Hallo luitjes,
ik weet dat er wat discussie is over het al dan niet posten van dergelijke verhalen, maar ik wil toch graag even de ervaringen van de klapper die ik heb gemaakt 'van me afschrijven'.
Met hemelvaart met een stel gasten van me werk richting Ardennen vertrokken om daar een paar dagen te toeren. Echter na 1 dag ging het dus goed mis... Wat er precies is gebeurt weet ik niet meer maar het lijkt erop dat ik een scherpe bocht naar links niet goed genomen heb (ahum...). Ben in de rechterberm beland en dacht op dat moment nog dat ik de motor wel weer op de weg zou krijgen....Voorzichtig naar links sturen, niet te hard remmen en kijken waar je heen wilt...Echter, het verkeersbord (wit bord met rooie pijl om een scherpe bocht aan te geven...) heb ik nooit gezien en had ik ook niet kunnen ontwijken....
Heb dus met zo'n 90 km dat bord uit de grond gereden met mijn knie (auw 1), de paal van het bord is in de benzinetank geslagen waardoor de hele boel in de hens vloog en ik dus alsnog de controle compleet kwijt was... Door de klap naar rechts gevlogen en daar tegen een soort betonnen bak gereden waardoor motor en ik gelanceerd werden... Ben zo'n 10 meter door de lucht gevlogen en met een perfecte salto op mijn rug beland (auw 2).
Resultaat: 1 compleet aan gort gereden Fireblade (zie foto's ), 1 gescheurde nier, 1 verbrijzelde knie, 4 gebroken ribben, 1 klaplong en vocht achter de longen... 10 dagen in het ziekenhuis gelegen in Belgie en nu net weer een weekje thuis.. Gaat allemaal wel weer aardig goed en ben alweer hard aan het nadenken wat de volgende motor moet gaan worden... Zit sterk te denken aan een Ducati 748...
Wil nog wel even kwijt dat zonder mijn Dainese pak de schade aanzienlijk groter zou zijn geweest (m.n. aan mijn knie, ellebogen en schouders). Het harde beschermingsmateriaal op de schouders van het pak was gewoon doormidden gebroken en ik heb zelf geen schrammetje op mijn schouder! Hulde...
Anyway, dit wou ik effe kwijt... Groetjes,
ik weet dat er wat discussie is over het al dan niet posten van dergelijke verhalen, maar ik wil toch graag even de ervaringen van de klapper die ik heb gemaakt 'van me afschrijven'.
Met hemelvaart met een stel gasten van me werk richting Ardennen vertrokken om daar een paar dagen te toeren. Echter na 1 dag ging het dus goed mis... Wat er precies is gebeurt weet ik niet meer maar het lijkt erop dat ik een scherpe bocht naar links niet goed genomen heb (ahum...). Ben in de rechterberm beland en dacht op dat moment nog dat ik de motor wel weer op de weg zou krijgen....Voorzichtig naar links sturen, niet te hard remmen en kijken waar je heen wilt...Echter, het verkeersbord (wit bord met rooie pijl om een scherpe bocht aan te geven...) heb ik nooit gezien en had ik ook niet kunnen ontwijken....
Heb dus met zo'n 90 km dat bord uit de grond gereden met mijn knie (auw 1), de paal van het bord is in de benzinetank geslagen waardoor de hele boel in de hens vloog en ik dus alsnog de controle compleet kwijt was... Door de klap naar rechts gevlogen en daar tegen een soort betonnen bak gereden waardoor motor en ik gelanceerd werden... Ben zo'n 10 meter door de lucht gevlogen en met een perfecte salto op mijn rug beland (auw 2).
Resultaat: 1 compleet aan gort gereden Fireblade (zie foto's ), 1 gescheurde nier, 1 verbrijzelde knie, 4 gebroken ribben, 1 klaplong en vocht achter de longen... 10 dagen in het ziekenhuis gelegen in Belgie en nu net weer een weekje thuis.. Gaat allemaal wel weer aardig goed en ben alweer hard aan het nadenken wat de volgende motor moet gaan worden... Zit sterk te denken aan een Ducati 748...
Wil nog wel even kwijt dat zonder mijn Dainese pak de schade aanzienlijk groter zou zijn geweest (m.n. aan mijn knie, ellebogen en schouders). Het harde beschermingsmateriaal op de schouders van het pak was gewoon doormidden gebroken en ik heb zelf geen schrammetje op mijn schouder! Hulde...
Anyway, dit wou ik effe kwijt... Groetjes,