Nog een xtz750

Bekend geluid @Raymond W . Mooi dat ie weer loopt. Alleen wat je nou niet gecontroleerd had is mij niet helemaal duidelijk. Maar als ik het goed gelezen heb dan zat het tandwiel van de nokken as 180 graden gedraaid.
 
Bekend geluid @Raymond W . Mooi dat ie weer loopt. Alleen wat je nou niet gecontroleerd had is mij niet helemaal duidelijk. Maar als ik het goed gelezen heb dan zat het tandwiel van de nokken as 180 graden gedraaid.
Dit dus,zo horen de nokken niet te liggen,het is of naar elkaar toe of van elkaar af bij de meeste motoren.
1655482784374.png

,
Zo dus,
1655483169521.png
 
Laatst bewerkt:
Dit dus,zo horen de nokken niet te liggen,het is of naar elkaar toe of van elkaar af bij de meeste motoren.
Bekijk bijlage 1772976
,
Zo dus,
Bekijk bijlage 1772977
Dat is heel duidelijk uitgelegd zo. En het klopt nog ook. Ik heb ooit de kleppen gesteld van een kawa zr7 en dat was zo als op de foto hier boven. Als ik naar de kop kijkt van de xtz750 dan staan ze inderdaad de zelfde kant op. En als ik logisch na denk dan klopt dat inderdaad niet. Weer wat geleerd. Bedankt.
 
It's alive!!! Foutje snel vergeten, het probleem is opgelost en er is geen schade. Kun je bijna rijden of moet er og veel gebeuren
 
:^

Even een topik aangemaakt want ik heb nu een probleem met de benzineslang.
Ik heb de carburateurs weer schoon mogen maken en voordat ik weer de fout in ga wil ik de juiste slang gebruiken.
Zo stom want ik dacht dat ik de juiste in huis had…..tot @sarvin006 mij uit Spanje belde.
 
:^

Even een topik aangemaakt want ik heb nu een probleem met de benzineslang.
Ik heb de carburateurs weer schoon mogen maken en voordat ik weer de fout in ga wil ik de juiste slang gebruiken.
Zo stom want ik dacht dat ik de juiste in huis had…..tot @sarvin006 mij uit Spanje belde.
 
Dat klinkt interessant.

Maar deze shop verteld ons niet wat voor rubber er gebruikt wordt.
En google je op de naam -cohline- dan wordt je nog niet veel wijzer want alle hits verwijzen naar deze webshop.
Zelfs cohline.nl verraadt het niet.
Logisch want die zit op hetzelfde adres.

Google ik op onderdeelnummer dan word ik al wat wijzer:
Inside layer NBR, Textile brading, Outer layer CR (Abrasion resistant rubber) DIN 73379-2A (edition 11/97)

Ik betaal €4.,25 voor dezelfde meter bij techniekwebshop

Nog beter moet die viton of FKM slang zijn.


Gisteren kwam er een pakketje met achterbrugbeschermers binnen. *O**O*

Die originele zijn of heel duur of niet te krijgen.
In F is iemand die ze met een 3D printer maakt.
IMG_7622 2.jpeg
Deze zijn wel harder dan de originele en dat gaf wat problemen met monteren.

Tja, de achterbrug moest er weer uit.:$

Nou ok, het is zoals het is.
Ehhh, dat gaat niet zo makkelijk als je denkt.
In het kort kwam het er op neer:

Achterwiel eruit

As die de achterbrug in het frame en blok houdt eruit.

Linksysteem los

lukt het al?


Niet echt

IMG_7629 2.jpeg

De achterbrug moet naar links om eruit te gaan.
Dus:

Olie aftappen
Olietank eruit
olieleiding weghalen (dat is die dikke slang die je ziet, hier zit de olietank aan)
Rempomp en leidingen weghalen
Schokbreker eruit.

En dan …..jawel

IMG_7628.jpeg

Hierna meteen de beschadigingen overgespoten.

Vanavond de hele boel weer in elkaar gezet en morgen de olie weer in het blok.
In de middag komen de leidingen binnen en kan ik die ook monteren.

Dan is het tijd om de knipperlichten en koplampen aan te sluiten.


Wordt vervolgd.:Y
 
Dit weekend weer lekker aan de suup gewerkt en flink wat metertjes gemaakt.

Ik heb een setje originele xtz750 knipperlichten op deze ténéré gezet.
Geen gedoe met ledjes etc en de originele horen gewoon op deze xtz.
IMG_7681.jpeg

De koplampen had ik wel een probleempje mee.
Toen ik deze suup kocht zaten er een soort van led oid lampen in.
IMG_6851.jpegIMG_6847.jpeg
Deze geven een stoot meer licht en daarom wil ik ze op mijn andere suup zetten.
De set koplampen die ik in gedachte had geen fittings dus moest ik gaan puzzelen.
De halogeenlampen hebben adapters en passen niet in deze lampen.
IMG_7645.jpegIMG_7644.jpeg
Dus heb ik de hele lampen overgezet uit mijn andere suup.
Daarvoor moest ik wel de stekkerblokjes overzetten en deze doorverbinden met soldeerhulsjes.
IMG_7662.jpegIMG_7669.jpeg

Vervolgens ging het allemaal voorspoedig en voor ik er erg in had zat de tank erop met de slangen en filter aangesloten.
IMG_7683.jpeg
Als je zo kijkt lijkt het een wirwar met klemmetjes
En dat is het ook. :+

Maar er waren er best wel veel nodig.
te maar mee
2 op de benzinekranen
3 op het T-stuk
2 op het filtertje
2 op de pomp
en de oplettende kijker ziet er eentje in de bocht vanaf de kraan.
Deze zit erop omdat de dikke slang dubbel knikt en het klemmetje voorkomt dat.
Dus 10 stuks in totaal.

Vervolgens kon het zadel erop en de kappen volgde in rap tempo.

En ineens zie je weer een Yamaha xtz750 super ténéré te voorschijn komen.
IMG_7679.jpeg

Zo is hij wel onwijs gaaf (vind ik)
Maar er zitten nog wel wat dingetjes op het kuipwerk.
Ik heb al veel reparaties gedaan en stukjes aangezet waar de verbindingen horen te zijn.
Een maandje terug was ik al begonnen met polyester stukjes aan te plakken en nu kon ik ze zo doorboren en verbinden.
Toch zitten er nog onvolmaaktheden in het kuipwerk.
IMG_7684.jpegIMG_7685.jpeg
De gaten in het zijpaneel wil roostertjes voor kopen.
Deze kunnen de spanningsregelaar koel houden. (en hoef ik ze niet dicht te maken)
Op de kleine achterkapjes zaten led knippers en de gaatjes moeten gedicht worden.
Het makkelijkst is het om er een sticker overheen te plakken maar tzt doe ik daar wel wat aan.

De versnellingspook heeft een as waarmee je de hoogte van de pook in kan stellen.
Deze zit een beetje vast en staat in de imal.
Morgen even kijken of ik daar al wat mee kan en dan gaat het niet lang duren voordat ik de eerste meters ga rijden.

Gaat wel lekker zo.:9~
 
Dit weekend weer lekker aan de suup gewerkt en flink wat metertjes gemaakt.

Ik heb een setje originele xtz750 knipperlichten op deze ténéré gezet.
Geen gedoe met ledjes etc en de originele horen gewoon op deze xtz.
Bekijk bijlage 1778259

De koplampen had ik wel een probleempje mee.
Toen ik deze suup kocht zaten er een soort van led oid lampen in.
Bekijk bijlage 1778261Bekijk bijlage 1778262
Deze geven een stoot meer licht en daarom wil ik ze op mijn andere suup zetten.
De set koplampen die ik in gedachte had geen fittings dus moest ik gaan puzzelen.
De halogeenlampen hebben adapters en passen niet in deze lampen.
Bekijk bijlage 1778263Bekijk bijlage 1778264
Dus heb ik de hele lampen overgezet uit mijn andere suup.
Daarvoor moest ik wel de stekkerblokjes overzetten en deze doorverbinden met soldeerhulsjes.
Bekijk bijlage 1778265Bekijk bijlage 1778267

Vervolgens ging het allemaal voorspoedig en voor ik er erg in had zat de tank erop met de slangen en filter aangesloten.
Bekijk bijlage 1778268
Als je zo kijkt lijkt het een wirwar met klemmetjes
En dat is het ook. :+

Maar er waren er best wel veel nodig.
te maar mee
2 op de benzinekranen
3 op het T-stuk
2 op het filtertje
2 op de pomp
en de oplettende kijker ziet er eentje in de bocht vanaf de kraan.
Deze zit erop omdat de dikke slang dubbel knikt en het klemmetje voorkomt dat.
Dus 10 stuks in totaal.

Vervolgens kon het zadel erop en de kappen volgde in rap tempo.

En ineens zie je weer een Yamaha xtz750 super ténéré te voorschijn komen.
Bekijk bijlage 1778271
Zo is hij wel onwijs gaaf (vind ik)
Maar er zitten nog wel wat dingetjes op het kuipwerk.
Ik heb al veel reparaties gedaan en stukjes aangezet waar de verbindingen horen te zijn.
Een maandje terug was ik al begonnen met polyester stukjes aan te plakken en nu kon ik ze zo doorboren en verbinden.
Toch zitten er nog onvolmaaktheden in het kuipwerk.
Bekijk bijlage 1778276Bekijk bijlage 1778277
De gaten in het zijpaneel wil roostertjes voor kopen.
Deze kunnen de spanningsregelaar koel houden. (en hoef ik ze niet dicht te maken)
Op de kleine achterkapjes zaten led knippers en de gaatjes moeten gedicht worden.
Het makkelijkst is het om er een sticker overheen te plakken maar tzt doe ik daar wel wat aan.

De versnellingspook heeft een as waarmee je de hoogte van de pook in kan stellen.
Deze zit een beetje vast en staat in de imal.
Morgen even kijken of ik daar al wat mee kan en dan gaat het niet lang duren voordat ik de eerste meters ga rijden.

Gaat wel lekker zo.:9~
Lekker tempo wou dat mijn projecten ook zo snel gingen.
 
Lekker tempo wou dat mijn projecten ook zo snel gingen.
Hoeveel uur ben je dan met je projecten bezig?

22 januari haalde ik hem op.
Dat was week 3 en we zitten nu in week 27
Dat zijn 24 weekendjes en nog heel wat doordeweekse uurtjes.
Gemiddeld en effectief zijn dat ongeveer 15 uur per week.
Maar dat maakt niet uit.
Ik vind het gaaf om te doen.
 
Afgelopen week had ik wat uurtjes aan de xtz besteed.
Ik begon met de versnellingspook aan te sluiten.
Ik heb er een aantal liggen dus even de beste eruit gevist maar eenmaal gemonteerd leek het wel een pook van een fullerbak.
Even dacht ik dat wanneer je hem van links naar rechts bewoog de hoge en lage groep in kon schakelen maar een nader onderzoekje was speling de oorzaak.
Hmm, dat asje/boutje slijt dus.
Normaal moet die een diameter van 12mm hebben maar met 11,5mm zwabbert hij van links naar rechts.
IMG_7693.jpegIMG_7690.jpeg
Op de rechterfoto zie je de gaten waar de as/boutje in zit.
Zo te zien hebben meerdere xtz eigenaren naar een oplossing gezocht want in het rechter pookje zit een glijlager*.
* dat glijlagertje kan je bij iedere bouwmarkt per meter kopen (ofwel 15mm koperbuis)😇
Maar is dat as/boutje dan onbetaalbaar dat je het moet zoeken in zo`n oplossing?
Nou, ik verwachtte een hoger bedrag maar bij cmsnl kost hij maar €3,03
Ik zet die op de to-do lijst en bestel er dan meteen wat meer voor volgende en lopende projecten.
Voor nu heb ik er een met 11,8mm gebruikt en die voldoet prima.

De pook bedient een stangenstelsel met kogelgewrichten om de schakelas te bedienen.
Hiervan is het onderste kogelgewricht buiten het blok en onderhevig aan vuil/water etc.
Deze moet je dus periodiek smeren om de boel soepel te houden.
8a4497bd440243d27af33a85a5781777.png

Vervolgens is een linker stepje ook wel handig en die was ik ergens vergeten op te knappen.
IMG_7698.jpegIMG_7701.jpeg
Dus maar even uit elkaar gehaald en gezandstraald om hem vervolgens een vers verfje te geven.
Ow ja, die rubber blokken vind ik klote dus die gaan er niet meer op.

IMG_7703.jpeg

En dan komt dit project op een punt waar je 24 weken naar toe hebt gewerkt.


De grootste kick……...

De eerste metertjes rijden.

De motor liep al maar hoe rijdt het?
Dus naar buiten met die XTZ.

Maar eerst verzekeren en de schorsing opheffen.
En dat liep vrijdag even anders dan gedacht.
De verzekering heeft een paar dagen nodig (huh, waarom dan?)
Dus vanochtend even gebeld.
De dame aan de andere kant vond het ook raar omdat ik meerdere motoren in het pakket heb zitten.
Gelukkig kon zij mij groen licht geven om te rijden. *O*

Dus een dag later dan gehoopt….
Open the door
IMG_7739.jpeg
Wat is dit toch een gaaf moment.
Je weet dat de motor loopt maar je hebt nog niet gereden.
Dus starten…….vroem….
Dan koppeling in (remmen in) en in zijn 1 dat ding.
Klonk, zoals een yamaha dat doet, hij blijft op zijn plek.
Dan de koppeling langzaam op laten komen en de eerste meters gaan onder de suup door.
Koppeling weer in, langzaam het pad af en een haaks bochtje de weg op.
Dan beetje gas en gaan, op naar zijn 2.

Dat werkt ook nog.*O**O*😇
Dan de wijk uit…..en dan slaat hij af, motor stil….
Hmm, Hij loopt te laag stationair.
Ik start hem weer en rij weer verder.
Pfff als ik gas geef heeft de suup er onwijs veel zin in.
Ik rij de laatste tijd op mijn ttr250 en dit is toch wel even andere koek.
Ik wil in de buurt van de operatiekamer blijven zodat ik niet te ver hoef te lopen (in geval dat)
Maar blijkbaar weet de suup mij om te praten want al vlotjes gaan we het dorp uit.
Na een kleine 10km trek ik het gas wat vlotter open en ow wat heeft dat ding een power.
Helaas slaat hij af voor een rood stoplicht en ik heb nog een aantal dingen die ik direct wil veranderen dus geef ik hem de sporen naar huis.

We zijn terug op honk
Eerste wat ik wil doen is dat smalle stuur met die handvatverwarming eraf halen.
Ik vind die grepen te glad en met die stuurverhogers zit ik niet lekker.
IMG_7746.jpeg
Gelukkig heb ik op een ander project een nieuw alu stuurtje en die gaat op deze suup.
Overigens zie ik dat de stuurverhogers met draadeind bij elkaar gehouden wordt.
Deze zaten maar een halve cm in de stuurproppen, oeps.
De moertjes die erop zaten waren van dusdanige kwaliteit dat ik blij ben dat ze in de kliko zijn verbannen.
Anyway, het nieuwe stuur is tig keer beter.

IMG_7747 2.jpeg
Ook een puntje van de xtz750 is de laadstroom.
Om hier controle op te houden heb ik een voltmetertje ingebouwd.
Op een vorig project had ik die in de zwarte tellerrand geplaatst maar met zon is dat niet af te lezen.
Vandaar dat ik hem in de kuip (nee, niet 010) heb gemonteerd.
De stroom heb ik van de thermostaatschakelaar afgetapt.
En naar mijn mening heb dat ik dat op een juiste manier gedaan middels een stekkertje.
En nog steeds ben ik blij met die speciale tang om stekkertjes te knijpen.

IMG_7754.jpegIMG_7749.jpeg

Vervolgens kan de suup weer naar buiten.
IMG_7752.jpeg







IMG_7751.jpeg


Het is inmiddels al wat later en schemerig als ik terug kom.
Op de teller staat 36,9km gereden vandaag.
En ik ben trots op het behaalde resultaat.
Toch zijn er wel wat dingetjes die nog gedaan moeten worden.
Zo zit de carterbeschermer er nog niet op. (Expres zodat ik kan zien of hij lekt.)
Maar ook wat afsteldingetjes.
De balhoofdlagers moeten na gesteld worden.
De remmen moeten schoongemaakt worden, de verf moet er nog even af geremd worden.
Nu lijkt het alsof de schijven krom zijn maar vet en verf zal hier de ooraak van zijn.
En nog wat kleine dingetjes.

Zo dat was weer een heel verhaal….
Maar wat is het mooi om na 24 weken dit resultaat te hebben behaald.

Wie weet wat ik zoal nog ga tegenkomen maar de komende tijd ga ik woon/werk met deze suup rijden en nog wat andere ritjes.
En al hij dan helemaal naar wens is ga ik op zoek naar een liefhebber want zoals je op een foto zag staat er nog eenzelfde suup.
Maar die gaat niet weg want dat is een echte `89 en inmiddels een collectors item.

Op dezelfde foto staat rechts ook nog een project waar ik mee bezig was maar deze kwam er even tussendoor.
 
Hoeveel uur ben je dan met je projecten bezig?

22 januari haalde ik hem op.
Dat was week 3 en we zitten nu in week 27
Dat zijn 24 weekendjes en nog heel wat doordeweekse uurtjes.
Gemiddeld en effectief zijn dat ongeveer 15 uur per week.
Maar dat maakt niet uit.
Ik vind het gaaf om te doen.
Wel een stuk langer maar ik had het id dat het korter had geduurd bij jou. Probleem is ook dat ik met merdere projectenbezig ben. :-)
 
Volledig verhaal vandaag in 1 stuk gelezen. Super gaaf en indrukwekkend.
Denk dat ik die van mij over een 1/1.5 jaar ook zo ga aanpakken mits deze tot die tijd goed blijft presteren ;)
Wat is je plan met deze motor nu?
 
Van de week kwam ik er ineens achter dat er nogal wat kleine dingetjes ontbreken aan mijn xtz750.
Zo had ik de duosteps nog ergens in een hoekje liggen en had daar nog helemaal niets mee gedaan.
IMG_7788.jpeg
Na een ontvetterbadje, konden ze de zandstraler in waarna ik ze dezelfde kleur als de achterbrug en vorkpoten gaf.IMG_7790.jpegIMG_7791.jpeg
Ook het uitlaatschildje heb ik meteen meegenomen en vanochtend gemonteerd.


Vandaag de super ténéré wat beter uitgelaten.
IMG_7794.jpeg

Dat ding voelt zich als herboren (en ik ook een beetje).
Wat eigenlijk een kort ritje rond de kerk had moeten zijn mondde uit in een ietwat langer tripje.
Vanaf Mijdrecht reed ik langs de Amstel en het voelde allemaal goed.
De motor pakt lekker snel op en remt goed af op de motor.
Geen verkeerde plofjes, gewoon alles zoals het hoort.
Dus na een paar dijkjes belandde ik in Alphen a/d Rijn, daar zag ik de borden Leiden en met dit weer is het altijd leuk aan het strand.
Dus de N11 op naar Leiden en toen ging het mis……..

Ineens uit het niets geen vonk, geen klapje, helemaal daud.
Ik liet hem in zijn 5 uitrollen en zag de toerenteller op 0 staan.
Dat is vreemd….
In eerste instantie dacht ik dat de benzine op was.
Dus snel op reserve, en nog niets…..
Ik val stil op een vluchtstrookje van een krappe meter en het verkeer raast lang mij heen.
Ik baal en van alles spookt door mijn kop.
En nu? Hoe kom ik thuis met de suup?
Ben geen lid van anwb of wat dus in nood een kennis bellen in de hoop dat die tijd heeft.
Even lijkt het er op dat mijn gedachte via de wifi de motor bereikt.
Ik doe een startpoging, contact aan, zit er nog genoeg prik in de accu?
Die dubbele koplampen vreten1,5V van de laadcapaciteit dus tijdens het rijden meet ik 12,5V
Ik druk de startknop in uit medelijden met mij slaat de motor direct aan.
Ok, die Duitse E5 is je zeker te min, we rijden Leiden in en ik zet de suup bij een pomp neer met exelium of iets wat in ieder geval duur klinkt (en ook is)

Ik volg de borden Noordwijk en binnen no-time staan we oog in oog met de Noordzee.
Heerlijk, ik krijg er een vakantiegevoel van.
080FF218-5500-48CC-8ED9-62BAF6614AC2.jpg


Ik had geen trek om de motor achter te laten, had geen slot bij me dus zocht ik een terrasje met uitzicht op de suup.
Dat kwam ik gelukkig al snel tegen en onder het genot van een lekker bakkie koffie stond mijn paard van de bloemetjes te snoepen.
IMG_7800.jpeg
De terugreis naar huis verloopt soepeltjes.
Ik reed met gemak de A4 op en het laatste stukkie trok ik hem even door naar de 150.

Thuis staat de teller op 185km na zijn hergeboorte.
IMG_7801.jpeg

Wat nog steeds een dingetje is zijn de voorremmen.
Ik ben er nog niet over uit wat de oorzaak is van het stotteren.
Ik heb het voorwiel los van de grond en ben begonnen met de speling te meten.
In het schroefgaatje van de beschermkap heb ik een stelbout ingedraaid.
IMG_7803.jpegIMG_7802.jpeg
Er zit iets speling als ik het wiel ronddraai.
In beide schijven meet ik 0,10mm verschil.
Ik vind dat minimaal en vraag mij af of het daar van komt?

Ik heb de schijven eraf gehaald en de contactvlakken op de naaf schoongemaakt.
Hier zat wel iets vuil tussen en nu zijn ze schoon.
Ook de remvlakken heb ik opgeschuurd met waterproefschuurpapier.
Hierna ontvet met ontvetter van dubro, hierna weer afgespoeld en de boel weer in elkaar gezet.
Het is mij even te laat om te testen maar morgen ga ik een klein rondje rijden.

Er zijn nog wel wat dingetjes.
De gaten in de zijkap om de spanningsregelaar te koelen heb ik roostertjes voor en die gaan er binnenkort in.
Het achterrempedaal is niet naar mijn zin en ik denk dat ik er een ander op ga zetten.
Deze heeft teveel speling en remt niet fijn.
Dan nog een paar handkappen bestellen want dat hoort op zo`n motor.
 

Bijlagen

  • IMG_7802.jpeg
    IMG_7802.jpeg
    131,1 KB · Weergaven: 15
Van de week kwam ik er ineens achter dat er nogal wat kleine dingetjes ontbreken aan mijn xtz750.
Zo had ik de duosteps nog ergens in een hoekje liggen en had daar nog helemaal niets mee gedaan.
Bekijk bijlage 1783330
Na een ontvetterbadje, konden ze de zandstraler in waarna ik ze dezelfde kleur als de achterbrug en vorkpoten gaf.Bekijk bijlage 1783331Bekijk bijlage 1783332
Ook het uitlaatschildje heb ik meteen meegenomen en vanochtend gemonteerd.


Vandaag de super ténéré wat beter uitgelaten.
Bekijk bijlage 1783338
Dat ding voelt zich als herboren (en ik ook een beetje).
Wat eigenlijk een kort ritje rond de kerk had moeten zijn mondde uit in een ietwat langer tripje.
Vanaf Mijdrecht reed ik langs de Amstel en het voelde allemaal goed.
De motor pakt lekker snel op en remt goed af op de motor.
Geen verkeerde plofjes, gewoon alles zoals het hoort.
Dus na een paar dijkjes belandde ik in Alphen a/d Rijn, daar zag ik de borden Leiden en met dit weer is het altijd leuk aan het strand.
Dus de N11 op naar Leiden en toen ging het mis……..

Ineens uit het niets geen vonk, geen klapje, helemaal daud.
Ik liet hem in zijn 5 uitrollen en zag de toerenteller op 0 staan.
Dat is vreemd….
In eerste instantie dacht ik dat de benzine op was.
Dus snel op reserve, en nog niets…..
Ik val stil op een vluchtstrookje van een krappe meter en het verkeer raast lang mij heen.
Ik baal en van alles spookt door mijn kop.
En nu? Hoe kom ik thuis met de suup?
Ben geen lid van anwb of wat dus in nood een kennis bellen in de hoop dat die tijd heeft.
Even lijkt het er op dat mijn gedachte via de wifi de motor bereikt.
Ik doe een startpoging, contact aan, zit er nog genoeg prik in de accu?
Die dubbele koplampen vreten1,5V van de laadcapaciteit dus tijdens het rijden meet ik 12,5V
Ik druk de startknop in uit medelijden met mij slaat de motor direct aan.
Ok, die Duitse E5 is je zeker te min, we rijden Leiden in en ik zet de suup bij een pomp neer met exelium of iets wat in ieder geval duur klinkt (en ook is)

Ik volg de borden Noordwijk en binnen no-time staan we oog in oog met de Noordzee.
Heerlijk, ik krijg er een vakantiegevoel van.
Bekijk bijlage 1783327

Ik had geen trek om de motor achter te laten, had geen slot bij me dus zocht ik een terrasje met uitzicht op de suup.
Dat kwam ik gelukkig al snel tegen en onder het genot van een lekker bakkie koffie stond mijn paard van de bloemetjes te snoepen.
Bekijk bijlage 1783339
De terugreis naar huis verloopt soepeltjes.
Ik reed met gemak de A4 op en het laatste stukkie trok ik hem even door naar de 150.

Thuis staat de teller op 185km na zijn hergeboorte.
Bekijk bijlage 1783342

Wat nog steeds een dingetje is zijn de voorremmen.
Ik ben er nog niet over uit wat de oorzaak is van het stotteren.
Ik heb het voorwiel los van de grond en ben begonnen met de speling te meten.
In het schroefgaatje van de beschermkap heb ik een stelbout ingedraaid.
Bekijk bijlage 1783340Bekijk bijlage 1783341
Er zit iets speling als ik het wiel ronddraai.
In beide schijven meet ik 0,10mm verschil.
Ik vind dat minimaal en vraag mij af of het daar van komt?

Ik heb de schijven eraf gehaald en de contactvlakken op de naaf schoongemaakt.
Hier zat wel iets vuil tussen en nu zijn ze schoon.
Ook de remvlakken heb ik opgeschuurd met waterproefschuurpapier.
Hierna ontvet met ontvetter van dubro, hierna weer afgespoeld en de boel weer in elkaar gezet.
Het is mij even te laat om te testen maar morgen ga ik een klein rondje rijden.

Er zijn nog wel wat dingetjes.
De gaten in de zijkap om de spanningsregelaar te koelen heb ik roostertjes voor en die gaan er binnenkort in.
Het achterrempedaal is niet naar mijn zin en ik denk dat ik er een ander op ga zetten.
Deze heeft teveel speling en remt niet fijn.
Dan nog een paar handkappen bestellen want dat hoort op zo`n motor.
The maximum allowable runout at the rotor friction surface is 0.002 inch (0.050 mm) as stated by most manufacturers.
12,5 Volt is te laag .
 
Van de week kwam ik er ineens achter dat er nogal wat kleine dingetjes ontbreken aan mijn xtz750.
Zo had ik de duosteps nog ergens in een hoekje liggen en had daar nog helemaal niets mee gedaan.
Bekijk bijlage 1783330
Na een ontvetterbadje, konden ze de zandstraler in waarna ik ze dezelfde kleur als de achterbrug en vorkpoten gaf.Bekijk bijlage 1783331Bekijk bijlage 1783332
Ook het uitlaatschildje heb ik meteen meegenomen en vanochtend gemonteerd.


Vandaag de super ténéré wat beter uitgelaten.
Bekijk bijlage 1783338
Dat ding voelt zich als herboren (en ik ook een beetje).
Wat eigenlijk een kort ritje rond de kerk had moeten zijn mondde uit in een ietwat langer tripje.
Vanaf Mijdrecht reed ik langs de Amstel en het voelde allemaal goed.
De motor pakt lekker snel op en remt goed af op de motor.
Geen verkeerde plofjes, gewoon alles zoals het hoort.
Dus na een paar dijkjes belandde ik in Alphen a/d Rijn, daar zag ik de borden Leiden en met dit weer is het altijd leuk aan het strand.
Dus de N11 op naar Leiden en toen ging het mis……..

Ineens uit het niets geen vonk, geen klapje, helemaal daud.
Ik liet hem in zijn 5 uitrollen en zag de toerenteller op 0 staan.
Dat is vreemd….
In eerste instantie dacht ik dat de benzine op was.
Dus snel op reserve, en nog niets…..
Ik val stil op een vluchtstrookje van een krappe meter en het verkeer raast lang mij heen.
Ik baal en van alles spookt door mijn kop.
En nu? Hoe kom ik thuis met de suup?
Ben geen lid van anwb of wat dus in nood een kennis bellen in de hoop dat die tijd heeft.
Even lijkt het er op dat mijn gedachte via de wifi de motor bereikt.
Ik doe een startpoging, contact aan, zit er nog genoeg prik in de accu?
Die dubbele koplampen vreten1,5V van de laadcapaciteit dus tijdens het rijden meet ik 12,5V
Ik druk de startknop in uit medelijden met mij slaat de motor direct aan.
Ok, die Duitse E5 is je zeker te min, we rijden Leiden in en ik zet de suup bij een pomp neer met exelium of iets wat in ieder geval duur klinkt (en ook is)

Ik volg de borden Noordwijk en binnen no-time staan we oog in oog met de Noordzee.
Heerlijk, ik krijg er een vakantiegevoel van.
Bekijk bijlage 1783327

Ik had geen trek om de motor achter te laten, had geen slot bij me dus zocht ik een terrasje met uitzicht op de suup.
Dat kwam ik gelukkig al snel tegen en onder het genot van een lekker bakkie koffie stond mijn paard van de bloemetjes te snoepen.
Bekijk bijlage 1783339
De terugreis naar huis verloopt soepeltjes.
Ik reed met gemak de A4 op en het laatste stukkie trok ik hem even door naar de 150.

Thuis staat de teller op 185km na zijn hergeboorte.
Bekijk bijlage 1783342

Wat nog steeds een dingetje is zijn de voorremmen.
Ik ben er nog niet over uit wat de oorzaak is van het stotteren.
Ik heb het voorwiel los van de grond en ben begonnen met de speling te meten.
In het schroefgaatje van de beschermkap heb ik een stelbout ingedraaid.
Bekijk bijlage 1783340Bekijk bijlage 1783341
Er zit iets speling als ik het wiel ronddraai.
In beide schijven meet ik 0,10mm verschil.
Ik vind dat minimaal en vraag mij af of het daar van komt?

Ik heb de schijven eraf gehaald en de contactvlakken op de naaf schoongemaakt.
Hier zat wel iets vuil tussen en nu zijn ze schoon.
Ook de remvlakken heb ik opgeschuurd met waterproefschuurpapier.
Hierna ontvet met ontvetter van dubro, hierna weer afgespoeld en de boel weer in elkaar gezet.
Het is mij even te laat om te testen maar morgen ga ik een klein rondje rijden.

Er zijn nog wel wat dingetjes.
De gaten in de zijkap om de spanningsregelaar te koelen heb ik roostertjes voor en die gaan er binnenkort in.
Het achterrempedaal is niet naar mijn zin en ik denk dat ik er een ander op ga zetten.
Deze heeft teveel speling en remt niet fijn.
Dan nog een paar handkappen bestellen want dat hoort op zo`n motor.
Niet even met de motert het strandop ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan