Nog een R1 = binnen!

Op maandag 04 augustus 2003 07:35 schreef wizl het volgende:
Dat mag, hij is van 1998.

Is die volgens jou aggressief op de gas? en dan in de zin van dat die snel, maar dan ook erug snel, op de gas hendel reageer. Heb nl. zaterdag op een '99 R6 gereden en ik vind dat die nogal fel reageerd op de gashendel........maar voor de rest is dat wel een heerlijke fietsje.. ;)
 
Kijk, dit vind ik nu de mooiste R1 die er is :} , zeker deze kleurstelling. Jammer dat Yamaha geen motoren meer maakt met felle en 'schreeuwerige' kleuren, zoals de FZR1000 en de YZF750. Persoonlijk houdt ik wel van die zuurstok :? kleuren.

Maar dit is echt een hele mooie bike :9~ . Ik wens je er heel veel plezier mee en vooral veilige kilometers.

Mocht er iemand zijn die nog intresse heeft in een demper voor een Yamaha R1 uit '98, kijk dan eens op: Te Koop: Demper R1 '98

En dan nu een piccie van mijn R1... (met 'oude' demper)

Groetjes Willi

full
 
Is die volgens jou aggressief op de gas? en dan in de zin van dat die snel, maar dan ook erug snel, op de gas hendel reageer. Heb nl. zaterdag op een '99 R6 gereden en ik vind dat die nogal fel reageerd op de gashendel........maar voor de rest is dat wel een heerlijke fietsje.. ;)
Nou nee, niet echt agressief, maar dat kan komen omdat ik nog steeds een beetje zoals op de TL rijdt (schakellui dus ;) ). Als je echter een beetje hoger in de toeren komt (en die stal paarden dus uit hun nest wordt getrapt :P ) dan gaat het ineens heel hard vooruit :}
 
Echt een hele mooie foto hierboven.
Welke?

Ff. een ander vraagje. Er liggen nu Contiforce banden op de R1. Op de TL had ik BT010's. Zijn dit eigenlijk een beetje plakkers? Met het weer zoals gisteren komen ze lekker op temperatuur, en doet de compound (op gevoel) niet veel onder voor de Bridgestones :?
 
Dan zal het wel goed zijn met je banden, het merk ken ik niet.
Ik bedoel de foto bij die schepen op de achtergrond.
 
Beste Wizl,

Ik rijd ook met mijn R1 op Contiforce...Het grote voordeel vind ik dat ik ongeveer 4000 tot 5000 km ermee kan rijden, ook met een beetje sportief rijdgedrag ;) , maar ga je echt sturen, bijv. op een circuit dag, dan zou ik gewoon een zachtere band monteren. Ik heb dat ook gedaan op het circuit van Zolder en dan merk je het verschil wel. Maar voor gewoon straatgebruik gebruik ik gewoon de Contiforce.....

Dus....mijn mening, voor straatgebruik, de Contiforce, maar voor het echte werk, andere monteren.....

Groetjes....en heel veel :] plezier.....

Willi
 
Dus....mijn mening, voor straatgebruik, de Contiforce, maar voor het echte werk, andere monteren.....

Groetjes....en heel veel :] plezier.....

Willi
Tja, maar wat is het echte werk? Ik mag graag mijn kneesliders wat bijwerken op de afritjes bij mij in de buurt zeg maar ;) Kan ik ze dat toevertrouwen?
 
Beste Wizl....

Dat kan je ze zeker toevertrouwen...alleen....zorg dat ze goed warm zijn gereden, en dat zal in deze periode van de tijd geen probleem zijn ;) . Persoonlijk vind ik dat deze banden ondergewaardeerd zijn, want nogmaals, als ze plakken (dus op temperatuur zijn) zeer goed, mits ze op temperatuur zijn....

Ik hoop dat je er wat aan deze informatie hebt....

ps. de onderstaande foto is na 1 sessie Asse.. Met Contiforce banden...

Groetjes Willi

full
 
Beste Wizl....

Dat kan je ze zeker toevertrouwen...alleen....zorg dat ze goed warm zijn gereden, en dat zal in deze periode van de tijd geen probleem zijn ;) . Persoonlijk vind ik dat deze banden ondergewaardeerd zijn, want nogmaals, als ze plakken (dus op temperatuur zijn) zeer goed, mits ze op temperatuur zijn....

Ik hoop dat je er wat aan deze informatie hebt....

ps. de onderstaande foto is na 1 sessie Asse.. Met Contiforce banden...

Groetjes Willi

(Afbeelding)

Volgens mij wel een hele harde band.

ps

Mooie R1 kerel :) !!!
Stuurd goed vergeleken de TL of niet?
 
Het is ook een vrij harde band....Anders doe ik er nooit 4000 tot 5000 Km mee ;)
Maar als hij eenmaal op temperatuur is, dan plakt hij behoorlijk goed. Ik heb ook een keer de 010 erop gehad, en daar deed ik 'maar' 3000 Km mee. En voor gewoon gebruik op de weg, voldoen ze behoorlijk goed.

Ik gebruik mijn motor ook veel voor woon-werk verkeer, dus een iets hardere band is voor mij ideaal.

Groetjes Willi
 
Terug
Bovenaan Onderaan