Nog een paar vraagjes over mijn Yamaha FZR400

Revolution

MF veteraan
2 jun 2001
16.917
3
Er zit een kijkglas om het oliepeil te controleren op mijn FZR400.

Als ik daar in kijk kan ik met geen mogelijkheid ontdekken hoeveel olie erin zit, hoe controleer ik zoiets? De motor moet recht staan lijkt me, en moet de motor draaien of uitstaan?

En wat voor olie moet er in? (half)Synthetische of mineraal?

Verder maakt de motor soms een beetje een ratelend geluid (van een relais) als ik hem op contact zet, dat duurt dan een paar secondes en dan is het voorbij. Als ik dat dan even later weer doe, (dus op contact zetten) dan hoor ik alleen maar 1 kort klikje, en niet meer dat vreemde geluid.

Is dat normaal of zou er iets mis mee zijn?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Bedankt.
 
Er zit een kijkglas om het oliepeil te controleren op mijn FZR400.

Als ik daar in kijk kan ik met geen mogelijkheid ontdekken hoeveel olie erin zit, hoe controleer ik zoiets? De motor moet recht staan lijkt me, en moet de motor draaien of uitstaan?
Je moet de motor recht zetten ( lukt je waarschijnlijk niet in je eentje.) dan moet het oliepeil in glaasje tussen de twee streepjes staan ( net iets meer dan een half vol glaasje...) Ohw ennuh de motor moet UIT staan :P
En wat voor olie moet er in? (half)Synthetische of mineraal?
mineraal is goed genoeg voor een FZR400 ( synthetisch is alleen maar overdreven duur.)
Verder maakt de motor soms een beetje een ratelend geluid (van een relais) als ik hem op contact zet, dat duurt dan een paar secondes en dan is het voorbij. Als ik dat dan even later weer doe, (dus op contact zetten) dan hoor ik alleen maar 1 kort klikje, en niet meer dat vreemde geluid.
dat ratelende geluid is je benzinepomp, die pompt de benzine naar je carburateurs... en als er genoeg druk opstaat stopt ie, vandaar dat ie niet elke keer dat je hem aanzet "ratelt"
Is dat normaal of zou er iets mis mee zijn?
Is normaal dus :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan