Nog een paar daagjes

Zeta-boy

MF veteraan
17 feb 2002
2.108
6
Roosendaal
Jajaja nog een paar daagjes wachten en dan ben ik eindelijk 18 jaartjes. Zaterdag is de dag!!! En het mooie van alles is: Ik heb dan meteen mijn intakeles voor mijn motoropleiding. Gaan we even kijken hoe goed ik al kan rijden. En dan lekker een snelcursus. Kan ik met 3 dagen mijn rijbewijs op zak hebben. :)

ervaring lijkt me geen probleem. ruim een jaar brommerrijden, crossmotorervaring en al behoorlijk wat kilometertjes op mijn eigen motor afgelegd.
 
Kijk, eindelijk ga je ervaren hoe het voelt om `echt `te leven.
Alvast van harte en succes met je lessen
 
Jajaja nog een paar daagjes wachten en dan ben ik eindelijk 18 jaartjes. Zaterdag is de dag!!!
Yay :)
En het mooie van alles is: Ik heb dan meteen mijn intakeles voor mijn motoropleiding. Gaan we even kijken hoe goed ik al kan rijden. En dan lekker een snelcursus. Kan ik met 3 dagen mijn rijbewijs op zak hebben. :)
Uhm..
ervaring lijkt me geen probleem. ruim een jaar brommerrijden, crossmotorervaring en al behoorlijk wat kilometertjes op mijn eigen motor afgelegd.
Lijkt het je wel verstandig om zonder verkeersinzicht en rij-ervaring meteen aan een spoedcursus te beginnen? :)
No offense trouwens hoor, ben zelf ook nog aan het lessen. En nee, ik heb ook geen autorijbewijs. ;)
 
Laatst bewerkt:
Alvast gefeliciteerd met je verjaardag!
Eén ding zeg ik je: Het gaat je tegenvallen! Ik dacht ook dat ik kon rijden (2 jaar brommeren+3 maanden autokarren) maar dat viel me vies tegen! Maar...ondanks dat, toch na 13 lessen geslaagd :) (een goede rijschool=halve werk)
 
Ach ik denk dat als je altijd 80 plus hebt gereden en veel tussen verkeer rijdt je behoorlijk wat inzicht hebt. Ik heb altijd defensief gereden op de brommer. Ik heb in dat jaar tijd maar 1 klein ongelukje gehad. Ik reed namelijk op een fietspad met daarnaast een weg. Auto stond stil op de weg, ik minderde al vaart, reed 45 op het moment en toen dacht die klojo toen ik 15 meter bij hem vandaan was: Goh laat ik maar het fietspad oversteken. Ik meteen remmen, maar dat redde ik niet meer, dus in de zijkant van de auto. Voorvork krom, spatbord afgebroken en koplamp gekraakt. Maar dat was dus niet mijn fout.


En ik heb het al met de rijschool erover gehad, aan ervaring qua rijden zal het niet liggen en zaterdag heb ik dus een intakeles. In dat uurtje gaan ze dus kijken hoeveel uur les ik nodig zal hebben. We zullen zien.

En thx voor de felicitaties.


Oja, rijbewijs snel inleveren zal wel meevallen. Motortje van mij heeft maar een top van 145-150. Dus op de snelweg zal dat niet lukken en in de bbk rijd ik zowiezo wel langzaam. Maxmimum toegestane snelheid iig
 
Laatst bewerkt:
Dat denken de meesten |(
Een beetje ervaring komt pas na een dikke 100.000 km achter de rug te hebben gehad ;)
Ik wil ook niet zeggen dat ik veel ervaring heb, maar inzicht toch wel. Kan nog altijd meer zijn. Maar het feit alleen al, dat ik van mezelf weet dat ik defensief rijd en niet als een bezetene tekeer ga in het vekeer zegt al genoeg. We zullen zaterdag wel zien hoeveel lessen ik nodig zal hebben. Laten we iig hopen dat ik heel wat jaartjes schadevrij zal rijden. Dan kan ik tenminste echt zeggen dat ik inzicht en ervaring heb. En weinig zal ik niet rijden. Dus ik zal veel oefenen.
 
Ik wil ook niet zeggen dat ik veel ervaring heb, maar inzicht toch wel. Kan nog altijd meer zijn. Maar het feit alleen al, dat ik van mezelf weet dat ik defensief rijd en niet als een bezetene tekeer ga in het vekeer zegt al genoeg.



