Nog een leuk stukje in de krant............

Arie68

MF veteraan
31 jan 2007
7.740
12
Dongen
Motorrijders aan banden gelegd.

Het grote aantal verkeersdoden en het roekeloze rijgedrag vormen de aanleiding om te komen tot een reeks van maatregelen, waar met name motorrijders zich van bewust dienen te zijn. Daarom moeten zij voorlopig zeer alert zijn op hun rijgedrag. Zo wordt het rijden in aaneengesloten groepen in het rivierengebied zelfs geheel ontraden. In geval van asociaal weggedrage kunnen wegen worden afgesloten.



In het kader van een intensiever handhavingsbeleid van de politie en gemeenten worden op vele honderden kilometers dijken enkele tientallen borden geplaatst met een waarschuwing voor fatsoenlijk rijgedrag. Het opvoeren van snelheidscontroles en extra geluidsmetingen moet ook op andere populaire wegen zorgen voor meer veiligheid. „Het is gedragen en anders wegblijven”, zegt de politie Gelderland-Zuid. Nu het motorseizoen is losgebarsten en tienduizenden motorrijders het fraaie lenteweer ook komend weekeinde weer zullen benutten, moeten zij in tal van provincies rekening houden met de aangekondigde maatregelen. BerendrukIn de Betuwe maar ook in Zeeland vonden afgelopen weekeinde grootscheepse controles plaats op motorovertreders. „In gebieden zoals rond Maurik in de Betuwe, waar de bloesem nu ook nog eens in volle bloei staat en het berendruk is, is het nu echt twee voor twaalf”, aldus de politie. „Wordt het rijgedrag niet verbeterd, dan gaan we de dijkwegen echt afsluiten”, zo stellen politie en gemeenten in een verklaring.De motorrijdersvereniging KNMV is daar fel tegenstander van. „Als weggebruikers rekening met elkaar houden, dan kunnen de dijken gewoon open blijven”, stelt het KNMV. Wel vraagt de vereniging in de campagne ’We gaan weer de weg op’ aandacht voor extra aandacht op de motor.Het KLPD signaleert een onrustbarende stijging van het aantal motordoden in het verkeer. Het aantal is de afgelopen jaren gestegen van 59 naar 70, een toename van meer dan tien procent. „Het aantal motorrijders maakt normaliter slechts tien procent uit van het totaal aantal weggebruikers, dus dat is wel erg veel”, zo stelt het KLPD.


Binnenland | Het laatste nieuws uit Nederland leest u op Telegraaf.nl
 
Openbare weg afsluiten voor een doelgroep, het moet niet gekker worden....

Als je dat voor de koekblikken nou eens doet kan je het hele wegennetwerk van nederland dichtgooien. Kunnen wij ook eens normaal rijden. :W :W
 
Laatst bewerkt:
Dijken afsluiten voor alle verkeersdeelnemers behalve motorrijders :Y Lijkt me een stuk beter :P
 
In aaneengesloten groepen rijden, daar kunnen auto's ook wat van. Ik zie ze op bepaalde snelwegen niet anders doen. Zou verboden moeten worden!
 
Sorrie maar als we gewoon eerlijk zijn is het ook zo.
Doorgaans zijn zeer veel motorrijders gewoon asosiaal bezig in het verkeer, en rij je normaal en rustig dan ben je een homo O-) .
Voor alle duidelijkheid ik ben ook redelijk aso op de motor.
Denk dat het gedoogbeleid voor motoren steeds minder aan het worden is.
We maken stoppies, rijden op het achterwiel, rijden te hard, gaan plat door de bocht, maken klaverbladen onveilig, rijden met open uitlaten, rijden links en rechtes auto,s voorbij en toch houden we vol dat we wel netjes zijn in het verkeer.
Als een automobilist zo rijdt dan denken we er heel anders over.
Tenminste zo zie ik het door mijn eigen bril.
 
Motor rijders zegt men wel dat die meer dan gemiddeld sneuvelen in Nederland maar op zich valt dat nog mee, heb de cijfers hier en daar eens opgezocht van de laatste jaren en het volgende resultaat kwam naar voren...

Nederland bezit ongeveer 7 miljoen auto's en 7 honderduizend motoren, dat is dus 10 % van het aantal auto's.

In Nederland komen ieder jaar ongeveer 700 mensen te overlijden in het verkeer waar er 70 van motorrijders zijn, ook dit aantal is dus 10 %, per definitie is het dus niet zo dat het procentueel zo is dat er meer motor rijders verongelukken dan auto rijders...

Hierin moet je wel meenemen naar mijn idee dat motor rijders over het algemeen minder KM maken dan autorijders dus als je het omslaat naar gereden KM zal de verhouding iets anders liggen...
 
Het bezwaar is snelheidsovertredingen en geluidsoverlast. Hou je je dus aan de max. snelheid die op die dijken geldt en heb je geen herriepijp(en) dan lijkt mij er niks aan de hand te zijn.
Afsluiten van bijvoorbeeld dijken of een leuke weg door een bloesem- of bloembollengebied lijkt me overdreven. Treed gewoon op als overheid en pak de overtreders aan.
Ik neem aan dat het gros van de motorrijders dan rustig die weggetjes kan blijven rijden.
 
Ik ben ook tegen het afsluiten van wegen voor welke verkeersdeelnemers dan ook (ja ook wielrenners ;) :+ )

Maar zoals ik laatst ook een keer ergens gepost heb.........misschien moeten wij (of iig sommige van ons) zich toch eens achter de oren krabben. Als ik zie wat voor capriolen sommige uithalen op de motor kan ik me het soms nog wel voorstellen ook dat dijkbewoners aandringen op afsluiten van "hun" dijk.

Laatst nog; wij rijden op de dijk en daar komen 2 motoren aan die met een veel te hoge snelheid rakelings langs fietsers schieten. En daar fietsen dan 2 kleine kindjes bij. Dan ben je volgens mij ook echt niet goed bij je hoofd. Deelnemen in het verkeer en plezier in het motorrijden hebben is volgens mij ook rekening houden met andere verkeersdeelnemers. En als sommige dat niet meer willen doen en alleen aan hun eigen plezier denken krijg je dit soort maatregelen. Helaas...........
 
Laatst bewerkt:
Ah wat lief dat het KLPD zich zo zorgen maakt om ons :+

Ik heb een voorstel voor ze. Bouw en open veel circuits en hou ze maximaal open en de tarieven laag zodat alle laagvliegers plekken hebben om zichzelf uit te leven.

Minder gevaar op de weg. Eventuele doden komen niet in hun statistieken voor. Iedereen blij *O*

nu nog gemeenten vinden die hier gek genoeg voor zijn
 
Laatst bewerkt:
Laatst nog; wij rijden op de dijk en daar komen 2 motoren aan die met een veel te hoge snelheid rakelings langs fietsers schieten. En daar fietsen dan 2 kleine kindjes bij. Dan ben je volgens mij ook echt niet goed bij je hoofd.

:^

Weekend-Rossi's , een beetje zelfreflectie kan geen kwaad.

Diezelfde figuren klagen nu over wielrenners en fietsers terwijl die dijken maandenlang leeg zijn geweest.
 
Discriminatie!

Yes ik mag t eindelijk zeggen! :+

Rotte appels moet je filteren, niet iedereen over een kam scheren omdat ze ook tweewieler rijden.
 
Laatst bewerkt:
ach, het is de telegraaf maar. die neem ik al lang niet meer serieus... Jammer dat het nog door zoveel mensen wordt gelezen
 
Ik ben ook tegen het afsluiten van wegen voor welke verkeersdeelnemers dan ook (ja ook wielrenners ;) :+ )
Ook niet alle dijken een heel klein beetje afsluiten voor wielrenners? -O- :+
misschien moeten wij (of iig sommige van ons) zich toch eens achter de oren krabben. Als ik zie wat voor capriolen sommige uithalen op de motor kan ik me het soms nog wel voorstellen ook dat dijkbewoners aandringen op afsluiten van "hun" dijk.Deelnemen in het verkeer en plezier in het motorrijden hebben is volgens mij ook rekening houden met andere verkeersdeelnemers. En als sommige dat niet meer willen doen en alleen aan hun eigen plezier denken krijg je dit soort maatregelen. Helaas...........

:^
Typisch Nederlandse oplossing :(

Haal liever die paar idioten van de weg.
:^
 
Motor rijders zegt men wel dat die meer dan gemiddeld sneuvelen in Nederland maar op zich valt dat nog mee, heb de cijfers hier en daar eens opgezocht van de laatste jaren en het volgende resultaat kwam naar voren...

Nederland bezit ongeveer 7 miljoen auto's en 7 honderduizend motoren, dat is dus 10 % van het aantal auto's.

In Nederland komen ieder jaar ongeveer 700 mensen te overlijden in het verkeer waar er 70 van motorrijders zijn, ook dit aantal is dus 10 %, per definitie is het dus niet zo dat het procentueel zo is dat er meer motor rijders verongelukken dan auto rijders...

Hierin moet je wel meenemen naar mijn idee dat motor rijders over het algemeen minder KM maken dan autorijders dus als je het omslaat naar gereden KM zal de verhouding iets anders liggen...
Je vergeet dat onder die 700 doden ook fietsers, voetgangers, brommer-, scooter- en paardrijders zitten ;)
Per gereden km zijn de statistieken echt heel beroerd voor motorrijders, zeker als je ook ongevallen met ernstig letsel meeneemt. Een verbod op linksafslaande auto's zou al behoorlijk helpen...
 
Haha, betuwe?
Nee, we leggen er wel een hogesnelheidslijn neer :z

Laat mij maar lekker in me eentje doortuffen, in zo'n groep ben je toch alleen maar aan het ''harmonica'' rijden. Met een gemiddelde van lik-me-vestje.
 
Over discriminatie gesproken
cqs1302550558y.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan