Het KTM 790/890 Adventure topic Deel 1

Het aloude dilemma, licht, sterk en goedkoop....kies er 2;)

Een 2 cilinder allroad, waarbij we nu ook een onderhoudsinterval willen van minimaal 10.000km, die ook nog tegen een stootje kan, tsja die weegt volgetankt toch al snel 210-220kg. De enig andere 'middenklasser' de BMW F850GS Adventure zit op 245kg rijklaar, met 23 liter tank.
Wil je een redelijk lichte, betrouwbare allroad om mee op reis te gaan dan zijn er sets te koop voor de KTM 690.
Voor iedereen die gaat klagen over prijzen....kijk even naar de Honda CRF450L (ik weet het ander gebruiksveld maar toch), levert 25pk, en kost dik 12k_O-
 
Laatst bewerkt:
Het aloude dilemma, licht, sterk en goedkoop....kies er 2;)

Een 2 cilinder allroad, waarbij we nu ook een onderhoudsinterval willen van minimaal 10.000km, die ook nog tegen een stootje kan, tsja die weegt volgetankt toch al snel 210-220kg. De enig andere 'middenklasser' de BMW F850 zit op 245kg rijklaar.
Wil je een redelijk lichte, betrouwbare allroad om mee op reis te gaan dan zijn er sets te koop voor de KTM 690.
Voor iedereen die gaat klagen over prijzen....kijk even naar de Honda CRF450L (ik weet het ander gebruiksveld maar toch), levert 25pk, en kost dik 12k_O-
Die moet ook ontgrenst worden, in murica heeft ie sowieso ook meer vermogen. :9
 
Het aloude dilemma, licht, sterk en goedkoop....kies er 2;)

Een 2 cilinder allroad, waarbij we nu ook een onderhoudsinterval willen van minimaal 10.000km, die ook nog tegen een stootje kan, tsja die weegt volgetankt toch al snel 210-220kg. De enig andere 'middenklasser' de BMW F850GS Adventure zit op 245kg rijklaar, met 23 liter tank.
Wil je een redelijk lichte, betrouwbare allroad om mee op reis te gaan dan zijn er sets te koop voor de KTM 690.
Voor iedereen die gaat klagen over prijzen....kijk even naar de Honda CRF450L (ik weet het ander gebruiksveld maar toch), levert 25pk, en kost dik 12k_O-

Tja of je koopt een oude AfricaTwin voor erbij...
Het Honda Africa Twin Topic deel *3*
 
Er is een kans dat ik de hoofdstad verlaat en dan wil ik een woon werk motor.
Beste zit had ik op de 950 super enduro, dat vind ik belangrijk. Zo is de magistrale 1290 sdr bijvoorbeeld te klein. Ik vind comfort onzin, dan rij ik wel auto. De toch vrij spartaanse 990 smr heb ik veel kms en lange stukken mee gereden, geen centje pijn (behalve wat laag).
Vraag me af of de 790 adv de juiste keuze is aangezien ik zeker de eerste jaren, vanwege derde kind, niet echt zal reizen met de motor.
Ik wil KTM, hoge zit (kan ook motor aanpassen), en typische rijeigenschappen KTM (acceleratie, bochtenwerk, pittig).
 
Er is een kans dat ik de hoofdstad verlaat en dan wil ik een woon werk motor.
Beste zit had ik op de 950 super enduro, dat vind ik belangrijk. Zo is de magistrale 1290 sdr bijvoorbeeld te klein. Ik vind comfort onzin, dan rij ik wel auto. De toch vrij spartaanse 990 smr heb ik veel kms en lange stukken mee gereden, geen centje pijn (behalve wat laag).
Vraag me af of de 790 adv de juiste keuze is aangezien ik zeker de eerste jaren, vanwege derde kind, niet echt zal reizen met de motor.
Ik wil KTM, hoge zit (kan ook motor aanpassen), en typische rijeigenschappen KTM (acceleratie, bochtenwerk, pittig).[/Q

Ik snap het. Gefeliciteerd met de derde trouwens! Ben benieuwd wat je woonwerk fiets gaat worden. Maar eerst verhuizen, dan pas kopen toch :).

Hier trouwens DE SuperEnduro voor jouw gezinssituatie
normal-508ka.jpg
 
Eerst volgend jaar eens proefrijden op die 790AdvR....hoewel dat zei ik bij de 790Duke ook en die had ik al besteld voor de proefrit_O-
 
De R heeft 240mm veerweg (de normale 790 Adv 200mm.) voor en achter, dat ga je niet krijgen met een smurfenfiets, natuurlijk is het fors ding.*O*
 
De AdvR gaat in Duitsland 13.700 kosten....komt nog gauw een ruggetje of 2 - 2,5 aan BPM bij in NL, da's stevig aan de prijs. Benieuwd wat die standaard 790 Adv gaat kosten.
 
De AdvR gaat in Duitsland 13.700 kosten.....

Da's amper 750€ minder dan wat je in België kwijt bent voor een 1090 AdvR… is idd stevig aan de prijs.


Benieuwd naar de Belgische prijzen, maar ik denk denk dat de Tenere 700 hier een (heel) streepje voor gaat hebben...
 
Denk dat de meeste mensen allang hun keuze hebben gemaakt. Je gaat voor of de KTM of de Yam. Maar voor de twijfelaars...dan zal de prijs meespelen. Eerste 790's worden in januari bij de dealers afgeleverd volgens degene die er 1 besteld hebben.
 
Vind het gewicht inderdaad tegenvallen. Zodra de valbeugels, kofferrekken etc er op zitten zal hij vergelijkbaar zijn met de 990 Adventure met dezelfde opties.
 
Terug
Bovenaan Onderaan