nog eens een beginnervraag ..

Yo de manne !
Ik heb me op dit forum geregistreerd omdat ik gisterenavond héél veel gelezen heb op dit forum, en vond dat er veel nuttige antwoorden gegeven worden op vragen, zoals die van beginners als ik :} :} :}

Voila, tot daar het geslijm, en nu mijn echte vraag })

Ik weet dat er al veel (heel veel) topics over dit onderwerp gaan , maar wou toch nog effe specifiek een antwoord op mijn eigen vraag ...

Ben 26 jaar, heb sinds vorige zomer mijn motor-rijbewijs (>25kw), en heb nu een moto op het oog: een CBR 600f , bouwjaar '93, in zeer goede staat.
Is dat een geschikte moto om mee te beginnen?

Ik heb nog nooit een moto gehad, maar vroeger wel een brommer, dus ik begin niét helemaal vanaf nul ... mijn rij-examen ging ook uiterst vlot vorig jaar: in 1 keer geslaagd voor zowel theorie als praktijk ...

Yo de manne !
Ik heb me op dit forum geregistreerd omdat ik gisterenavond héél veel gelezen heb op dit forum, en vond dat er veel nuttige antwoorden gegeven worden op vragen, zoals die van beginners als ik :} :} :}

Voila, tot daar het geslijm, en nu mijn echte vraag })

Ik weet dat er al veel (heel veel) topics over dit onderwerp gaan , maar wou toch nog effe specifiek een antwoord op mijn eigen vraag ...

Ben 26 jaar, heb sinds vorige zomer mijn motor-rijbewijs (>25kw), en heb nu een moto op het oog: een CBR 600f , bouwjaar '93, in zeer goede staat.
Is dat een geschikte moto om mee te beginnen?

Ik heb nog nooit een moto gehad, maar vroeger wel een brommer, dus ik begin niét helemaal vanaf nul ... mijn rij-examen ging ook uiterst vlot vorig jaar: in 1 keer geslaagd voor zowel theorie als praktijk ...

om hele lange verhalen kort te krijgen, elke motor voldoet, zolang je maar je hersens gebruikt.
It's al in the wrist, is een hele geschikte uitdrukking hiervoor.

Een cbr 600 is zeer geschikt trouwens

Ik ben op een CBR1000 begonnen.
Dat ging ook. Ben wel 39...
Zelf inschatten of je het gas kunt beheersen.

Welkom overigens!

CBR 600F is zeker goed om mee te beginnen. Zelf ben ik zoals te zien is aan mijn nick begonnen op een Kawa GPX 600 R (is redelijk vergelijkbaar w.b. vermogen) en is zeker niet te gek, kun je het prima op leren!!

Veel succes in ieder geval ;)

Hihi dat is eigenljk wat ik wilde horen ;) ;)

Ik ben gene "cowboy" die de stoere wil uithangen, daar zit ik het minst mee in.
Ik ben gewoon verliefd op de looks van die motor ... voor mij mag dat gerust een 50-pk'er zijn die er helemaal hetzelfde uitziet.
Ik was gewoon benieuwd of die 100pk niet teveel is voor beginner ...

Bedankt alvast voor de (vele) snelle reacties !

PS: ik sluit deze topic hierbij niet af hé, als er meer mensen hun mening geven , alstublieft doe maar ! (moet daarom ook niet persé positief zijn hé)

Ik heb al op aardig wat verschillende fietsen rondgereden sinds mijn rijbewijs, en sinds kort over gestapt op een CBR600-F3 uit 1997.
Het zijn fijne fietsen waar je normaal mee kunt touren, maar waar je ook stevig mee door kunt rijden.
Ik vind hem een fijne rijstijl hebben.
Maar het motorrijden zit voor een groot deel tussen de oren, laat je niet gek maken of opnaaien.

nu weet ik weer waarom ik een hekel heb aan autorijden

Weet ik wel, maar ik laat m'n kop niet zotmaken ... vroeger met de brommer ook niet trouwens.
Enkele van mijn collega's hebben ook een motor, en hebben wel al enige tot véél ervaring , en zij zeggen dat je beter begint met een type er-5 of gs500 ...
dat vind ik misschien wel verstandig, maar ik ben niet verliefd op zo'n moto's !

GS 500 zou ik niet mee beginnen als je nou al op zo'n mooi ding kan rijden. Ik heb er binnen een half jaar al 2 naar de *** geragd. Als ik kon kiezen zou ik 100% voor de CBR gaan! :X

En nu maar wachten tot die GS weer klaar is

ja gewoon kopen wat je mooi vind,100 pk is zeker niet teveel,gewoon lekker rustig aan beginnen,ik ben zelf op een 900 cc begonnen en gaat ook nog steeds goed,heb je trouwens geen foto van je droommotor ben wel benieuwd naar de kleuren.

Ik denk niet dat je bij die dealer proefritjes kan maken eerlijk gezegd,
die moto's staan in de showroom, helemaal opgeblonken, en denk niet dat ze rijklaar staan ...
Zoiets mag je rustig eisen hoor. Meeste dealers laten je wel rijden, maar je moet even goed letten op dingen als eigen risico enz enz enz.
D'r zijn nogal wat dealers die je wel laten rijden, maar zo gauw er schade is, ben je verplicht de motor te kopen.

Ach, meestal doen ze er niet moeilijk over, bij zulke uitgaven mag je dat van ze eisen

Ik ook denk ik ... moet enkel de knoop doorhakken.
Trouwens, bij de dealer heb ik eens op zo'n gs500 gezeten, en ik zit er niét gemakkelijk op: het stuur staat mij te ver, mijn armen zijn helemaal gestrekt(ben wel niet van de grootste, 1m68). De ER-5 was wel beter op mijn maat.
En toen ik dan op die CBR kroop: man, het was net alsof die op mijn maat gemaakt was !
Jammer dat ik er niet mee kon rijden, maar het eerste gevoel was al goed.

Ik ook denk ik ... moet enkel de knoop doorhakken.
Trouwens, bij de dealer heb ik eens op zo'n gs500 gezeten, en ik zit er niét gemakkelijk op: het stuur staat mij te ver, mijn armen zijn helemaal gestrekt(ben wel niet van de grootste, 1m68). De ER-5 was wel beter op mijn maat.
En toen ik dan op die CBR kroop: man, het was net alsof die op mijn maat gemaakt was !
Jammer dat ik er niet mee kon rijden, maar het eerste gevoel was al goed.
Das al heel belangrijk! :}

ja gewoon kopen wat je mooi vind,100 pk is zeker niet teveel,gewoon lekker rustig aan beginnen,ik ben zelf op een 900 cc begonnen en gaat ook nog steeds goed,heb je trouwens geen foto van je droommotor ben wel benieuwd naar de kleuren.
Kijk, enkele die ik ken vinden de kleuren maar niks, maar ik vind ze dus erg mooi, dus al wie het niet aanstaat: kiss my ass ! Voor de rest: enjoy !

EDIT: fotootje is blijkbaar niet meegekomen bij het posten |(
Maar het basiskleur is wit, en de stickers zijn "gevlamd" helder rood en paars

Laatst bewerkt:
Ik denk niet dat je bij die dealer proefritjes kan maken eerlijk gezegd,
die moto's staan in de showroom, helemaal opgeblonken, en denk niet dat ze rijklaar staan ...
Hoe wil die dealer anders zijn motoren verkopen :? Je kan het ze allicht vragen toch!

Enne, mijn eerste motor is ook een CBR 600 ('94) en dat gaat prima hoor! Rij er nu een half jaar op en ben 'm nog lang niet zat!

Tweede poging ... :9~ (zie attachment)
full

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan