Nog 8 jaar..

Lullig van ze man :N
Het enige wat mijn ouders zeiden toen ik wou gaan lessen was "We waren er al bang voor" :Y
Alleen ik mocht pas een motor kopen als ik samen ging wonen en dat heb ik dan ook maar gedaan _O- precies 1 maan nadat ik geslaagd was kreeg ik de sleutel van ons koophuusie *O*
 
Nooit last gehad van mn ouders. M'n moeder zegt altijd wel 'voorzichtig doen', maar dat zegt elke moeder. M'n pa had er ook geen moeite mee, reed vroeger ook, had 2 motoren (toen je nog met een L rond kon rijden, rijbewijs had ie zelf nooit gehaald). Nu leeft ie helaas niet meer, anders had ik 'm graag nog eens achterop meegenomen ;)

Ouders kunnen toch niets verbieden. Wat je gaat verbieden, doen je kinderen juist. Wat hebben ze liever? Een motorrijdende zoon of bijv. een zuipende en drugsverslaafde zoon die de hele dag rottigheid uit vreet -maar hij rijd geen motor!- ?

Dat gelul over een wit laken.... dood gaan kan je altijd, de kans om dood te gaan is er altijd en naarmate je ouder wordt en er meerdere mensen om je heen weg vallen besef je dat de dood in principe om elk hoekje kan loeren, dus geniet van je leven, ga lekker lessen en motorrijden. Doen je ouders echt moeilijk, dan gewoon lekker op jezelf gaan wonen. Tuurlijk mag je bang zijn als iemand die je lief hebt (tenminste, dat hoop ik? :P ) iets gaat doen waar je zelf niet achter staat, maar iemand tegenhouden werkt altijd averechts.

En of je nou met een motor tegen een boom aan rijd of met een auto... op beide manieren ben je meestal morsdood. En dan nog.. so what? Je hebt genoten !
 
hier is het verhaal juist andersom :+

ga maar een motor rijbewijs halen, want van dat gezeik met die opgevoerde brommertjes willen we af, en een auto is toch te duur voor iemand die geen fulltime baan heeft :}
 
Kreeg op mn 15e mn eerste motor van mn Pa! O-)

toen ik een poosje geleden een nieuwe (nou ja, nieuwe ... andere) motor kocht kreeg ik van mijn ouders een nieuwe tanktas erbij :)

overigens heeft mijn vrouw wel eens te horen gekregen van kennissen: "gelukkig rij jij geen motor, want dan hebben jullie kinderen tenminste nog een ouder over als je man een ongeluk krijgt!" :X
 
Hooi hooi,

Mijn ouders hadden dus hetzelfde van neej kom niks van in hoor. Bla bla bla Harstikke gevaarlijk. Ze zouden me ook uit huis zetten etc. etc. maar zoals mijn ouders weten als ik wat wil dan krijg je het niet meer uit me koppie. Dus ben flink door gaan zeuren en vol blijven houden. En nu ben ik 20. En ik les nu eindelijk. Ok heeft me wel even geduurd voordat ik ging lessen, maar wilde wel dat me ouders beetje vertrouwen in hadden dat het goed zou komen en dat ik echt wil. Mooiste was me vader bekende kort geleden nog zelf te hebben motorgereden en zijn vader ook toen tie jong was. Hij ging zelfs is vandoor met een motor van me vriend. :? Heel onverwachts. Me moeder heeft schijnbaar ook ritje achterop meegemaakt met me pa. Nu snap wel waarom ze mij niet wilde laten motorrijden. :9 Ze vond die ervaring doodeng. Ook misschien heel ander voorbeeld mocht nooit paardrijden jaartjes later ineens wel. }) Vinden ze overigens ook nog steeds niet een geweldig hobby.

Al om al ik bof toch nog wel met me ouders. Mag zelfs van ze lenen als te kort zou komen dusse.. Hou gewoon vol en laat zien dat je verstandig ben en het echt wel voorzichtig zult zijn. De onvermijdelijk zin van je moeder zal je altijd houden: Doe je wel voorzichtig? En anders inderdaad helaas wachten voor je. Maar als je het graag wilt weet zeker dat ooit wel goed zou komen!
Succes! :W
 
en wat is nou het verschil als je nu op een motor rijdt of over 8 jaar :? gewoon doen wat je zelf wil 8-) doe ik ook :) schade maken is schade betalen.
 
toen ik een poosje geleden een nieuwe (nou ja, nieuwe ... andere) motor kocht kreeg ik van mijn ouders een nieuwe tanktas erbij :)

:}

overigens heeft mijn vrouw wel eens te horen gekregen van kennissen: "gelukkig rij jij geen motor, want dan hebben jullie kinderen tenminste nog een ouder over als je man een ongeluk krijgt!" :X

:? Rare mensen de laatste tijd op deze aardbol
 
Dat is op zich terecht; dat hoort ook bij op eigen benen kunnen staan.

Als je je ouders niet kunt overtuigen zul je inderdaad moeten wachten tot je jezelf kunt bedruipen.

