma ff mee achterop. Dat een idee :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan