Nog boel meer piccies in 'pics deel III'

ik denk dat er een " dedome " verstelling opzit , vork zit wat meer onderuit
Bij een Dedome wordt de triangel ingekort. Het "balhoofd" wordt steiler gezet. Dan gaat de vork niet onderuit.
Meestal wordt de vork ten opzichte van de kogel vooruit gezet, dan gaat hij wel onderuit. De Tripteq methode.
 
onbekend.jpeg
 
komen er nu nog spatbordjes over de wielen want ik vrees dat open wielen niet echt met vreugde worden ontvangen door de hermandad. Zou de look misschien niet ten goede komen maar als het moet .... Aan de andere kant, misschien pakt het wel mooi uit met een klein extreem spatbordje.
 
In 2009, ruim 4 jaar voordat ik mijn zijspan bouwde, was ik op een bochtentraining in de Eifel waar ik bij de Nurburgring een EZS combinatie tegenkwam. Ondanks het feit dat ik nog niet echt met zijspannen bezig was (ik had overigens al wel het bakje aangeschaft) heb ik toen toch de voorwielophanging gefotografeerd. Nu kwam ik vanavond die foto's tegen en viel het me op hoe lomp die ophanging gebouwd is. Erg degelijk, dat wel, maar sjongejonge, ik denk dat de 50x50 dikwandig in de aanbieding was ofzo.

13062009418.JPG
13062009419.JPG
13062009420.JPG
 
Nu kwam ik vanavond die foto's tegen en viel het me op hoe lomp die ophanging gebouwd is. Erg degelijk, dat wel, maar sjongejonge, ik denk dat de 50x50 dikwandig in de aanbieding was ofzo.
Inderdaad, dit moet een zijspanbouwer geweest zijn die bang was dat het afbrak. De fusees zijn in verhouding dan wel heel iel.
 
Ja nu je het zegt heb ik dat ook wel eens gelezen.
Ik denk dat ik daar maar naar toe verhuis.
De hele dag een beetje vissen en bier of Aquavit drinken en als je zat bent komt je vrouw je halen met de zijspan, om thuis binnen te waggelen waar het eten klaar staat, de was gedaan is , alle kinderen braaf hun huiswerk gedaan hebben, de kachel brandt, het hout gehakt is en je pantoffels klaar staan.
En iedere avond gewoon vrij want de vrouwen regelen alles. Geen klusjes, geen bestuursvergaderingen, geen spinnen verjagen.
 
Na t kijken van t filmpje had ik eigenlijk verwacht dat jij als één van de weinige mannen achter zou willen blijven om een beetje muziek te maken tussen al die dansende vrouwen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan