tsjah
MF veteraan
Een conclusie kan ik wel trekken zo langzamerhand. Deze motor is wel bij de juiste persoon terecht gekomen. Een ander zou er volgens mij al lang de brui aan hebben gegeven.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Tja, het is wel een motor op leeftijd (30 lentes)
Het blok even aan de kant geschoven en het frame op de ok tafel geparkeerd.
Die koplampen gaan naar mijn andere xtz want die led`s zijn uber.
(standaard zit er 12V 35w in wat in de praktijk te vergelijken is met een waxine kaarsje.)
Bekijk bijlage 1726998
Electra:
Tja, dit gaat mijn pet te boven.
Er zitten veel knopjes en controlelampjes in de cockpit.
Ook nog handvatverwarming.
Bekijk bijlage 1727001Bekijk bijlage 1727002
Op zich ziet het er allemaal netjes uit aan de buitenkant maar onderhuids is het catastrofe.
Bekijk bijlage 1727003Bekijk bijlage 1727005
Bekijk bijlage 1727006Bekijk bijlage 1727010
Hoe ga ik dit in een schema verwerken of zal het beter zijn alle extra`s eraf te halen en opnieuw te beginnen?
Er lopen draden van voor naar achteren waar het zekeringkastje gemaakt is en weer terug natuurlijk.
En ze zijn allemaal rood.
Ik ga proberen te ontwarren hoe alles aangesloten is.
Dit gaat een zeer geduldig klusje worden maar mijzelf kennende knip ik die hele meuk eruit.
Thanks Buurman @Alfred.J
Tja,weet je iedergeval dat het goed vet is,blijft goed plakken,wat betreft dat lager,dat kan ook kapot gegaanDe achterbrug had een flinke klapper gehad, waarschijnlijk doordat de ketting ernaast is gelopen.
Vandaag kwam ik nog meer gevolgschade of de oorzaak tegen van die schade.
Het lager in het kettingwieldrager was kapot geslagen.
Bekijk bijlage 1734512Bekijk bijlage 1734513Bekijk bijlage 1734514
Bekijk bijlage 1734516
Wat ik dan niet begrijp is dat de motor een nieuwe kettingset heeft en dat lager onopgemerkt is.
Als je het kettingwiel vervangt haal je die drager er toch even uit?
Ik check dan meteen alle lagers maar goed, niet iedereen dus.
Ik ga maar weer een boodschappenlijstje maken want er is nog meer te bestellen.
De achterbrug beschermer is na 30 jaar ook zo broos als wat en breekt zomaar in stukjes.
Bekijk bijlage 1734519
Nu heeft Kedo.de deze voor maar €34 maar helaas zijn ze uitverkocht (ik kocht er laatst eentje voor mijn andere project).
Hopelijk zijn ze snel weer leverbaar want elders zijn ze €73
Wel weer leuk om wat resultaat te zien
De voorvork en achterbrug zitten weer aan het frame.
Bekijk bijlage 1734520
Ik heb trouwens twijfels over zo`n OSCO smeerdinges.
Ben een uurtje bezig geweest om een velg te ontvetten, wat een zooi.
Ik ben nu 7 weken in het bezit van deze XTZ en ik heb er nog steeds plezier in.
Heb je zelf de spullen om te stralen ?Zo, weer wat verder.
Die spaghettizooi wat men kabelboom noemt was niet meer te redden.
Sommige draden waren afgetapt en ingetaped, andere waren verdwenen en verschillende kleuren op elkaar….
Bekijk bijlage 1740117
Gelukkig heb ik nog een voorraadje liggen en heb ik ervoor gekozen om de bedrading in originele staat te brengen, dwz met stekkers verbindingen maken daar waar yamaha dat zo bedacht heeft.
De XTZ750 kabelboom bestaat uit 2 delen.
Het achterste deel staat op de linker foto, de onderste is de nieuwe en de bovenste is na het ontwarren wat er over is van de oude.
Het voorste deel staat op de rechter foto de splitsing zit op het koplamp frame en gaat dan naar de zijkanten.
De onderste is de ouwe waar je echt niet meer uitkomt.
Bekijk bijlage 1740121Bekijk bijlage 1740122
Ondanks de nieuwe kabelboom liep ik wel tegen het probleem aan dat alles wat aan de kabelboom moet geen stekkers heeft.
Stuurschakelaars enzo hadden dus geen stekkers.
Dus restte mij niets anders dan een ordertje te bestellen bij de MF-hofleverancier te plaatsen.
Gelukkig heeft hij veel stekkers in zijn assortiment en voor sommige stekkers heb ik er meteen voor toekomstige projecten extra besteld.
Bekijk bijlage 1740111
Nu had ik zo`n tang al langer op mijn verlanglijstje staan en nu had ik een mooie reden om er een te kopen.
Gelukkig ging het stekkertjjes monteren van een leie dakje en kon ik lekker aan de gang.
Bekijk bijlage 1740124Bekijk bijlage 1740125Bekijk bijlage 1740126
Ook heb ik een nieuw tandwieldragerlager met keerring binnen dus kon het achterwiel weer op zijn plek.
Bekijk bijlage 1740127
De schijf heb ik gezandstraald en gespoten, het overtollige verf rem ik wel weg.
Ik kan langzaamaan weer verder met opbouwen en hoop binnenkort een lijstje te bestellen met motoronderdelen.
Sowieso moeten de krukas en big end lagers vervangen worden.
Voordat ik aan het blok ga beginnen moet de xtz van de heftafel.
Ik ben nu 7 weken in het bezit van deze XTZ en ik heb er nog steeds plezier in.
Alleen als de zon schijnt.Heb je zelf de spullen om te stralen ?
Dan heb je mazzel.Alleen als de zon schijnt.
Die blauwe en witte 9-polige passen perfect.Die is bij de juiste persoon terechtgekomen!
Mooi project en een prachtige motor!
Zijn die stekkers passend op de originele Yamaha stekkers? Ik wil zelf een kabelboom voor mijn SR500 maken en het liefst de originele stekkerverbindingen gebruiken...
Top, bedankt voor de info!Die blauwe en witte 9-polige passen perfect.
Van sommige heb ik de behuizing van oudere onderdelen overgezet die ik nog op de plank had liggen.
Als je wat beter zoekt in hun assortiment ga je nog meer originele yamaha stekkers vinden.
Hoi @Raymond W , dit is eigenlijk wel iets om in de openings post tezetten van hetZo, weer wat verder.
Die spaghettizooi wat men kabelboom noemt was niet meer te redden.
Sommige draden waren afgetapt en ingetaped, andere waren verdwenen en verschillende kleuren op elkaar….
Bekijk bijlage 1740117
Gelukkig heb ik nog een voorraadje liggen en heb ik ervoor gekozen om de bedrading in originele staat te brengen, dwz met stekkers verbindingen maken daar waar yamaha dat zo bedacht heeft.
De XTZ750 kabelboom bestaat uit 2 delen.
Het achterste deel staat op de linker foto, de onderste is de nieuwe en de bovenste is na het ontwarren wat er over is van de oude.
Het voorste deel staat op de rechter foto de splitsing zit op het koplamp frame en gaat dan naar de zijkanten.
De onderste is de ouwe waar je echt niet meer uitkomt.
Bekijk bijlage 1740121Bekijk bijlage 1740122
Ondanks de nieuwe kabelboom liep ik wel tegen het probleem aan dat alles wat aan de kabelboom moet geen stekkers heeft.
Stuurschakelaars enzo hadden dus geen stekkers.
Dus restte mij niets anders dan een ordertje te bestellen bij de MF-hofleverancier te plaatsen.
Gelukkig heeft hij veel stekkers in zijn assortiment en voor sommige stekkers heb ik er meteen voor toekomstige projecten extra besteld.
Bekijk bijlage 1740111
Nu had ik zo`n tang al langer op mijn verlanglijstje staan en nu had ik een mooie reden om er een te kopen.
Gelukkig ging het stekkertjjes monteren van een leie dakje en kon ik lekker aan de gang.
Bekijk bijlage 1740124Bekijk bijlage 1740125Bekijk bijlage 1740126
Ook heb ik een nieuw tandwieldragerlager met keerring binnen dus kon het achterwiel weer op zijn plek.
Bekijk bijlage 1740127
De schijf heb ik gezandstraald en gespoten, het overtollige verf rem ik wel weg.
Ik kan langzaamaan weer verder met opbouwen en hoop binnenkort een lijstje te bestellen met motoronderdelen.
Sowieso moeten de krukas en big end lagers vervangen worden.
Voordat ik aan het blok ga beginnen moet de xtz van de heftafel.
Ik ben nu 7 weken in het bezit van deze XTZ en ik heb er nog steeds plezier in.
Thanks, ik lees er ook iets over in het wphb.Toch altijd nameten met plastigage ,niet alleen uitgaan van de kleurcode.