nog een vraag over de wheely

Rufus hoe maak je met een zx6r een wheely? Kun je dit uitleggen a.u.b. Ik krijg m'n zx6r maar niet van de grond.

;(
misschien op deze manier?
joebar2.jpg
 
Plaatje is COOL 8-)

Maar zou een wheelie ook lukken met een lichte motor zoals de Aprilia RS125??

Ik denk dat je daar gewoon aanleg voor moet hebben om wheelies te maken met lichte motoren. Want met de zwaardere geef je een slinger aan de koppeling, gas erbij en hups daar gaat het voorwiel.
Of is het toch anders :? :? :?
 
8000tpm ff beetje koppeling in...peut gas geven...
en hopla...daar gaat je voorwiel...
8000? En dan in de 1??? Wordt pijnlijk... Doe je toch hopelijk niet op je BB ook met zoveel toeren / gas? Met 8000 op een zx-6r komt je voorwiel al errug hoog...
Zelf al wat rondgestuiterd en twee aardige wheely-dingskes gemaakt: een met plm. 7000 toeren (kwam errug snel errug hoog, gas los duurde nog even voor ie terug begon te vallen... Met beetje gas bij tijdens val voorkomen dat de vork een te harde klap krijgt). De tweede was met amper 4000 tpm... Gas er stevig op, iets op de koppeling, koppeling lossen & gas vol open... Mooi (relatief) rustig omhoog tot een cm of 30 (volgens andere motorrijder), toen ha'k er wel weer genoeg van en ging het gas iets dicht... Kan dus ook met veel minder toeren, lijkt me.

Niet dat ik het echt kan (echt niet, maar who cares), maar 8000 toeren lijkt me errug veel, als die huppeltjes van mij met resp. 7000 en 4000 ook genoeg zijn om een aardig stukje los te komen...
 
Ik heb vanavond m'n eerste wheely's gemaakt :) , 8000 a 9000 toeren en geen koppeling gebruikt. M'n voorwiel kwam iedere keer een stuk (je) van de grond. Nu nog proberen om het gas erop te blijven houden :] . Bedankt voor alle TIPS!!!! ;)
 
Een wheely zonder koppeling moet volgens mij ook op en zx6 mogelijk zijn. Het lukt mij namelijk op m'n cbr 600fs ook.

Je geeft stevig gas tot ongeveer 6000 tpm en laat dan het gas los. De voorvork duikt nu iets in. Bij het opkomen van de vork geef je weer gas (vol) en het voorwiel komt geleidielijk omhoog tot je gas weer loslaat.
 
Pfff ik heb de hoop al opgegeven, het gaat mij toch nooit lukken toch niet met die RF900.
 
Pfff ik heb de hoop al opgegeven, het gaat mij toch nooit lukken toch niet met die RF900.

Wat zeg je me nou?!?!

Iets meer vertrouwen in jezelf man. Op die RF900 moet het zeker lukken. Dat ding heeft een echt ongelooflijk rauw blok.Op mn 600 met een lege tank lukte het mij ook. Probeer het eens met maar 5 liter ofzo in de tank. Dan in zn 1 gas geven, net voordat of tijdens opbouw van koppel gas los en wanneer de vorken inzakken gas er op en een ruk aan je stuur. Asltie daar niet van achterover slaat, dan moet je of de moter na laten kijken, of op dieet.
 
met een zx6-r in eerste versnelling, rond 6000 tpm gas dicht en vol open, komt ie omhoog en dan naar z,n 2e versnelling en wheelie is gemaakt.

of in 2e versnelling met koppeling erbij. (gaat wat rustiger omhoog dan).
 
Ik deed ze eerst altijd vanuit zijn 1. 6000 duizend toeren gas dicht en gelijk volopen dan komt die gelijk omhoog maar ik vind hem in zijn 1 vrij nerveus dus werd het soms een beetje erg crossmotorstijl ;) .

Nu pak ik ze vanaf zijn 2 met koppeling. 6000 toeren koppeling in volgas en koppeling los dan komt die heel gelijdelijk omhoog en vind ik makkelijk het balance punt en maak ze dan lekker ver *D .
 
Ik deed ze eerst altijd vanuit zijn 1. 6000 duizend toeren gas dicht en gelijk volopen dan komt die gelijk omhoog maar ik vind hem in zijn 1 vrij nerveus dus werd het soms een beetje erg crossmotorstijl ;) .

Nu pak ik ze vanaf zijn 2 met koppeling. 6000 toeren koppeling in volgas en koppeling los dan komt die heel gelijdelijk omhoog en vind ik makkelijk het balance punt en maak ze dan lekker ver *D .
Vind alleen dat je in zijn 2 zo'n vreemd gevoel krijgt als je hem wat hoger door trekt. Net alsof je enorm veel wielslip hebt.
 
Zal wel weer wat verkeerd in mijn hoofd zitten.
Gaat dan vanzelf wel weer weg :) .

Vervelend he? Die waanideeën. Ik heb er ook verschrikkelijk last van. Ik heb zelfs nog moeite dat ding uberhaupt omhoog te krijgen (2001 fireblade, eigenlijk best zielig ;( ) Alleen maar door gedachtes aan achterover vallen.
 
Niet aan denken Fastblade..
heb je het nog voorgedaan..
Ik leerde het vanuit zijn 2 recht voor je neus :P

Ach maar jij hebt de video ook nog niet gezien :P
maar die komt eraan ;)
Na het zien wil je zeker weten :9

How to pull wheelies & influence people part2
 
Ik heb hem pas 2 weken en ben al 2 keer zowat achterover geslagen in de eerste week (ineens alle kanten op slaan omdat ik te hoog ging waarvan 1 keer te ruw doorschakelen van 1 naar 2).
R6 schijnt toch wat sneller op het gas te reageren :) . Wheelies in zijn 2 zijn echt geweldig! In zijn 1 kom je zo snel je begrenzer tegen.
Ben nu wel al redelijk gewent dus geen verrassingen meer.
 
een maat van mij heeft maandagavond ook ff geprobeerd een wheely te maken op z'n R6. het was een perfecte 12 o'clock :} . motor totallos. gewoon in de 1 met een beetje hulp van de koppeling.

er reden 2 fietsers langs op het moment dat hij viel en ze reden zo door zonder op of om tekijken :j . wat een kloothommels!
 
een maat van mij heeft maandagavond ook ff geprobeerd een wheely te maken op z'n R6. het was een perfecte 12 o'clock :} . motor totallos. gewoon in de 1 met een beetje hulp van de koppeling.

er reden 2 fietsers langs op het moment dat hij viel en ze reden zo door zonder op of om tekijken :j . wat een kloothommels!
Das balen.
Hij zal zich wel erg kut voelen.

En dit voor die fietsers :j
Zullen wel oudjes zijn geweest.
 
Terug
Bovenaan Onderaan