Nog 8 jaar..

hmmz, gelukkig had ik al zo'n 15 jaar geïnvesteerd in voorbereidend werk.. :+ (vanaf het moment dat ik kon lopen heb ik geblerd dat ik later een motor wou hebben)

Mn moeder heeft wel eens door laten schemeren dat ze er niet heel blij mee is, maar ze vind niet dat ze mij in de weg mag staan bij het vervullen van mijn dromen.. Mn pa is overigens een maand na mij ook begonnen met lessen.. :+

Na het kopen van mijn motor heeft ie me wel bloedserieus op het hart gedrukt dat ik het niet moest wagen om op mn achterwiel te gaan rijden of andere stunts uit moet halen.. O-)

Nu ruim 2 probleemloze jaren later hebben ze wel door dat ik enigzins met verstand rijd.. nu kan ie het wel waarderen als ik met een big smile mn afgesleten stepjes show.. :]

o ja, moraal van het verhaal.. probeer ze het nut van het verbod eens uit te leggen. Je wacht een paar jaar en gaat vervolgens alsnog rijden. In de tussentijd verpesten ze alleen maar de relatie tussen jou en hunzelf. Iets verbieden werkt meestal averechts..

succes & sterkte..
 
mijn moeder 3 jaar terug tegen me vader:
Moeder: ik wil m'n motorrijbewijs halen.
Vader: ok ik zal de kist alvast bestellen -O-
toen ik dit jaar me rijbewijs wou gaan halen deed me vader al een stuk relaxter waarschijnlijk omdat me moeder nog steeds leeft O-)
 
Ergens kan ik hun angst wel begrijpen (een oom van me is gestorven toen ie nog maar
in de 20 was (weliswaar niet door motorrijden...)) en mijn ouders zullen zo aangedaan
zijn door het verdriet van mijn grootouders dat ze nu ten koste van alles willen
voorkomen dat er iets met ons gebeurt...

Ja? mijn moeder vond het ook eng dat ik ging rijden, had een buurjongen die motor reed weggebracht..
Ik heb mijn rijbewijs wel mogen halen, maar pas een motor gekocht toen zij dood was.. ze is 51 geworden zònder ooit motor (mee)gereden te hebben.. :N
 
bij mij gaat het allemaal een stukje makkelijker :)
gelukkig,mun moeder was zelf al heel wat jaar gek op motor rijden maarja 3 kinderen enz.
dus bijna jaar geleden haar een motor les cadeau gedaan en ze was helemaal verkocht
inmiddels heeft ze rijbewijs en een gsx 600f gekocht waar ik ook af en toe op mag rijden van haar,ik moest alleen wel beloven dat als ik op mun 18e mun rijbewijs wou gaan halen dat ik dan wel de 25 kw regeling zou respecteren en mezelf daar aan zou houden.en eerst mun auto rijbewijs zou gaan halen, ik moet nog tot april wachten en dan gaan we zien
motor ben ik al naar opzoek


succes en ik weet zeker dat je ouders tot bezinning zullen komen en je fijn je motor rijbewijs zullen laten halen ;)


mun eerste post :) op MF
 
Laatst bewerkt:
tsjah, ouders O-)

Ze vonden het ook niet leuk dat ik scooter ging rijden en nog aardig wat woordenwisselingen gehad wat betreft het opvoeren van dat ding :P .

Ik wil volgend jaar samen met mijn vader gaan lessen dus dat is geen probleem. Al vind ze het niet leuk natuurlijk.

Ouders zijn gewoon bezorgd. Kinderen ruil je niet eventjes in. -O-
 
ik lees vaak dat ze stiekum hun rijbewijs halen.
maar dat lijkt me echt moeilijk als ik ergens heen ga dan vragen ze gelijk van waar ik heen ga en zo
 
@ Sparda ----------------

Ik snap wat je bedoelt. Mijn moeder is precies zo. Ik mag gerust lessen, een en motor halen. (Zolang het m'n eigen centen zijn) Maar laat ik het niet in me hoofd halen m'n motor in de Tuin/ Schuur/ voor de deur te zetten. "Want zo'n doodrijder wil ik niet rond m'n huis hebben."

Je bent natuurlijk kwetsbaarder op een motor dan in een auto.
Maargoed, bedenk maar 's wat sommige mensen in de auto doen.... Telefoneren, Peuk opsteken, ff onbijten... verzin 't maar.

Op de motor gaat je dit allemaal niet lukken. Je bent dus wel met al je aandacht bij het verkeer. Vertel die ook maar ff aan je ouders.

tuurlijk zijn je ouders bezorgd over je, net wat Sinned zei. je kunt je kinderen niet terugsturen met de kassabon, en dat dan alle kapotte onderdelen weer ff'ies worden vervangen.

maar ik vind hun reactie echt VEEL te overdreven.

Ik duim i.i.g voor je :}
 
Laatst bewerkt:
Zorg dat je pa een motor gaat halen :P ,

had ik ook, ik mocht het eerst ook niet, en toen kocht mijn stiefpa een motor, en toen kon ze het me niet meer weigeren. (anders had ik het nog gedaan daar niet van)
 
Nog steeds geen vorderingen -_-
Nu koopt een van men beste vrienden hem een motor :/
Nu zijn ze plots wat minder enthousiast over hem -_-
 
Zonet even met mijn ouders aan tafel gezeten. Zij weten hoe gek ik ben op motors,
maar jammer genoeg is dat een passie die bij hun niet onmiddelijk hoog in aanzien
staat...

In ieder geval, mijn ouders hadden via via te horen gekregen dat ik volgende zomer
voor mijn rijbewijs motor zou gaan, wat ook zo was (zij mochten hier niets van weten).
Gevolg: gesprek

Mijn ouders hebben me zonet duidelijk gezegd dat als "je het waagt een motor te
kopen, we hem zo verkopen, of in brand steken!" (dit laatste mag overdreven
lijken,maar ik ben er vrij zeker van dat mijn vader dit nog zal doen ook!)
Ze hebben me verteld dat ze niet willen dat ik motor rijd omdat ze het veel
te gevaarlijk vinden, en me niet onder een wit doek willen zien liggen.

Wanneer ik financiëel onafh. ben kan ik doen wat ik wil, maar zolang dat dat niet
het geval is, moet ik er nog niet aan denken.
-Aldus mijn ouders

Tot de koop daaraantoe kwam er net toen een vriend van mijn vader binnen (advocaat)
die onmiddelijk begon over de vele zaken die hij binnenkrijgt van motorrijders met
blijvende letstels.
Als ik dan als verweer opbreng dat waarschijnlijk meer als 80% daarvan nog nooit
van defensief rijden gehoord heeft, wordt mijn verweer zonder meer weggewimpeld...


Nuja, wat is het doel van deze topic, ik weet het niet, ik wou denk ik gewoon even
mijn verhaal kwijt...

Een diep droevige sparda

Ben blij dat mijn pa zelf motor rijd, net zoals bijna heel mijn familie.
 
Helaas een herkenbaar probleem, m'n moeder wordt al helemaal chagerijnig als ik alleen maar het woord 'motor' laat vallen :N
Begon er een klein jaartje geleden over, zoiets van 'motorrijden lijkt me echt vet, denk dat ik daarvoor maar eens m'n rijbewijs ga halen'. Dat was dus het begin van het gezeik, of eigenlijk gezegd het einde want d'r was no way dat ik op een motor zou klimmen. Als ik zo graag dood zou willen kon ik gelijk uit huis vertrekken, ze zou me dan over een tijdje toch moeten missen. Mocht wel m'n auto rijbewijs halen, maar zat (en nog steeds) daar niet echt op te wachten. Was verder geen normaal gesprek over te beginnen + m'n vader stond ook nog eens aan m'n moeders kant want jah, een paar weken op de bank moeten slapen is ook weer zo wat.

Heb het toen maar even laten varen, had er sowieso geen geld voor. Maarja, het 'ik-wil-motorrijden-gevoel' blijft toch een beetje hangen. Dus toen kwam het gesprek van afgelopen maandag sinds lange tijd weer op rijlessen, en heb toen subtiel laten vallen dat ik toch motorrijlessen wilde nemen. Het gebruikelijke gezeur van jezelf kapot rijden, geen plek voor zo'n stink motor hebben, en als ik het toch zo graag wilde zou ik maar een mooie doos langs de zijkant van de weg moeten zoeken om daar voortaan in te wonen....
Dus.....dinsdag heb ik een afspraak voor een intake staan en de week daarna ga ik lessen :] Uiteraard gaat dit tres sneaky gebeuren want ze weet er (nog) niets van af, das pas de bedoeling als de motor voor de deur staat :Y

Laat alleen het probleem over hoe ik de komende paar weken aan m'n eten moeten komen want 'als ik toch dood ga heb ik geen eten nodig', maar denkt aan kant en klaar maaltijden, en waar ik m'n motor in de winter wil laten. Overleven motoren in de sneeuw eigenlijk onder een motorhoes of is dit wishfull-thinking?
 
Helaas een herkenbaar probleem, m'n moeder wordt al helemaal chagerijnig als ik alleen maar het woord 'motor' laat vallen :N
Begon er een klein jaartje geleden over, zoiets van 'motorrijden lijkt me echt vet, denk dat ik daarvoor maar eens m'n rijbewijs ga halen'. Dat was dus het begin van het gezeik, of eigenlijk gezegd het einde want d'r was no way dat ik op een motor zou klimmen. Als ik zo graag dood zou willen kon ik gelijk uit huis vertrekken, ze zou me dan over een tijdje toch moeten missen. Mocht wel m'n auto rijbewijs halen, maar zat (en nog steeds) daar niet echt op te wachten. Was verder geen normaal gesprek over te beginnen + m'n vader stond ook nog eens aan m'n moeders kant want jah, een paar weken op de bank moeten slapen is ook weer zo wat.

Heb het toen maar even laten varen, had er sowieso geen geld voor. Maarja, het 'ik-wil-motorrijden-gevoel' blijft toch een beetje hangen. Dus toen kwam het gesprek van afgelopen maandag sinds lange tijd weer op rijlessen, en heb toen subtiel laten vallen dat ik toch motorrijlessen wilde nemen. Het gebruikelijke gezeur van jezelf kapot rijden, geen plek voor zo'n stink motor hebben, en als ik het toch zo graag wilde zou ik maar een mooie doos langs de zijkant van de weg moeten zoeken om daar voortaan in te wonen....
Dus.....dinsdag heb ik een afspraak voor een intake staan en de week daarna ga ik lessen :] Uiteraard gaat dit tres sneaky gebeuren want ze weet er (nog) niets van af, das pas de bedoeling als de motor voor de deur staat :Y

Laat alleen het probleem over hoe ik de komende paar weken aan m'n eten moeten komen want 'als ik toch dood ga heb ik geen eten nodig', maar denkt aan kant en klaar maaltijden, en waar ik m'n motor in de winter wil laten. Overleven motoren in de sneeuw eigenlijk onder een motorhoes of is dit wishfull-thinking?

nog 1 tipje, vertel NIEMAND over je motorrijlessen, hoe verleidelijk dit ook mocht zijn.
dat gaat geheid uitkomen, en dan ben je echt de pisang (ik kan t "bijna" weten, me vrienden vroegen me in een aangeschoten bui op MIJN verjaardag naar hoe t met me rijlessen ging, terwijl me moeder net uit de keuken kwam lopen |( |( |( gelukkig hoorde ze t niet duidelijk :+ )
 
Hartelijk bedankt voor je post, deze ga ik ze zeker eens voorleggen


laat je ouders eens een dagje met een wegsleepdienst meerijden, kunnen ze zien hoveel ongelukken er met koekblikken gebeuren.....

want je mag natuurlijk wel autorijden van je ouders? ik weet zeker dat een heleboel blikken(vooral oudere) gevaarlijker zijn dan wanneer je met een goed pak etc aan motor rijd.

leuk hoor autorijden..... je raakt in de slip, hupsa de sloot in en je verzuipt omdat je je auto niet meer uit komt of je knalt tegen een boom, zit beknelt terwijl je auto in de fik vliegt en je verbrand....
 
nog 1 tipje, vertel NIEMAND over je motorrijlessen, hoe verleidelijk dit ook mocht zijn.
dat gaat geheid uitkomen, en dan ben je echt de pisang (ik kan t "bijna" weten, me vrienden vroegen me in een aangeschoten bui op MIJN verjaardag naar hoe t met me rijlessen ging, terwijl me moeder net uit de keuken kwam lopen |( |( |( gelukkig hoorde ze t niet duidelijk :+ )

Aangezien mijn vrienden ook niet pro-motor zijn, denk ik niet dat ik tegen ze ga zeggen dat ik ga lessen. Mja, van je vrienden moet je het maar hebben :N
Was trouwens al bijna de lul: werd gebeld voor een afspraak voor de intake, neemt m'n broertje op |( Heb maar tegen hem gezegd dat ie 't verkeerd begrepen heeft, dat die rijschool niet alleen voor motorrijles is maar ook voor autorijles, en dat ze voor de autorijles hadden gebeld. Volgens mij geloofde ie 't ook nog, heb er tenminste nog niets van m'n ouders over gehoord (nog niet)...
 
Je bent toch volwassen zou ik denken???
Maar blijkbaar denken sommige ouders daar anders over.

Ik ben wel pas gaan lessen toen ik de deur uit was, het ging toen pas écht goed kriebelen.

Maar toen ik thuiswoonde had dat ook best gekund. Ik weet dat m'n ma er echt niet blij mee was geweest, is ze nu nog niet echt, maar zegt er verder niet echt iets over.
M'n pa heeft zelf vroeger altijd gereden, dus die vond het prachtig!!!
 
Ik heb gelukkig ook geen problemen gehad met mijn ouders,
mijn vader was maar wat trots dat zijn enigste meisje wou gaan motorrijden, waarbij mijn 2 oudere broers hem teleurstelden :9

Mijn moeder vond het allemaal wat minder leuk, maar had al geen inspraak meer toen mijn vader een suzuki savage voor me kocht *D
Inmiddels is deze allang weer ingeruild, en heb ik nu mijn derde motor een Kawasaki Zr-7 waar over 3 dagen de begrenzing uit mag *O* *O*

Ik hoop voor je dat je ouders nog een beetje bekeren.
 
Het gebruikelijke gezeur van jezelf kapot rijden, geen plek voor zo'n stink motor hebben, en als ik het toch zo graag wilde zou ik maar een mooie doos langs de zijkant van de weg moeten zoeken om daar voortaan in te wonen....

Simpel ... op kamers gaan. Zo lang je thuis woont hebben je ouders het (binnen zekere grenzen) voor het zeggen, maar wanneer je op kamers woont (en zelf je rijbewijs betaalt natuurlijk) is het niet hun zaak waar je de motor neerzet en of/wanneer je rijlessen neemt.

Je bent toch volwassen zou ik denken???
Maar blijkbaar denken sommige ouders daar anders over.

Je bent volwassen (of wordt geacht dat te zijn }) ) zodra je jezelf zelfstandig kunt redden.
 
Laatst bewerkt:
Volhouden Sparda !!
Ouders welke zelf nooit motor hebben gereden weten echt niet waar ze over praten.
Ze zijn niet in staat de voors en tegens tegen elkaar af te zetten.
Blijf gemotiveerd en haal gewoon je rijbewijs.
Mijn zoon heeft het dan toch maar getroffen met zijn vader en moeder (rijden allebei); er staat sinds een paar dagen een Savage bij ons in de garage op hem te wachten en hij wordt binnenkort 17!
En niet omdat ik zo graag wil dat hij verongelukt. Heb zelf ook wel het een en ander beleefd en overleefd (al 27 jaar motor). Risico's moet je mee leren omgaan. Defensief blijven en de risico's onderkennen.
Het risico van de motorrijder is een optelsommetje van je eigen gedrag en dat van je medeweggebruikers.
Nogmaals, hou vol en succes

Herman.
 
Hup, bedreigen die handel. })

Mijn meissie,ouders en schoonouders wouden mij ook niet op een motor zien, heb ze even duidelijk gemaakt dat het mijn keus is , kunnen er niet mee leven , dan hebben hun een probleem...
 
Zoo, jouw ouders zijn echt wel extreem als ik dit zo lees.
Of ze hebben hele slechte ervaringen door iets in het verleden, of ze vertrouwen jou simpelweg niet.

Ik zou er niet alsmaar over door blijven drammen. Het duurt nog een paar maand voordat je 18 bent, dus laat het nog even weer bezinken.
Ook ben ik van mening dat het praktischer is eerst je autorijbewijs te halen dan je motor.

Hoe het bij mij gegaan is:
Heb eerst een tijdje schakelbrommer gereden, daar deden ze al niet heel moeilijk over.
Toen ik 18 werd kreeg ik van mijn ouders het autorijbewijs.
Heb ik eerst een jaar met de auto rondgescheurd (en daar zoals velen ook best gekke dingen mee uitgehaald), maar ook veel ervaring mee opgedaan.
Brommer had ik niet meer en ik mistte toch wel iets. Dus toen erover begonnen toch maar motor te gaan rijden.
Gelukkig hadden mijn ouders zoiets: Je bent 19, dus meerderjarig, dus dat is je eigen beslissing. Op één voorwaarde, als je maar meteen een goed pak koopt en die ook aan trekt.
Een maand later is mijn pa ook begonnen met lessen (wou hij al jaaaren) :)

In het begin was het natuurlijk altijd: Doe je voorzichtig? Jahaaa... Maar dat was ook al met de auto in het begin, dat doen alle moeders denk ik.
Helaas afgelopen zomer een klein ongelukje gehad op vakantie. Ouders schrokken natuurlijk wel toen ik ze belde, maar mij mankeerde niks dus verder geen gedoe mee gehad.
Verder steunen ze me aardig met het motorrijden, vaak staat mijn zooi bij hun onder de carport, moeten ze me extra financieel steunen vanwege mijn geldslurpende hobby. Maar ik heb ze nooit horen klagen *D
 
Is het niet mogelijk om zonder dat je ouders het weten te lessen en je rijbewijs te halen.
en dan af en toe een motor te huren?

Of een kameraad of iemand anders regelen waar je een motor zou kunnen stallen..

als je je rijbewijs maar hebt dan zijn er nog wel wat opties..
 
Mijn ouders hebben me zonet duidelijk gezegd dat als "je het waagt een motor te
kopen, we hem zo verkopen, of in brand steken!

jij bent dan ouder dan 18 dus ben je zelf verantwoordelijk, jij bent dan de eigenaar van de motor als je hebt zelf hebt betaald, dit betekend dat je ouders de motor niet kunnen verkopen, wanneer zij dit doen is er niet een geldende koopovereenkomst en dan kan jij de koop ongedaan maken, je kan je ouders ook aangeven wanneer zij dit doen, ook als zij hem in brand steken met zijn 2en is het openbare geweldpleging, en alsje vader het alleen doet is het vernieling :)

aan jou de keus ik vind je ouders zwaaaaaar overdreven!!!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan