nog geen 790 adventure onderwerp??

BurgerKing

MF veteraan
20 okt 2002
5.825
33
#51
Het aloude dilemma, licht, sterk en goedkoop....kies er 2;)

Een 2 cilinder allroad, waarbij we nu ook een onderhoudsinterval willen van minimaal 10.000km, die ook nog tegen een stootje kan, tsja die weegt volgetankt toch al snel 210-220kg. De enig andere 'middenklasser' de BMW F850GS Adventure zit op 245kg rijklaar, met 23 liter tank.
Wil je een redelijk lichte, betrouwbare allroad om mee op reis te gaan dan zijn er sets te koop voor de KTM 690.
Voor iedereen die gaat klagen over prijzen....kijk even naar de Honda CRF450L (ik weet het ander gebruiksveld maar toch), levert 25pk, en kost dik 12k_O-
 
Laatst bewerkt:

JBi

MF veteraan
24 jan 2012
2.756
16
Nederland
#52
Het aloude dilemma, licht, sterk en goedkoop....kies er 2;)

Een 2 cilinder allroad, waarbij we nu ook een onderhoudsinterval willen van minimaal 10.000km, die ook nog tegen een stootje kan, tsja die weegt volgetankt toch al snel 210-220kg. De enig andere 'middenklasser' de BMW F850 zit op 245kg rijklaar.
Wil je een redelijk lichte, betrouwbare allroad om mee op reis te gaan dan zijn er sets te koop voor de KTM 690.
Voor iedereen die gaat klagen over prijzen....kijk even naar de Honda CRF450L (ik weet het ander gebruiksveld maar toch), levert 25pk, en kost dik 12k_O-
Die moet ook ontgrenst worden, in murica heeft ie sowieso ook meer vermogen. :9
 

Icul8r

MF veteraan
6 nov 2002
1.875
7
45
Rotterdam
#55
Het aloude dilemma, licht, sterk en goedkoop....kies er 2;)

Een 2 cilinder allroad, waarbij we nu ook een onderhoudsinterval willen van minimaal 10.000km, die ook nog tegen een stootje kan, tsja die weegt volgetankt toch al snel 210-220kg. De enig andere 'middenklasser' de BMW F850GS Adventure zit op 245kg rijklaar, met 23 liter tank.
Wil je een redelijk lichte, betrouwbare allroad om mee op reis te gaan dan zijn er sets te koop voor de KTM 690.
Voor iedereen die gaat klagen over prijzen....kijk even naar de Honda CRF450L (ik weet het ander gebruiksveld maar toch), levert 25pk, en kost dik 12k_O-
Tja of je koopt een oude AfricaTwin voor erbij...
Het Honda Africa Twin Topic deel *3*
 

zen

MF veteraan
14 jun 2005
3.699
2
#60
Er is een kans dat ik de hoofdstad verlaat en dan wil ik een woon werk motor.
Beste zit had ik op de 950 super enduro, dat vind ik belangrijk. Zo is de magistrale 1290 sdr bijvoorbeeld te klein. Ik vind comfort onzin, dan rij ik wel auto. De toch vrij spartaanse 990 smr heb ik veel kms en lange stukken mee gereden, geen centje pijn (behalve wat laag).
Vraag me af of de 790 adv de juiste keuze is aangezien ik zeker de eerste jaren, vanwege derde kind, niet echt zal reizen met de motor.
Ik wil KTM, hoge zit (kan ook motor aanpassen), en typische rijeigenschappen KTM (acceleratie, bochtenwerk, pittig).
 

Icul8r

MF veteraan
6 nov 2002
1.875
7
45
Rotterdam
#61
Er is een kans dat ik de hoofdstad verlaat en dan wil ik een woon werk motor.
Beste zit had ik op de 950 super enduro, dat vind ik belangrijk. Zo is de magistrale 1290 sdr bijvoorbeeld te klein. Ik vind comfort onzin, dan rij ik wel auto. De toch vrij spartaanse 990 smr heb ik veel kms en lange stukken mee gereden, geen centje pijn (behalve wat laag).
Vraag me af of de 790 adv de juiste keuze is aangezien ik zeker de eerste jaren, vanwege derde kind, niet echt zal reizen met de motor.
Ik wil KTM, hoge zit (kan ook motor aanpassen), en typische rijeigenschappen KTM (acceleratie, bochtenwerk, pittig).[/Q
Ik snap het. Gefeliciteerd met de derde trouwens! Ben benieuwd wat je woonwerk fiets gaat worden. Maar eerst verhuizen, dan pas kopen toch :).

Hier trouwens DE SuperEnduro voor jouw gezinssituatie normal-508ka.jpg
 
Likes: zen and jabba

BurgerKing

MF veteraan
20 okt 2002
5.825
33
#65
De R heeft 240mm veerweg (de normale 790 Adv 200mm.) voor en achter, dat ga je niet krijgen met een smurfenfiets, natuurlijk is het fors ding.*O*