Je moet anders gaan rijden zeta, nu let je op die auto die op je fietspad komt, maar met een motor zijn't weer totaal andere dingen waar je op moet gaan letten, extra borden die je in't oog moet houden, trust me.. 't is anders :)
 
Je moet anders gaan rijden zeta, nu let je op die auto die op je fietspad komt, maar met een motor zijn't weer totaal andere dingen waar je op moet gaan letten, extra borden die je in't oog moet houden, trust me.. 't is anders :)
:}
Komt hij nog wel achter. Verstand komt ook met de jaren wordt er gezegd ;)
 
zeta boy jij vieze lijer jij kan gewoon al voorje rijbewijs hahahahha,en ik moet nog tot januari kutttttttttttt.nou veel succes
 
Ok ik geloof je :) Maar toch weet ik bijna 100 % zeker dat ik het alleen af kan met die spoedcursus. Zoals ik ook al in die andere topic aan heb gegeven. Ik kan een een 2 daagse cursus nemen met 16 lessen. 8 uur les op een dag. Met 16 lessen moet ik het zeker kunnen halen. Maar ik ga denk ik voor de 2de mogelijkheid. 6 lessen en misschien een extra les erbij als het nodig blijkt te zijn.
 
En dan heb je nog de speciale verrichtingen etc.
Heb jij ooit met je brommer op bv. een ring weg gereden??
Heb je spiegels op je brommer? Denk het niet, dus kijktechniek zal je ook nog moeten leren.
Zo zien we alweer dat motorrijden totaal anders is dan brommerrijden zoals Pooh al schreef.
Succes in elk geval zaterdag! :)
 
Binnen 3 dagen je rijbewijs en binnen vier dagen je papiertje al moeten inleveren zeker :P

Ben je mooi binnen een week uit en thuis *D *D

Al vast gefeliciteerd
birthday.gif
en suc6 met lessen.
 
Dat denken de meesten |(
Een beetje ervaring komt pas na een dikke 100.000 km achter de rug te hebben gehad ;)
Ja of zoals een eikel mij eens zei je leert pas rijden in het buitenland !! mijn vraag aan hem was toen hoe die dat met zijn agenda in die drie maanden dattie reed kon inpassen
ik rijd zomer en winter door,rain or shine en dat al een goed 12 jaar lang en nog durf ik niet te beweren dat ik goed kan motorrijden wel durf ik te beweren dat ik een gezonde dosis rijervaring heb (relativeer)
 
Ja of zoals een eikel mij eens zei je leert pas rijden in het buitenland !! mijn vraag aan hem was toen hoe die dat met zijn agenda in die drie maanden dattie reed kon inpassen
ik rijd zomer en winter door,rain or shine en dat al een goed 12 jaar lang en nog durf ik niet te beweren dat ik goed kan motorrijden wel durf ik te beweren dat ik een gezonde dosis rijervaring heb (relativeer)
Rijervaring doe je altijd op. Vanaf de eerste dag dat je begint tot aan de dag dat je niet meer mag rijden.
Dan doe je ervaring op met een rollator :P

Maar zo'n iemand zoals jij, die 12 jaar rijdt onder allerlei omstandigheden, begrijpt toch wel dat die opmerking van 80 plus door het verkeer op een brommer "geen" ervaring op doen is in relatie tot het besturen van een motor en/of koekblik....
 
Omdat ik zelf geen held ben een beetje oprechte bezorgdheid ..

Even omvallen met je brommer en je kunt weer de weg op met een paar blauwe plekken.
Even omvallen met je motor en je gaat in de vleesmachine. Ik heb er al heel wat langs de kant van de weg zien leggen en geloof me, als je dat ziet slaap je die avond niet meer. Denk er niet te gemakkelijk over ! Game over = the end.

Ik heb nu 9 jaar mijn rijbewijs B en ruim een half miljoen kilometers gereden in het blik. Die ervaring komt me elke dag weer van pas als ik me door de file heendruk en me in de chaos stort van de A10 en toegangswegen. Simpelweg omdat ik uit ervaring kan inschatten wat de meeste blikken willen gaan doen. En zelfs dan leer je iedere dag weer. Jij zult het zonder die ervaring moeten doen.

Iedere automobilist of motorrijder vind zich geweldig. Want IK kijk immers wel goed vooruit, IK heb veel ervaring, IK ben voorzichtig en let goed op enz enz. Vaak hoor je van deze mensen op dit forum wat voor blinde kippen automobilisten wel niet zijn. Onzin. Verplaats je konstant in hun situatie en trek je conclusies. En handel er naar! Een fout van een automobilist die je aan had kunnen zien komen is ook jouw fout ! Jij was net zo blind !

En ondanks al die fantastische bestuurders gebeuren er ongelukken. Wees slimmer dan die lui en zie jezelf zoals je bent; een beginner, onervaren en vol overmoed !

Ik vertrouw erop dat je rijschool je zal doordringen van je gebrek aan ervaring. Het moeilijkste zal voor jou het afleren worden van alles wat je tot nu toe onbewust fout doet! Blijf wel enthousiast want dat is het mooiste wat er is.

Veel succes en wees je bewust van je kwetsbaarheid.

p.s mijn rijschool raad mensen met minder dan twee jaar auto ervaring af om te beginnen met de motor ...

p.s 2 Ik heb zelf precies op de dag af twee maanden mijn rijbewijs A (7500 Km gereden) dus waar praat ik over ;)

p.s 3 wat ben ik jaloers op die mensen die hun topic in twee regels kunnen samenvatten
 
ervaring lijkt me geen probleem. ruim een jaar brommerrijden, crossmotorervaring en al behoorlijk wat kilometertjes op mijn eigen motor afgelegd.

En dan wordt het gevaarlijk, ik heb 10.000 km ervaring. En das nog steeds niet voldoende.
Wordt niet overmoedig :)
Succes met het halen van je rijbewijs
 
DrLivinStoned:

Vaak hoor je van deze mensen op dit forum wat voor blinde kippen automobilisten wel niet zijn. Onzin. Verplaats je konstant in hun situatie en trek je conclusies. En handel er naar! Een fout van een automobilist die je aan had kunnen zien komen is ook jouw fout ! Jij was net zo blind !

Je hebt er zat die wel blind zijn omdat ze niet hun spiegels gebruiken of wel de spiegels gebruiken, maar niet over de schouder kijken.
Vaak kan je al inschatten of je in een gevaarlijke situatie komt of niet, maar soms heb je domme pech en drukt de auto je bijna van de weg.

Dus onzin is het zeker niet. Vaak zie ik het probleem ook al aankomen en dan kan je kiezen : gas inhouden, even het gas erop of de persoon even laten schrikken. De laatste optie is wel de gevaarlijkste.
 
Ok vanmorgen om 9.00 moest ik Bergen op Zoom aanwezig zijn bij de rijschool. Staan daar 2 diversions 600 en een of andere suzuki 250 cc. Nou op die suzuki moest ik dus rijden. Even voelen aan de koppeling............Damn das nog lichter als een ori brommer koppeling. Begint al goed Die man begint wat dingen uit te leggen over hoe de motor werkt. Ja laat maar dat weet ik allemaal wel. Dus maar gaan rijden. Motor gestart wegrijden, izeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!! Zegtie: zet je licht even aan. Fuck waar zit die schakelaar??? Zat aan de rechterkant Motor vet schokken omdat dat het gas klote te doseren is. Die man mij de wijk doorloodsen. Richtingaanwijzer uit............richtingaanwijzer uit..............richtingaanwijzer uit...........Vergat ik elke keer die richtingaanwijzer uit te zetten. Oeps Nouja een stuk gereden. Ging wel lekker. Zegtie op een parkeerplaats: Dan gaan we nu even een slalom doen. Ik rijd op die pionnetjes af. Hop,hop, hop, hop.........Zo om die pionnen heen. Meteen goed Toen even een remproef gedaan. Ging ook wel lekker. Maar damn wat hapt die voorrem. Niet normaal. Weer een stuk gereden en toen was de les voorbij. Die man was wel tevreden over hoe ik reed. Ik moet alleen op het kijken letten en op de richtingaanwijzers. Verder ging alles goed

Volgende week donderdag moet ik weer lessen. 5 juli heb ik mijn theorieexamen en een paar dagen daarna praktijkexamen. Kosten 790 euro. Daar zitten in 16 lesuren lessen, 8 uur theorieles, theorieexamen, praktijkexamen en een medische verklaring. Niet echt duur dus. Alleen die fokking klote motor, het is net een opgevoerde brommer...........
 
Al bij al een geslaagde eerste les.
En vergeet je pinker (richtingaanwijzer) niet, veel motorongevallen gebeuren door het vergeten uitschakelen van de pinkers. Auto denkt dan dat jij wil inslaat, steekt over en jij erop.
 
Terug
Bovenaan Onderaan