Het betekent dus wachten tot je eerste baan, en volgens mij zijn er heel veel MF-ers die pas op dat moment konden beginnen met motorrijlessen. Zo erg is het allemaal ook niet, je bent pas 18 :)

Edit: dat was niet kleinerend bedoeld hoor, maar je hebt hopelijk nog een heel lange tijd voor je waarin je van je motor kunt genieten, dus over die paar jaar kom je ook wel heen :)
:^
Nuja, ik wil niet direct de relatie met mijn ouders om zeep helpen...
verstandige opmerking......

beetje zielig om te zien dat sommigen hier je gewoon tegen je ouders ophitsen -O-


je ouders blijven wel je ouders....die ruil je niet ff in o.i.d. :P


je bent 17....
das een leeftijd waarop je je steeds meer losmaakt van je ouders, logisch want straks zorg je voor 100% voor jezelf en bent dan ook zelfverantwoordelijk :Y
alleen je bent er nog niet, volgens de wet ben je met 18 een heel eind en met 21 ben je er helemaal.... :?
voorlopig woon je nog bij je ouders cq je bent financieel afhankelijk van je ouders :)
heb geduld met je ouders en met jezelf ;)
zij zijn nu nog volledig verantwoordelijk voor je en hebben veel over je te zeggen, of je dat nu leuk vind of niet. daarnaast zijn ze gewoon bezorgd, dat zegt toch ook wel iets :Y
wil je toch perse je eigen gang gaan, dan doe je dat zodra je 18 bent. zorg voor je eigen inkomen, onderkomen en je levensonderhoud *O*

maar mss is het verstandig om eerst je opleiding af te ronden etc :?


nah ja.....ik denk dat je best wel weet hoe het in elkaar steekt.
helaas kan je niet altijd doen wat je zelf wilt....en ik kan je vertellen dat dat voor een deel altijd zo blijft :+
 
Tot de koop daaraantoe kwam er net toen een vriend van mijn vader binnen (advocaat)
die onmiddelijk begon over de vele zaken die hij binnenkrijgt van motorrijders met
blijvende letstels.
Als ik dan als verweer opbreng dat waarschijnlijk meer als 80% daarvan nog nooit
van defensief rijden gehoord heeft, wordt mijn verweer zonder meer weggewimpeld...

Nuja, wat is het doel van deze topic, ik weet het niet, ik wou denk ik gewoon even
mijn verhaal kwijt...

Een diep droevige sparda

Van advocaten moet ik zowiezo niet veel hebben, maar dat is een andere discussie :X

Koop op je 18e zo'n bak
full


Bijpassend petje, ultraharde housemuziek, moet je eens kijken hoe snel je een motor mag rijden :+

Maar serieus, lullig voor je, mijn pa vond het geweldig dat ik motor wilde rijden, en mijn ma vond het maar eng. Ze hebben nog nooit iets verboden, maarja, die tijd ligt dan ook wel weer ver achter me ;)

[edit]
Over veiligheid: Ik heb met mijn eerste 2 auto's stommere dingen gedaan dan dat ik ooit op de motor zou doen. Wat dat betreft is veiligheid ook maar betrekkelijk. Met de motor nog nooit midden op een rotonde blijven steken in een bloembak, ach en wee, de goeie ouwe tijd :P
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Achja, misschien is het enige dat er op zit dan toch maar wachten.
Maar dat betekent niet dat ik me niet volop met het techinsche verhaaltje kan inlaten :D
 
`k weet niet of je het geld er voor hebt, anders zou ik gewoon een eens afspraakje maken @ de lokale rijschool... dan je ouders `n keer inlichten als je `m bijna gehaald of al helemaal gehaald hebt...

ow, de minder drastische richting, niks zeggen, intest doen en kijken hoe dat ging en je ouders vertellen dat `t helemaal 100% geweldig ging (misschien op `n accoordje gooien met instructeur)

weet niet of je in de buurt van elshout (den bosch) woont, mijn oude instructeur zou je pa en ma zo omgelult hebben :9
 
Achja, misschien is het enige dat er op zit dan toch maar wachten.
Maar dat betekent niet dat ik me niet volop met het techinsche verhaaltje kan inlaten :D
kennis is macht })











tenminste, dat zei iemand ooit eens :P
 
ow, de minder drastische richting, niks zeggen, intest doen en kijken hoe dat ging en je ouders vertellen dat `t helemaal 100% geweldig ging (misschien op `n accoordje gooien met instructeur)

Eerst een intest doen is niet zo'n gek idee, dan weet je wat je kunt verwachten, t kan t wachten nog wel veel langer laten lijken, maar anders wacht je misschien 8 jaar met smart op iets wat misschien toch niet is wat je zoekt. Ik zelf was na m'n intest meteen verkocht en kan niet wachten tot ik m'n rijbewijs heb, maar zorg dat je zelf alvast zeker van je zaak bent.

En totdat het zover is: veel plezier met de technische aspecten ;)
 
hier is het verhaal juist andersom :+

ga maar een motor rijbewijs halen, want van dat gezeik met die opgevoerde brommertjes willen we af, en een auto is toch te duur voor iemand die geen fulltime baan heeft :}

Hier thuis net hetzelfde, auto is te duur en er is geen plaats voor.
Ik mag echt niet klagen, in september begin ik met lessen. *O*

En dit was dus mijn eerste bericht op mf 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan