Nog een YZF750 racer projectje

er gaat ook 'oud' kuipwerk op
een R7 kuipset, die ligt hier al. (R7 is van rond 2000 dus is wel oud toch?)

vind het originele YZF750 kuipwerk net wat te lomp en de stomp/vierkant

De R7 kuipset moet hem een unieke uitstraling geven, net zoals de mooie voorkant en achterbrug/vering/dashboard
 
weinig vorderingen hier
setje galespeed rem/koppelingspomp gekocht en remleidingen
moet kleine spacer onder de remschijven want ze lopen niet lekker door de klauw.
wordt binnenkort gemaakt
Akra demper is onderweg. wanneer blok eronder hangt kan dan de uitlaat gemaakt worden.

Blokje kreeg ik update van: is bijna klaar, nog weekje naar verwachting.

wachten, wachten....
 
Mooie start, succes!

Ben altijd fan geweest van de YZF750, dus zeker leuk als mensen hem smaakvol willen ombouwen.
 
en hierbij de beloofde foto's.
foto's vd aangepaste achterbrug, aangepaste schokbreker steun en uitgekotterde balhoofd heb ik geen foto's omdat dat er a: niet zo boeiend uitziet en b: ik de boel heb opgehaald en meteen ben gaan bouwen

dus balhoofdlagers erin gezet, gehele voorvork erin gehangen met wiel, schijven, spatbord en klauwen en al
Achterbrug erin gehangen. Schokbreker pasgemaakt en er helemaal ingehangen. Achterwiel erin gezet met remmerij en bussen en al.
Toe-guard en hugger gemonteerd voor passing.

Alles past! alleen kijken hoe ik het ga doen met de remschakelset want links heb ik erg weinig plek (de schakelset zit achter het frame gemonteerd...)

Plaatjes bij de praatjes: (alle aprillia logo's gaan er nog af...)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ook de cilinderkop is helemaal klaar.. Yzf750 kop, nieuwe inlaatkleppen yzf750, nieuwe FZR1000 uitlaatkleppen (zijn groter). opnieuw ingeslepen, nieuwe klepseals.

[afbeelding]

Nog wachten op laatste parts uit de USA en dan is het blok klaar! kunnen we uitlaat/radiateur en daarna kuipset gaan pasmaken!




cool :D
 
weinig vorderingen hier
setje galespeed rem/koppelingspomp gekocht en remleidingen
moet kleine spacer onder de remschijven want ze lopen niet lekker door de klauw.
wordt binnenkort gemaakt
Akra demper is onderweg. wanneer blok eronder hangt kan dan de uitlaat gemaakt worden.

Blokje kreeg ik update van: is bijna klaar, nog weekje naar verwachting.

wachten, wachten....


:P
 
WEG OMA!

blokje is binnen.
alle lagers, pakkingen, keerringen, kettingen, geleiders, zittingen en kleppen vervangen
nieuwe koppeling erin
nieuwe krukas en drijfstangen (thunderace)
nieuwe cilinders (thunderace, 1040cc wiseco zuigers erin)
750 6-bak erin
750 kop erop aangepast
Ignitecht CDI/ontsteking
gepolijste thunderace carburateurs
Dynamo afgedopt


Tevens dogbones in de achterbrug aangepast voor de juiste hoek. Hiervoor achterbrug moeten aanpassen maar gaat goedkomen.
Frame wordt zsm aangepast (voorste blokbevestiging ivm hoger blok)

kont zit er al op, wanneer blok eronder zit de radiateur aanpassen en dan naar Pajic voor een uitlaatsysteem, de 52mm Carbon Akrapovic is er al.

Tank wordt ook een endurancetank (voor de looks en omdat het kan)
 
wanneer de uitlaat is gefixt, kabelboom is gemaakt, onsteking erop zit, carbs erop en afgesteld en het beestje op de testbank mag zal ik de uitslag zeker posten, maar zal ff duren :)
 
oh ja ik had dit topic ook nog :P
er is wel eea gedaan, alleen dit jaar rijden is mislukt. status tot nu toe:
- blok in elkaar en in frame gehangen
- frame aangepast voor hogere cilinders (stuk frame erafgeslepen en teruggelast)
- rsv4 brug er helemaal goed in, aangepaste dogbones erin
- subframe aangepast voor R7 kont
- framebeugels aangepast voor R7 kuipen
- full size R6 radiateur erop en pijpen/leidingen aangepast om op de YZF te passen
- nieuwe kuipframe alu laten maken
- kabelboom laten maken, alles werkt nu, starlane dashboard en nieuwe componenten zoals stekkers, zekeringbak, ignitech ecu, quickshifter, enz
- Pajic uitlaatsysteem met akra demper, geheel in look/stijl Haga R7
- remschakelset laten maken

moet nog eea in elkaar zetten en vastmaken/afvullen en dan kunnen we ermee naar ruud frederliks om carburatie/ontsteking af te stellen en het beestje tot leven te wekken dus.
Hopen op 150+ achterwiel PK's !

Wanneer dat is gedaan laat ik het weten, ik heb iig niet stil gezeten ;)
 
oh ja ik had dit topic ook nog :P
er is wel eea gedaan, alleen dit jaar rijden is mislukt. status tot nu toe:
- blok in elkaar en in frame gehangen
- frame aangepast voor hogere cilinders (stuk frame erafgeslepen en teruggelast)
- rsv4 brug er helemaal goed in, aangepaste dogbones erin
- subframe aangepast voor R7 kont
- framebeugels aangepast voor R7 kuipen
- full size R6 radiateur erop en pijpen/leidingen aangepast om op de YZF te passen
- nieuwe kuipframe alu laten maken
- kabelboom laten maken, alles werkt nu, starlane dashboard en nieuwe componenten zoals stekkers, zekeringbak, ignitech ecu, quickshifter, enz
- Pajic uitlaatsysteem met akra demper, geheel in look/stijl Haga R7
- remschakelset laten maken

moet nog eea in elkaar zetten en vastmaken/afvullen en dan kunnen we ermee naar ruud frederliks om carburatie/ontsteking af te stellen en het beestje tot leven te wekken dus.
Hopen op 150+ achterwiel PK's !

Wanneer dat is gedaan laat ik het weten, ik heb iig niet stil gezeten ;)

_O- , dit topic staat ook niet erg vol met plaatjes.... O-)
Jammer dit soort racer topics zijn wat mij betreft toch de mooiste. ;)
 
ik heb de kuip bij racekuipbelgie gehaald.
die kon de R7 kuip nog gewoon leveren

Daar had ik pas geleden nog 2 carbon framecovers vandaan en gelijk terug gestuurd.Wat een troep is dat,komt niet eens in de buurt van een klein beetje passen.Carbon stond werkelijk alle kanten op en pasten met nog geen geweld op het frame,rotzooi dus.Hoorde van iemand anders ook niet veel goeds over het spul wat die levert.
 
Daar had ik pas geleden nog 2 carbon framecovers vandaan en gelijk terug gestuurd.Wat een troep is dat,komt niet eens in de buurt van een klein beetje passen.Carbon stond werkelijk alle kanten op en pasten met nog geen geweld op het frame,rotzooi dus.Hoorde van iemand anders ook niet veel goeds over het spul wat die levert.

tja dat kan
de R7 kuip is heel netjes en past goed (of hij goed op een echte R7 past kan ik niet beoordelen aangezien ik de kuip toch moet aanpassen aan dit frame)

ik zal vd week proberen foto's te maken (vind dat zo'n gedoe op MF, met uploaden foto's en links kopieren enz)
komt goed!
 
Vooruitgang is er helaas niet nu...
Staat er nog net zo voor. Paar puntjes op de i en dan naar de afsteller. Dan kan hij lopen.
Dan spuiten enzo.
Maar intussen 2 kids verder en een huis-verbouwing helpt niet mee
 
Terug
Bovenaan Onderaan