Nog 8 jaar..

Wat vervelend voor je dat je ouders zo moeilijk doen over motoren!
Ik denk ook dat je het gewoon ff moet laten beizinken, en dan later zo tussen neus en lippen door het nog een keer proberen. Alvast veel succes!
Gelukkig waren de mijne heel anders, kan ook bijna niet anders want ze rijden allebei zelf motor. (pa een CBR 600 en ma een Shadow 500)ik ben al van jongs af aan gek van motoren, dus stond er op mn 15de een schakelbrommer en heb ik op mn 17de mn droommotor kunnen kopen van al mn zuur verdiende centjes. Toen ik 18 jaar werd ben ik al snel begonnen met mn rijbewijs en met 3 maand had ik het roze papiertje op zak!.
Mijn hele familie is motorgek en dat gaat dus door tot mn opa's. Mijn familie, behalve mn oma dan (tis zon groot ding!) geen enkele moeite mee dat ik motor ging rijden. :]
 
Als je toch een motor gaat kopen, verzeker m dan in ieder geval WA+ of allrisk. Krijg je brand en diefstal schade vergoed :+

En je ouders kunnen dat ding niet verkopen zonder het overschrijvingsbewijs
 
Komt me allemaal ZEER bekend voor.
Ik mocht m'n motorrijbewijs ook niet halen, maar heb dat op gegeven moment toch gedaan. Daar waren m'n ouder niet blij mee; maar het was hun best zolang ik dan maar geen motor zou kopen.
Na een half jaartje heb ik een zeer geschikte motort gevonden: de MTX200R. M'n moeder zag het al helaas somber in aangezien ik met de brommer gemiddeld 1 keer in de 2 maanden onderuit ging. M'n vader zag het toch door de vingers en liet me begaan zolang ik maar een goed motorpak aan zou schaffen en verstandig zou rijden.
Ik rijdt nu alweer 2,5-3 jaar motor, en er is nog nooit iets voorgevallen ( op die ene keer achterover-geklapt na dan :X ).
M'n ouders zijn dan nu ook heel tevreden dat ik motor rijdt; mede omdat het financieeel ook veel aantrekkelijker is.

Naar mijn mening zijn ouders in het begin nooit blij dat je motor gaat rijden. Je moet gewoon hun vertrouwen daar in winnen. Daarnaast is het ook een goed teken dat je ouder zo zijn: ze laten weten dat ze wat om je geven. Iedereen weet dat motorrijden extra risico's met zich meebrengt.
 
Pffff, nog steeds geen vordering : '(
Die vriend van me heeft zich nu nog eens een mooie ER-6 gekocht...

Het is hier al eerder gezegd ... als het je echt zoveel waard is, ga dan op jezelf wonen! Dan ben je van het gezeur verlost :)

stiekem een rijbewijs halen en een motor aanschaffen zou ik niet gauw doen, je kunt beter flink sparen en een bijbaantje zoeken, en dan zo snel mogelijk het huis uitgaan.
 
Pffff, nog steeds geen vordering : '(
Die vriend van me heeft zich nu nog eens een mooie ER-6 gekocht...

Zou gewoon blijven zeuren, irritant doen, blijven zeuren. totdat je ouders zo gek er van worden dat ze zeggen: OK haal die motor maar!!

klinkt dom misschien maar als je het goed doet werkt het echt wel :9
 
Ik begrijp wat je bedoelt Sparda, ik heb het zelf ook meegemaakt.
Het belangrijkste wat je kunt doen is je ouders vertrouwens geven. Zorgen dat ze in de gaten hebben dat je weet waar je mee bezig bent.

Ik heb de pech gehad dat m'n pa weleens een half jaar in het ziekenhuis heeft gelegen vanwege een brommerongeluk (moet je nagaan: een motor is in hun ogen een heel stuk gevaarlijker dan een brommer).
Daarnaast heb ik het geluk gehad dat m'n broer ook van plan was zijn motorrijbewijs te halen. Maar vooralsnog mochten we geen van beiden een motor kopen.
Ik kreeg op gegeven moment een hele flinke boete binnen die ik dankzij m'n brommer had gemaakt. Dit was met een motor nooit gebeurd. Daarbij rezen de prijzen van de verzekering van een brommer de pan uit. Uiteindelijk, na lang aandringen mocht ik een hele lichte motor kopen. Toen ik een eindje motor reed, wat uitstekend ging en m'n pa en ma weer vertrouwen in me kregen heeft mijn broer er ook één gekocht (een CBR600R op vol vermogen B| ) Ik kreeg, toen ik nog eens een leuk ritje ging rijden met m'n brommer die ik had zojuist helemaal had opgeknapt een ongeluk te verwerken. Toen waren m'n ouders helemaal "om" en vonden ze het juist goed dat ik motor reed (in de anderhalf jaar tijd dat ik motor reed was er nog niets gebeurd, in tegenstelling tot de brommer (+ 12 keer onderuit gegaan). Daarna stilletjes aan steeds snellere motoren gekocht en mijn vrienden ook op zitten te poken een motor te kopen. De ouders van een vriend van me vonden me altijd een goede kerel, totdat ik hun zoon overhaalde om ook een motor + rijbewijs te halen. Ineens merkte ik ook dat het niet goed viel. Gelukkig is dit van lievelee weer bijgedraait.
Kortom; probeer je ouders ervan te overtuigen dat je voor jezelf kunt zorgen en dat, een motor en jij, helemaal niet zo'n onveilige combinatie is. Vertrouwen is het belangrijkste, het laatste restje kun je wel behalen door te zeuren. De aanhouder wint.
 
ik vind het echt lullig voor je. ik kan niet wachten tot mijn anderhalf jar voorbij zjn, en dan mag ik. mijn uders zijn er gelukkig ook mee eens. ik vin het echt heel rot voor je en ik leef met je mee. :Y
 
Tot de koop daaraantoe kwam er net toen een vriend van mijn vader binnen (advocaat)
die onmiddelijk begon over de vele zaken die hij binnenkrijgt van motorrijders met
blijvende letstels.
Als ik dan als verweer opbreng dat waarschijnlijk meer als 80% daarvan nog nooit
van defensief rijden gehoord heeft, wordt mijn verweer zonder meer weggewimpeld...

wat die advocaat er dan zeker niet bij heeft gezegd, is dat in 99% van die gevallen de motorrijder niet de schuldige is, maar de onoplettende medeweggebruikers...


zow, moest ik ff kwijt :r


(dat van die 80% vind ik trouwens ook een beetje overdreven hoor)
 
toen ik 12 was, was ik al gek op motoren, en moest en zou ik later een ZXR750 hebben (heb ik)
ging met mn pa altijd naar motormusea, oude indians en harley's bekijken enzo. dat vond hij super...

op mn 18e wilde ik beginnen, maar ik wilde geen 25kw, dus 3 jaartjes gewacht tot mn 21e, en veel gespaard. toen heeft mn ma me zover gekregen dat ik eerst mn auto rbw ging halen B| met als resultaat: al mn spaargeld daarin, want ik wilde dat hele rbw niet, en ben 3x gezakt voor ik m eindelijk haalde. geld op, jaartje gewerkt, weer gespaard, en toen eindelijk begonnen met lessen...

heb ze niet verteld dat ik was begonnen aan mn theorie, maar opgebeld naar mn moeder op t moment dat ik m gehaald had. ze was er niet zo blij mee :X toen wisten ze dus dat ik aan het lessen was, maar dachten dat het nog wel een paar maandjes zou duren voor ik m zou halen, en een motor zou kopen.

had ondertussen al een motor in de woonkamer van mn flatje staan, waar zij dus niet in mochten komen omdat "we m aan het verbouwen waren"

toen ik mn papiertje had, ben ik op mn eigen motor naar mams toe gereden, en ze was helemaal niet blij. pa kwam thuis en brulde meteen "van wie is die gave rode motor!!!" _O-

kortom, pa vind het :}
mams zei na mn crash: je stopt nu wel met motorrijden he! (NOT)


Gewoon je rijbewijs halen en daarna een motor kopen. Van mijn pa mocht ik niet de TL1000S kopen en hij ging dreigen door geen geld meer aan mij te geven. Heeft bij mij toch geen zin want ik doe lekker wat ik zelf wil.

Dus: gewoon doen waar jij zin in hebt en laat je ouders maar lekker zeuren en dreigen :Y


tssss... jij hebt je pa gezegd dat ie 25kw is _O-
 
hmm, of: je koopt voor 100eurie een oud barrel en wijs die aan als je nieuwe aanwinst terwijl je net 3k aan een mooiere bike hebt betaalt.. en dan steken ze die van 100 eurie in de fik.. heb je er ook nog plezier van. vervolgens steek je je pa's auto in de fik. want die koekblikken zijn echt te gevaarlijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan