Nog een klapper..

Gasterix

Die hard MF'er
10 jan 2002
645
39
Deventer
Twitter
Hallo luitjes,

ik weet dat er wat discussie is over het al dan niet posten van dergelijke verhalen, maar ik wil toch graag even de ervaringen van de klapper die ik heb gemaakt 'van me afschrijven'.

Met hemelvaart met een stel gasten van me werk richting Ardennen vertrokken om daar een paar dagen te toeren. Echter na 1 dag ging het dus goed mis... Wat er precies is gebeurt weet ik niet meer maar het lijkt erop dat ik een scherpe bocht naar links niet goed genomen heb (ahum...). Ben in de rechterberm beland en dacht op dat moment nog dat ik de motor wel weer op de weg zou krijgen....Voorzichtig naar links sturen, niet te hard remmen en kijken waar je heen wilt...Echter, het verkeersbord (wit bord met rooie pijl om een scherpe bocht aan te geven...) heb ik nooit gezien en had ik ook niet kunnen ontwijken....

Heb dus met zo'n 90 km dat bord uit de grond gereden met mijn knie (auw 1), de paal van het bord is in de benzinetank geslagen waardoor de hele boel in de hens vloog en ik dus alsnog de controle compleet kwijt was... Door de klap naar rechts gevlogen en daar tegen een soort betonnen bak gereden waardoor motor en ik gelanceerd werden... Ben zo'n 10 meter door de lucht gevlogen en met een perfecte salto op mijn rug beland (auw 2).

Resultaat: 1 compleet aan gort gereden Fireblade (zie foto's ), 1 gescheurde nier, 1 verbrijzelde knie, 4 gebroken ribben, 1 klaplong en vocht achter de longen... 10 dagen in het ziekenhuis gelegen in Belgie en nu net weer een weekje thuis.. Gaat allemaal wel weer aardig goed en ben alweer hard aan het nadenken wat de volgende motor moet gaan worden... Zit sterk te denken aan een Ducati 748...

Wil nog wel even kwijt dat zonder mijn Dainese pak de schade aanzienlijk groter zou zijn geweest (m.n. aan mijn knie, ellebogen en schouders). Het harde beschermingsmateriaal op de schouders van het pak was gewoon doormidden gebroken en ik heb zelf geen schrammetje op mijn schouder! Hulde...

Anyway, dit wou ik effe kwijt... Groetjes,

misc.php

misc.php

misc.php

misc.php

misc.php

misc.php
 
ehum....vergeleken met jouw klapper stelde die van mij geen reet voor.
Ik vloog slechts een metertje en landde op haar motorkap. ;)
 
Dat is niet mis zeg.
Goed om te horen dat het weer wat beter met je gaat.

Voorspoedig herstel en droomse van je evt. toekomstige fiets.
Dat zal de pijn een klein beetje verzachten hoop ik.

Tsjonge zeg...pfoei
 
Trouwens gisteren op mijn werk nog een gewonde motorrijder de EHBO zien binnenrijden.
Was aan het toeren in Limburg en sneed de bocht iets te strak aan tegen de middelijn, vanwege het hoge gras de MG niet gezien: resultaat, linker been op 3 plaatsen gebroken....
 
Jee das schrikken. Reed je op dat moment boven je kunnen of weet je niet zo goed waarom het fout ging?
M'n broer heeft zoiets ook gehad (in veel minder erge mate dan gelukkig).. reed gewoon zomaar opeens de berm in in een bocht en ik snap nog niet waarom precies.. :?
 
Beterschap!! Meer weet ik even niet te zeggen nadat ik die fotos gezien heb...
Verbrijzelde knie?? Klinkt heel erg...komt het wel weer goed??

edit: Je moet wel compleet gestoord zijn om na een ongeval van dit caliber weer op een motor te stappen ;)
 
Laatst bewerkt:
Jezus christus, wat een ongeluk. ;(

Hoop dat met jou alles weer goed herstelt en ben zowiezo erg blij dat je dit nog kunt navertellen! :}
 
Jij hebt voor de eerste 10 jaar je geluk opgemaakt.
Wat een klapper zeg, heel veel beterschap gewenst.
 
'( zo de knikkebollen
das een lelijke schuiver man maar ben
Blij om te lezen dat je het er vrij goed
van af gebracht heb veel sterkte met je
herstel en hoopen maar dat je weer snel
:] :] kunt een neef van mij heeft het er
vanmiddag ;( slechter van af gebracht
die heeft vanmiddag een ongeval in duitsland
niet overleeft weet nog niet wat er gebeurt
is maar het is helaas gebeurd ;( ;(
 
Non de juu ;(
Wat een pech en wat een schade :(
Hoe gaat het nu met je :?
Echt veel schade aan je motor en aan jezelf.

Dit is volgens mij de grootste klapperrrrr van het M-F.

Succes en beterschap :)
 
Zow hey, das wel de mindere kant van het motorrijden....

Kun je wel weer lopen dan?
Verbrijzelde knie klinkt niet echt lekker zeg.

Hulde dat je al weer aan motorrijden denkt :}
(en helemaal dat je een Duc 748 wil!!!!)

Beterschap!
 
Shit, da's echt niet mis zeg.
Wat een geluk dat je er nog bent enne doe maar rustig aan met die nieuwe motor, eerst goed herstellen.
Wat je knie betreft: kijk of je in het St. Maartensziekenhuis in Nijmegen terecht kan. Daar ben ik zelf ook geopereerd en zij weten heel veel van knieën af.
Als je een naam nodig hebt van een goede orthopead vraag het me dan effies. Ik had één van de beste van Nederland en die heeft een boel goed kunnen maken wat verziekt was!

Beterschap en post even regelmatig hoe het met je is.
 
Shit, da's echt niet mis zeg.
Wat een geluk dat je er nog bent enne doe maar rustig aan met die nieuwe motor, eerst goed herstellen.
Wat je knie betreft: kijk of je in het St. Maartensziekenhuis in Nijmegen terecht kan. Daar ben ik zelf ook geopereerd en zij weten heel veel van knieën af.
Als je een naam nodig hebt van een goede orthopead vraag het me dan effies. Ik had één van de beste van Nederland en die heeft een boel goed kunnen maken wat verziekt was!

Beterschap en post even regelmatig hoe het met je is.
ieniemienie, heb jij ook een ongeluk gehad (omdat jij ook iets met je knieën had)?
 
Terug
Bovenaan Onderaan