Nog een MZ met zijspan,en een vraag

Nee, deze heb ik niet verwijderd maar als dit moet veranderd dit de zaak. kan ik zaterdag weer verder ik had de indruk dat de kap er zo af kon zonder de krukas eerst los te maken
 
Nee, deze heb ik niet verwijderd maar als dit moet veranderd dit de zaak. kan ik zaterdag weer verder ik had de indruk dat de kap er zo af kon zonder de krukas eerst los te maken
Die moet toch echt los, anders krijg je het deksel niet los!
 
Welke redelijk makkelijk verkrijgbare olie kan ik hier naar het beste in dit blok doen.
En weet iemand met wat voor moment ik de kop moet aantrekken.
 
Welke redelijk makkelijk verkrijgbare olie kan ik hier naar het beste in dit blok doen.
80W90. Wordt meestal ook in de cardan van jappen gebruikt. Verkrijgbaar bij de meeste motorzaken neem ik aan.
En weet iemand met wat voor moment ik de kop moet aantrekken.
Ik kan het hier niet terugvinden (boeken niet bij de hand), misschien dat iemand anders het zo weet?
 
Vandaag het blok los gehaald kwam dit, tegen kapotte veer en ring die er denk ik niet zo hoort uit te zien . Ook is er een stukje van de carterdeksel afgebroken ik denk dat ik hier wel zonder kan. Ik ga maandag een nieuwe veer en ring bestelen, ben van plan dit bij motorsport team nl te doen of heeft iemand een beter adres.
full
 
de veer kost €2,55 bij MZ ¹ > Ersatzteile > Teile Motor.
aan de ring met die lipjes zie ik eigenlijk niets geks, daarvoor zou ik eerst eenplaatje van de originele moeten zien, moet het gat soms rond zijn?

edit, die ring hoort zo raar:

251_t37.gif


mz-b.de :}
 
Laatst bewerkt:
Lijkt wel of de ring getordeerd is..als je geen veer kan halen heb ik waarschijnlijk nog wel een veer liggen,MZlllss,Rob.
 
Ik heb maandag alles besteld alles bij motorsportteam nl en alles was op voorraad ik heb ook de ring maar besteld. Weet ik zeker dat ik een goeie heb.
 
Ben zaterdag middag even bezig geweest met de kickstarter veer maar ik vindt het gat in de bus waar de veer in moet wat groot. Volgens mij moet ik deze bus nog een kwartslag verder draaien naar rechts maar dan springt de veer wel erg snel uit het gat. Ook zit de veer dan wel heel erg verwrongen en gaat er onder in wel erg makkelijk uit denk ik. Moet de ring er touwens zo op gezet worden.
full
 
De ring heb je er goed opzitten, de veer echter niet.
De ene kant valt in het gaatje in je deksel (die heb je wel gevonden vermoed ik), de andere kant valt niet in dat grote gat waar het nu in steekt.
Op de as, aan het einde van de spiebaan zeg maar, zit een gat waar het pootje van de veer precies inpast.
In het gat waar de veer nu inzit hoort een asje te zitten, waar die bij jou gebleven is?????? Ik heb wel fotootjes, maar dan moet je even tot vanavond wachten, het USB-kabeltje heb ik nu niet bij me.
 
Ik ga op zoek naar dit gat. Ik denk dat dit asje ook onder in lag. Ben benieuwd naar de foto al vast weer bedankt.
 
Heb het gat gevonden, nou ja gat de rest van de veer zit er in is vlak met de as af geknapt zie je dus bijna niet neem hem deze week wel mee naar het werk om hem uit te boren met een kolomboor. Waar dient het asje eigenlijk voor, wat is de functie
 
Heb het gat gevonden, nou ja gat de rest van de veer zit er in is vlak met de as af geknapt zie je dus bijna niet neem hem deze week wel mee naar het werk om hem uit te boren met een kolomboor.
De veer zit er gewoon los ingedrukt. Met een beetje friemelen zou het restje er zo uit moeten komen.
Waar dient het asje eigenlijk voor, wat is de functie
Het asje zorgt ervoor dat de vertanding (nummer 14 op nummer 17 in plaatje hierboven) niet op elkaar ingrijpt als de kickstarter bovenin zit. Het schuift langs de ring die inderdaad een voorgevormde vorm heeft. Dit verklaart dus ook gelijk het ratelen van je kickstarter (kmoest ff teruglezen) Het asje hoort gewoon vast te zitten.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga op zoek naar dit gat. Ik denk dat dit asje ook onder in lag. Ben benieuwd naar de foto al vast weer bedankt.
Ik hoop dat het asje gewoon direct onderin het linker deksel is terecht gekomen en niet ergens wat tandwielen heeft gesloopt.
 
Bedankt hier kan ik wat mee. Ik heb ondertussen het asje besteld. Op mijn foto van 24 maart ligt een stukje wat uit het blok komt ik denk dat het een restant van het asje is. Veer zit nu wel wat scheef door dat het lipje afgebroken is.
full
 
Heb het stukje maar even opgezocht en inderdaad dit is het asje vroeg me al af hoe dit asje vast zat. Kan dus nu zien dat het gelast is. Kan dus morgen mee naar het werk.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan