Nog een XJ 600 S vraag: Olie aftappen

DirkieB

MF veteraan
5 nov 2005
2.735
1
Diemen
Dag allemaal,

Ik hb een tijdje geleden gepost dat mijn diversion oli lekt, dat bleek allemaal niet zo ingewikkeld als het had kunnen zijn. Namelijk de pakking van mn koppelingsdeksel is (denken we) stuk, dus heb ik een nieuwe gehaald.

Nu moet alleen alle olie uit de motor! En daar is het probleem :P Mijn vader en ik weten niet wat nou de olie-aftap-plug is :) Dus als iemand hier dat wel weet, en kan beschrijven, dan ga ik nog eens een keer kijken!! :)

Ik hoop in ieder geval dat het indrdaad deze pakking is, en dat ik de komende weken gewoon weer kan :] naar mn werk ipv de trein :9

Bedankt!
 
Volgens mij hoeft de olie er helemaal niet af als je de koppelingsdeksel los haalt, je zet gewoon je motor op de zijstandaart, en dan draai je de deksel los, dan komt er zeer weinig tot geen olie uit gelopen. (bakje eronder voor de zekerheid...)

Aftapplug zit aan de onderkant van je motor :+ , ik meen dat sleutel 17 (dop) moet passen

:)
 
En als je dan toch wilt weten waar die zit. Hier een foto hij zit dus tussen de uitlaat pijpen.
full
 
Olie hoeft er niet per se uit hoor, kunt de motor ook gewoon op zn kant leggen. Heb ik poosje geleden ook gedaan met het vervangen van de koppelingsplaten.
Als je de oude pakking verwijderd, zorg dan dat je alle achtergebleven restjes er ook afhaalt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan