Nog boel meer piccies in 'pics deel III'

gespann_electric.jpg
 
Doet me denken aan de formule E racewagens waar het rennerskwartier vol staat met dikke generatoren om die dingen aan de gang te houden. Lekker groen....
 
Doet me denken aan de formule E racewagens waar het rennerskwartier vol staat met dikke generatoren om die dingen aan de gang te houden. Lekker groen....
Ze hebben in Australie een test gedaan over een lange afstand met een Volvo diesel en een Tesla. Die Tesla werd onderweg bijgeladen met een diesel aggregaat. Onderaan de streep had de Tesla minder uitstoot, omdat het aggregaat op zijn ideale toerental loopt.
 
ik geloof wel in de vooruitgang, maar begrijp ook dat je niet alles in 1x zo kan maken als dat je wel graag zou willen.

wanneer ik daar geen begrip voor zou kunnen hebben, kan ik ook maar beter op zoek gaan naar een andere baan O-)

Zo is het ja.
De kans dat ik een electrische auto ga rijden is nu nog niet groot.
Maar dat er mensen zijn die het aandurven om enorm veel geld, en moeite te investeren in de ontwikkeling is geweldig.
Net zo met electrische motorfietsen en het hele waterstof gebeuren.
Ik heb geen idee wat de toekomst is, daar heb ik niet voor geleerd. Maar vind de vooruitgang geweldig! :Y :Y
 
Ze hebben in Australie een test gedaan over een lange afstand met een Volvo diesel en een Tesla. Die Tesla werd onderweg bijgeladen met een diesel aggregaat. Onderaan de streep had de Tesla minder uitstoot, omdat het aggregaat op zijn ideale toerental loopt.
Zo had je een beetje in de begintijd van Tesla ook zo'n foto op het .www van een Tesla die bij een dieselaggregaat staat en een kabeltje er tussen dat het net leek of die Tesla aan de aggregaat aan het laden was.
Hilariteit alom natuurlijk. Echter hadden de rekenmensjes onder ons al vrij snel berekend dat die Tesla dan inderdaad nog schoner op dat aggregaat zou rijden dan een auto op fossiele planten.
 
Zo is het ja.
De kans dat ik een electrische auto ga rijden is nu nog niet groot.
Maar dat er mensen zijn die het aandurven om enorm veel geld, en moeite te investeren in de ontwikkeling is geweldig.
Net zo met electrische motorfietsen en het hele waterstof gebeuren.
Ik heb geen idee wat de toekomst is, daar heb ik niet voor geleerd. Maar vind de vooruitgang geweldig! :Y :Y
Ik zou heel graag een EV willen, ik zie vooral de Koreanen wel erg zitten, zo'n Ioniq 5 of liever nog de EV6 (vage kennis heeft er 1, een zwarte, echt een erg mooie bak!)
Alleen nog even een beetje duur, wie weet over 1 of 2 jaar een jong gebruikte.
 
ik hou het al weer even niet zo goed bij, maar die EV6 is wel echt een mooi ding idd.

de Ioniq is ook zeker niet lelijk; ze zijn iig een stuk minder truttig dan die eerste ioniq's, dat waren maar suffe prius aftreksels

maar eerst maar eens in het echt zien, want toen ik 3 jaar terug de eerste filmpjes van de Kona electric voorbij zag komen leek me dat ook best een stoere wagen, maar toen ik bij de dealer ging kijken heb ik letterlijk gevraagd of de EV een compleet nieuw model ging worden... wat een klein lelijk ding is dat en er inzittend moest ik gelijk weer aan mijn '84 -er suzuki alto terug denken...

maar tegenwoordig is er steeds meer echt mooi spul idd; maar hoef er nog niet echt mee bezig te zijn, want mijn lexus mag nog 2 jaar in de lease blijven en best kans dat ik het dan wel weer helemaal zonder leasebak kan gaan doen, want zo heel erg veel lig ik niet meer op de weg voor mijn werk
 
Terug
Bovenaan Onderaan