Dakke85
Die hard MF'er
Hallo,
Ik had me al eens voorgesteld in het topic voor de nieuwe gebruikers. Voor diegene die het niet gelezen hebben doe ik het hier ook nog even
Ik ben Koen 24 jaar en kom uit België.
De voorbije jaren heb ik me vooral bezig gehouden met het restaureren van klassieke vespa's. Al vanaf jonge leeftijd was ik gebeten door de tweewielermicrobe.
Het was normaal gezien de bedoeling een CB te kopen die opgelapt moest worden. Uiteindelijk heb ik toch besloten om een afgewerkt exemplaar te kopen, heb ook nog een vespa staan die me in de winter zal bezighouden. En 2 restauraties op hetzelfde moment is te veel.
Dus heb ik sinds kort een honda CB 550 FourK van 1978 gekocht. Ik hou van de klassieke motoren omdat je hier makkelijk zelf nog aan kan sleutelen, ze zien er prachtig uit en ze blijven hun waarde behouden. Hoewel ik een nieuw modelletje ook wel kan pruimen .
Aangezien foto's meer zeggen dan woorden even wat fototjes van mijn vespa restauraties en mijn CB 550.
Vespa Primavera ET3 1977
Voor:
Na:
Vespa PX125E 1982
Voor:
Na:
Honda CB550 FourK 1978
Nu een maandje verder zijn er al wat dingen veranderd:
- Andere knipperlichten
- Kleiner achterlicht
- nog wat kleine meuk
Ik heb hem gekocht met het idee dat hij zo goed als in orde was... Helaas ik heb ik toch al enkele gebreken moeten vaststellen.
- Het houdertje voor de toerentellerkabel bleek afgebroken te zijn inclusief het pinnetje dat in de kabel moet. Dit is intussen gemaakt.
- knipperlicht relais vernieuwd (nu eentje met zoomer)
- een toeter geplaatst en aangesloten
- Na het stralen van de uitlaatbochten bleken die op enkele plaatsen volledig doorgeroest te zijn. Wordt gelast.
Bij mijn laatste rit kwam er opeens ongeloofelijk veel rook vanaf, ik naar beneden kijken blijkt alles onder de olie te hangen... Koppakking stuk.
Intussel ligt de cilinderkop er af en ben ik aan het wachten op mijn pakkingen.
Foto's van hoe hij er nu bij staat zal ik maken als hij weer helemaal in elkaar zit!
Groeten, Koen
Ik had me al eens voorgesteld in het topic voor de nieuwe gebruikers. Voor diegene die het niet gelezen hebben doe ik het hier ook nog even
Ik ben Koen 24 jaar en kom uit België.
De voorbije jaren heb ik me vooral bezig gehouden met het restaureren van klassieke vespa's. Al vanaf jonge leeftijd was ik gebeten door de tweewielermicrobe.
Het was normaal gezien de bedoeling een CB te kopen die opgelapt moest worden. Uiteindelijk heb ik toch besloten om een afgewerkt exemplaar te kopen, heb ook nog een vespa staan die me in de winter zal bezighouden. En 2 restauraties op hetzelfde moment is te veel.
Dus heb ik sinds kort een honda CB 550 FourK van 1978 gekocht. Ik hou van de klassieke motoren omdat je hier makkelijk zelf nog aan kan sleutelen, ze zien er prachtig uit en ze blijven hun waarde behouden. Hoewel ik een nieuw modelletje ook wel kan pruimen .
Aangezien foto's meer zeggen dan woorden even wat fototjes van mijn vespa restauraties en mijn CB 550.
Vespa Primavera ET3 1977
Voor:
Na:
Vespa PX125E 1982
Voor:
Na:
Honda CB550 FourK 1978
Nu een maandje verder zijn er al wat dingen veranderd:
- Andere knipperlichten
- Kleiner achterlicht
- nog wat kleine meuk
Ik heb hem gekocht met het idee dat hij zo goed als in orde was... Helaas ik heb ik toch al enkele gebreken moeten vaststellen.
- Het houdertje voor de toerentellerkabel bleek afgebroken te zijn inclusief het pinnetje dat in de kabel moet. Dit is intussen gemaakt.
- knipperlicht relais vernieuwd (nu eentje met zoomer)
- een toeter geplaatst en aangesloten
- Na het stralen van de uitlaatbochten bleken die op enkele plaatsen volledig doorgeroest te zijn. Wordt gelast.
Bij mijn laatste rit kwam er opeens ongeloofelijk veel rook vanaf, ik naar beneden kijken blijkt alles onder de olie te hangen... Koppakking stuk.
Intussel ligt de cilinderkop er af en ben ik aan het wachten op mijn pakkingen.
Foto's van hoe hij er nu bij staat zal ik maken als hij weer helemaal in elkaar zit!
Groeten, Koen