Nog boel meer piccies in 'pics deel III'

Gs500 is te klein voor meneer, en de f650 is er goed voor, wel met noppenbanden natuurlijk. :Y
GS500's kan je her en der vinden met een uitgelopen krukas, de F650 niet, dus duurder.
En ja, dat krijg je door de keuring, er zijn meer van die projecten geweest.
 
GS500's kan je her en der vinden met een uitgelopen krukas, de F650 niet, dus duurder.
En ja, dat krijg je door de keuring, er zijn meer van die projecten geweest.
Dan zou ik gaan voor zoiets als zo'n gs inderdaad. Een ook beginnen met kleine accu-set.
Dan hoeft het vrij weinig te kosten.
En als het dan door de keuring is en goed bevalt, als eerste een mooi set schokdempers rondom voor een mooie wegligging. En dan jaartje later een dik accu pakket erin.
 
Hier passen bovendien een hoop batterijen onder.
zijbank.jpg
 
Ik zie dat de Nissan Leaf accu's een soort platte pakketten zijn. Die kan je keurig over de bodem van een zijspan verdelen. Dan nog een zwikkie tussen je knieën en je hebt een behoorlijk elektrisch zijspan. Had ik de tijd en de muntjes maar. En de kennis, en de ruimte.
 
Wat heeft Captain Slow nu naast zijn Dixi staan?

(James May over het verleden en vooruitgang)


 
Heb je die aflevering nooit gezien? Met dit zijspan van Meccano zijn ze Isle of Man rond gereden.

Heb verschrikkelijk veel afleveringen gezien, maar deze heb ik even gemist. Zal hem eens terug zoeken.

De voorloop lijkt 0,0... ?
 
Ik vind dit een hele fraaie oplossing voor een Schwenker. Hierdoor zal er veel minder verticale flex in het frame ontstaan want de veer belasting zit heel dicht bij de ophangpunten. Dan moet alleen wel de veer plat liggen maar dat is snel gedaan.

Ik vind het sowieso een mooie oplossing. :Y :Y
Al zou ik het persoonlijk wat steviger willen uitvoeren.
Aan de kant van het wiel vind ik het nu wat mager..
 
Ik vind het sowieso een mooie oplossing. :Y :Y
Al zou ik het persoonlijk wat steviger willen uitvoeren.
Aan de kant van het wiel vind ik het nu wat mager..
Eens, ik zou aan de wielzijde een scharnier zoals Ural willen maken. Dan kom je wel weer rot uit met het draaipunt van de swing arm. Maar die zou ik toch al om zijn eigen as willen laten draaien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan