Het KTM 790/890 Adventure topic Deel 1

@gsuk omdat ik je geen pb kan sturen dan maar even zo. Op Advrider las ik iets over het vervangen van de remschijven op je oude motor. Kreeg jij de Galfers 100% vergoed van KTM? En kan je tevens delen via welke dealer dat ging?

dat was nog op mij 1290sa uit 2015 de grote witte
eerste set kromme schijven vergoed gekregen
rem blokken zelf betalen
tweede set wilde ze weer oem schijven monteren
toen zei ik heb ik straks wat hetzelfde probleem
dus toen in plaats van OEM hebben ze galfer wave schijven er op geplaatst met bijpassende blokken( heb ik het prijs verschil betaald + de blokken)
dealer was toen
RB Motoren.
de dealer krijg gewoon een vergoeding van KTM
dus maakt het eigenlijk niet uit welk welk merk schijven je kiest.
toen ik de 1290saS kocht had ik ook weer snel weer het gevoel van kromme schijven!!,
kreeg toen de tip op adv forum om SBS blokken te proberen die houden de schijven veel schonevan aanslag.
en juist die aanslag geeft het gevoel van kromme schijven!!
heb toen op de 1299saS SBS blokken gedaan en het kromme schijf gevoel was binnen een aantal dagen weg.

dus is mijn advies bij kromme schijven eerst SBS blokken proberen,
sowieso vind ik dat ze fijne blokken zijn

binnenkort ook op mijn 790 monteren.
 
Op mijn 790 ongeveer hetzelfde verhaal.
Vond dat de voorrem te weinig remde.
Op advies dealer Brembo raceblokken gekocht.
Mijn advies, nooit doen!
Het was kort voordat ik een grote tour ging maken.
Op de verpakking zag ik al staan dat de blokken eerst warm moesten zijn, voordat ze goed werken.
Dat bleek inderdaad te kloppen.
Voor weggebruik onbruikbaar.
En in no time flink trillende schijven.
Nu Galfer wave er op met Galfer blokken.
Was net voor de winter dus nog nauwelijks ervaring mee.
Wel heb ik de originele schijven vergoed gekregen en bijbetaald op de waves
 
Op mijn 790 ongeveer hetzelfde verhaal.
Vond dat de voorrem te weinig remde.
Op advies dealer Brembo raceblokken gekocht.
Mijn advies, nooit doen!
Het was kort voordat ik een grote tour ging maken.
Op de verpakking zag ik al staan dat de blokken eerst warm moesten zijn, voordat ze goed werken.
Dat bleek inderdaad te kloppen.
Voor weggebruik onbruikbaar.
En in no time flink trillende schijven.
Nu Galfer wave er op met Galfer blokken.
Was net voor de winter dus nog nauwelijks ervaring mee.
Wel heb ik de originele schijven vergoed gekregen en bijbetaald op de waves
snap niet dat een dealer race blokken voorstelt!!

die hebben juist warmte nodig om goed te kunnen functioneren,
zelf bij sportief straat gebruik blijven waarschijnlijk te koud.
 
Op mijn 790 ongeveer hetzelfde verhaal.
Vond dat de voorrem te weinig remde.
Op advies dealer Brembo raceblokken gekocht.
Mijn advies, nooit doen!
Het was kort voordat ik een grote tour ging maken.
Op de verpakking zag ik al staan dat de blokken eerst warm moesten zijn, voordat ze goed werken.
Dat bleek inderdaad te kloppen.
Voor weggebruik onbruikbaar.
En in no time flink trillende schijven.
Nu Galfer wave er op met Galfer blokken.
Was net voor de winter dus nog nauwelijks ervaring mee.
Wel heb ik de originele schijven vergoed gekregen en bijbetaald op de waves

Ervaar iets soortgelijks. Bij welke dealer was dat?
Kan ik KTM daar mee om de oren slaan.
 
Voor iedereen met een 790 maar geen quickshifter software....
Ik heb vandaag GRATIS de software gekregen...

De dealer wist nog niet waarom of hoe het zat, maar sinds gisteren, waren alle 790 in het registratie systeem voorzien van de quickshifter software??
Misschien komt er een actie van KTM aan, misschien is het een foutje... maar bij mij heeft hij direct op de fiets de software geactiveerd :t:t

Kortom, ik zou even informeren bij je dealer, hoe je fiets in het systeem staat... en direct ophalen die activatie ;-)
 
Nou ja KTM heeft niets fout gedaan.
Uiteindelijk de nieuwe schijven grotendeels vergoed gekregen.
Eind goed al goed?
Heb nog maar weinig km gereden met het nieuwe remspul, er zit nu ook een Brembo radiaal pomp op

Naar het schijnt wordt er "dankbaar" gebruik gemaakt van de stille wegen in Zuid Limburg door de motorrijders en daar ga ik me niet tussen mengen.
Mijn toertochten liggen voornamelijk in het buitenland en ook dat maar even niet.
 
Stil hier zeg!
Anyway,...vandaag m'n 790 voor de terugroepactie naar de dealer gebracht.
En de cruise control unit komt er eindelijk op :)
 
Weet iemand hier de breedte van het stuur van een 790 adventure?
Of kan iemand dat voor mij opmeten?

Ik denk er over om er eentje te kopen maar dan moet het ding wel door het gangetje naar mijn achtertuin passen.

Mijn 2006 vstrom (1000) past er wel doorheen maar daarvoor moet ik de stuurgewichten en handkappen er af halen.
Opzich niet heel veel werk maar wel te veel om dagelijks te doen, daarom overmacht mijn vstrom in mijn voortuin in het seizoen.
Maar dat zie ik niet echt zitten met een splinter nieuwe KTM.
IMG_20190531_210024788.jpg
 
Voor iedereen met een 790 maar geen quickshifter software....
Ik heb vandaag GRATIS de software gekregen...

De dealer wist nog niet waarom of hoe het zat, maar sinds gisteren, waren alle 790 in het registratie systeem voorzien van de quickshifter software??
Misschien komt er een actie van KTM aan, misschien is het een foutje... maar bij mij heeft hij direct op de fiets de software geactiveerd :t:t

Kortom, ik zou even informeren bij je dealer, hoe je fiets in het systeem staat... en direct ophalen die activatie ;-)
Kun je op het dashboard zien dat de QS geactiveerd is?
 
Weet iemand hier de breedte van het stuur van een 790 adventure?
Of kan iemand dat voor mij opmeten?

Ik denk er over om er eentje te kopen maar dan moet het ding wel door het gangetje naar mijn achtertuin passen.

Mijn 2006 vstrom (1000) past er wel doorheen maar daarvoor moet ik de stuurgewichten en handkappen er af halen.
Opzich niet heel veel werk maar wel te veel om dagelijks te doen, daarom overmacht mijn vstrom in mijn voortuin in het seizoen.
Maar dat zie ik niet echt zitten met een splinter nieuwe KTM.Bekijk bijlage 1488628
85cm. zal denk ik net wel/niet door de poort gaan als ik zo naar de tegels kijk.
 
Goedemorgen, op advrided.com wordt een technisch bulletin met nummer... KTB2012R1 van 16 April, 2020 getoond waarin staat dat voor de 790 Adventure en de 790 Adventure R modellen van 2019 en 2020 de verkoop en installatie van de Quickshifter+ technische accessoire software uitbreiding tot nader order wordt opgeschort en men de Quickshifter+ niet moet proberen te verkopen, aankopen of te installeren tot de "feature" weer beschikbaar is, Dit zou in de toekomst via een bulletin aangekondigd worden.
Bulletin KTM.GIF
 
Geld dit misschien alleen voor North America.
Benieuwd of dat de formleden die bezig zijn met de CC of QuickS+ nu tegen de temporarily suspended aanlopen!
 
Geld dit misschien alleen voor North America.
Benieuwd of dat de formleden die bezig zijn met de CC of QuickS+ nu tegen de temporarily suspended aanlopen!
dit loopt al wat maanden in de VS
dat als je een 790 adv s of R koopt dat de q.s al geactiveerd is maar er is geen mogelijkheid om hem in de dashboard uit of aan te zetten,
dus daar is het argument waarom zou je het kopen als het toch al geactiveerd is en dat je hem eigenlijk alleen maar aanschaft om de mogelijkheid te hebben om hem uit te zetten.
bij sommige is dit weer hersteld bij de 1000km beurt(motor aan pc) maar er zijn ook een hoop waarvan het wel bleef werken ondanks dat de motor aan de pc had gehangen.
 
Weet iemand hier de breedte van het stuur van een 790 adventure?
Of kan iemand dat voor mij opmeten?

Ik denk er over om er eentje te kopen maar dan moet het ding wel door het gangetje naar mijn achtertuin passen.

Mijn 2006 vstrom (1000) past er wel doorheen maar daarvoor moet ik de stuurgewichten en handkappen er af halen.
Opzich niet heel veel werk maar wel te veel om dagelijks te doen, daarom overmacht mijn vstrom in mijn voortuin in het seizoen.
Maar dat zie ik niet echt zitten met een splinter nieuwe KTM.Bekijk bijlage 1488628
had al op advrider forum gereageerd,
maar is dit niet een optie?
(motormover)
 
Ik denk dat de kortste weg is:
Stuur smaller maken, en of een dolly onder het voorwiel.
Andere optie is de deur verplaatsen.
Het kozijn valt nu in het gangetje, als ik dat er uit haal en voor op de gevel maak, dan kan het breder en dus ook de deur breder. De doorgang is dan de volledige breedte van het gangetje welke 1 meter is.

Maar eigenlijk loop ik wat vooruit.. :o Ik heb er nog niet eens op gereden.. en mijn vriendin is nog niet echt overtuigd waarom dat ik toch nu in eens een nieuwe motor wil hebben.
Nou is het mijn spaargeld dus mijn zaakje maar ik heb liever de komende tijd nog wel beeld en geluid in mijn relatie..:P
 
  • Leuk
Waarderingen: gsuk
dit loopt al wat maanden in de VS
dat als je een 790 adv s of R koopt dat de q.s al geactiveerd is maar er is geen mogelijkheid om hem in de dashboard uit of aan te zetten,
dus daar is het argument waarom zou je het kopen als het toch al geactiveerd is en dat je hem eigenlijk alleen maar aanschaft om de mogelijkheid te hebben om hem uit te zetten.
bij sommige is dit weer hersteld bij de 1000km beurt(motor aan pc) maar er zijn ook een hoop waarvan het wel bleef werken ondanks dat de motor aan de pc had gehangen.
Update, net mijn dealer gebeld en die wist mij te vertellen dat zij sinds vorige week ook geen QS meer leveren totdat KTM nieuwe software klaar heeft. Mijn QS wordt tijdens de 1000 km. beurt nader bekeken, ik zie het n.l., ondanks aktivatie, niet als optie onder "motorcycle" in mijn display staan.
 
Ik durf mijn vraag hier nog wel eens te stellen : rijdt er iemand met een passagier op zijn/haar 790 ADVENTURE (R) ?

Afhankelijk van de toestand in Frankrijk , deze zomer, overweeg ik om mijn in Frankrijk ingeschreven 690 Enduro R ABS (alleen geschikt voor sologebruik) in te ruilen voor een 790 Adventure (R), maar dan moet ik er wel wat comfy kunnen opzitten met mijn vrouw... en daar lees je niks over in de tests...
 
Er zullen wel verschillende meningen zijn, vaak ook afhankelijk van afmetingen en temperament (ik heb het over de vrouw ;-).
Ik zeg met z'n tweetjes een dagje test rijden... niks beter dan eigen ervaring.
Voor wat het waard is, mijn zoontje en vriendin gaan graag achterop :-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan