Nog een verzekeringsvraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

GromToskamp

Die hard MF'er
13 jul 2012
904
0
Ben ze vaak genoeg tegengekomen bij de zoekfunctie, dus ik neem aan dat jullie er wel gek van worden.

Maar toch, ik kon het zowel hier dus niet vinden, en op google kan ik het alleen maar voor de auto vinden.

De situatie: ik ben gister geslaagd voor mn AVD ( *O* ) en wil natuurlijk heel graag zo snel mogelijk rijden. Heb ook een moto, al staat die op naam van mn opa. Hij heeft op dit gewoon een WA verzekering erop, en kenteken staat niet geschorst ofzo.
Leek me allemaal geen probleem, dat ik erop kon rijden.

Tot ik mijn vader vanochtend 100% overtuigd hoorde preken dat IK verzekerd moet zijn op de een of andere manier voordat ik op de motor mag stappen.
Dan weet ik wel dat het een eigenwijze hork is die soms nog wel eens zijn eigen theorien erop nahoudt, leek me dit wel dusdanig belangrijk om het toch maar even te checken.


TL;DR
mn moto staat op naam van mn opa, evenals de verzekering op die moto,
ik mag er nu toch gewoon op rijden?


EDIT: dit is natuurlijk allemaal voor als ik morgen mn rbw heb opgehaald. /exitobviousmode
 
Laatst bewerkt:
Een enkele keer mag je er wel mee rijden. Maar als jij de hoofdbestuurder blijkt te zijn, kan de verzekering moeilijk doen als er ooit uitgekeerd moet worden.
 
Laatst bewerkt:
Een enkele keer mag je er wel mee rijden. Maar als jij de hoofdbestuurder blijkt te zijn, kan de verzekering moeilijk doen als er ooit uitgekeerd moet worden.
:^

De motor ophalen en mee naar huis rijden is geen probleem.
Zorg daarna dat je 'm zelf verzekerd :)
 
Laatst bewerkt:
Even verdere info: mn opa is heel handig met kortingen ergens bij lullen, en moet nkg even wachten tot de doos waarbij hij al zn verzekeringsgevallen regelt aanwezig is. Het is dus maar voor een paar daagjes, en moet geen probleem zijn dacht ik zo. Bedankt voor snelle reacties
 
Je kunt gewoon rijden op dat ding, wel moet je even langs de verzekering gaan als jij er meer op gaat rijden dan opa om dit te melden aan hen, dan is het aan hen om te zien wat ze er mee doen...
 
zie grote verzekeringsvragen topic.

vermeldt ook even of het over NL of BE gaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan