Het KTM 790/890 Adventure topic Deel 1

zouden 2 accessoire stekkers achter de koplamp zitten
Staat een foto van in het instructieboekje
Toch kom ik er niet uit, wat precies moet losgehaald worden eventueel?
Om bij die stekkertjes te komen moet je het hele geassembleerde gedeelte van de koplamp van het frame moeten halen
Daarna komen de stekkers te voorschijn
De 2 plaatjes naast de teller links en rechts zijn los te halen en daar kun je eventueel je USB contact kwijt
 

Bijlagen

  • IMG_20190507_204156.jpg
    IMG_20190507_204156.jpg
    101,5 KB · Weergaven: 31
  • IMG_20190507_204219.jpg
    IMG_20190507_204219.jpg
    85,1 KB · Weergaven: 30
Motopabst Goedhart , alle KTM dealers
is een oem part orgineel KTM door touratech
 

Bijlagen

  • Screenshot_2019-04-25-20-54-09-441_com.android.chrome.png
    Screenshot_2019-04-25-20-54-09-441_com.android.chrome.png
    39,5 KB · Weergaven: 17
Kwam deze foto tegen met een crash bar ook van Touratech.
Alleen is het op de site van Touratech.de niet te bestellen (staat niet in de shop???)
Ook bij Goedhart (KTM dealer) geinformeerd, en dit onderdeel van touratech is ook niet direct via KTM te bestellen...

Kortom nog even zoeken waar dit (of een andere crash bar) te koop is?

(mocht iemand een tip hebben hoor het graag ;) )

Schermafbeelding 2019-05-09 om 22.16.04.png
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de GPS voor elkaar gekregen
De doppen naast het display zijn los te krijgen met een schroevendraaier. Daar is plaats voor een eventuele contact voor de USB
 

Bijlagen

  • IMG_20190511_173354.jpg
    IMG_20190511_173354.jpg
    181,1 KB · Weergaven: 32
  • IMG_20190511_204705.jpg
    IMG_20190511_204705.jpg
    71,4 KB · Weergaven: 29
vraag voor iemand die een 790 adventure (r) heeft
wat is het gemiddelde verbruik dat je hebt met deze motor?
 
vraag voor iemand die een 790 adventure (r) heeft
wat is het gemiddelde verbruik dat je hebt met deze motor?
Ik heb de Duke 790 (die naar mijn idee minder zuinig is dan de Adventure 790 door het vermogensverschil), en als ik met mijn vrouw rustig aan het toeren ben kan ik daar 1 op 28 mee halen, rijd ik in mijn eentje wat steviger lukt ook 1 op 22 tot 24 nog wel. Maar doe ik een trackday dan gaat ie naar 1 op 12. Naar mijn idee zou je met een goed ingereden Adventure 790 wel 1 op 30 moeten kunnen halen als je rustig rijdt (lange stukken constant 100 bv. en weinig optrekken en accelereren). Met een beetje stevig op het gas op binnenwegen denk ik dat uiteindelijk 1 op 25 nog wel haalbaar moet zijn. Ik heb de indruk dat de motor hoe langer hoe zuiniger wordt, dus verse Adventures zullen nog wat meer verbruiken.
 
Ik heb de Duke 790 (die naar mijn idee minder zuinig is dan de Adventure 790 door het vermogensverschil), en als ik met mijn vrouw rustig aan het toeren ben kan ik daar 1 op 28 mee halen, rijd ik in mijn eentje wat steviger lukt ook 1 op 22 tot 24 nog wel. Maar doe ik een trackday dan gaat ie naar 1 op 12. Naar mijn idee zou je met een goed ingereden Adventure 790 wel 1 op 30 moeten kunnen halen als je rustig rijdt (lange stukken constant 100 bv. en weinig optrekken en accelereren). Met een beetje stevig op het gas op binnenwegen denk ik dat uiteindelijk 1 op 25 nog wel haalbaar moet zijn. Ik heb de indruk dat de motor hoe langer hoe zuiniger wordt, dus verse Adventures zullen nog wat meer verbruiken.

Oke dat vind ik behoorlijk zuinig want mijn 990 adventure haalt niet meer dan 1 op 13. En die motoren kan je wel met elkaar vergelijken toch?
 
1 op 13 is wel heel weinig voor een 990 adv. Ik zou je afstelling laten nakijken. En nee, een 10 jaar oude motor is niet te vergelijken met een moderne fiets met compleet ander blok
 
Maar die cijfers van jabba zijn wel heel positief. Als ik het bekijk aan de hand van de getankte hoeveelheden dan zit ik bij normaal gebruik zo rond de 1 op 20 met de 790Duke
Een 990Adv die 1op13 doet, dan is er wel iets mis met de afstelling, ik kom meestal uit bij 1op17 met de SMT.
 
Zo zit de GPS nu op de mijne.
Zit zover mogelijk voorin en is verstelbaar omdat er minder ruimte is bij de ruit in de hoge stand.
Is op de originele afdekkap gemonteerd.
 

Bijlagen

  • Zumo en Display (Kopie).JPG
    Zumo en Display (Kopie).JPG
    116,4 KB · Weergaven: 16
  • DSC00307 (Kopie).JPG
    DSC00307 (Kopie).JPG
    129,5 KB · Weergaven: 16
  • Zumo steun (Kopie).JPG
    Zumo steun (Kopie).JPG
    61,1 KB · Weergaven: 15
  • Vooraanzicht.JPG
    Vooraanzicht.JPG
    89,9 KB · Weergaven: 20
Oke dat vind ik behoorlijk zuinig want mijn 990 adventure haalt niet meer dan 1 op 13. En die motoren kan je wel met elkaar vergelijken toch?

Enkel het oranje logootje zal hetzelfde zijn _O-

1:13 is wel bizar. Mijn oude 950 deed 1:19 met touren. M’n nieuwe 1090 zelfs ruim 1:20.

Ik weet nog wel dat ik met een proefrit onder de indruk was van de parallel twin in de F800GS. Niet zozeer qua prestaties wel wat betreft souplesse en verbruik.

Jammer alleen dat het zo’n ielig ding is die 790 Adventure :$
 
1 op 13 is wel heel weinig voor een 990 adv. Ik zou je afstelling laten nakijken. En nee, een 10 jaar oude motor is niet te vergelijken met een moderne fiets met compleet ander blok

hallo,

ik bedoel ze zijn vergelijkbaar qua pk's, de 790 heeft 95pk, de 990 adventure heeft 96 pk.

voor de rest:
Als je dan ziet naar het verbruik zijn ze er sterk op voorruit gegaan.
Ook qua gewicht scheelt het wel 20 kg.
Dan nog de onderhoudsintervallen van 15000km van de 790 tov. de 990 met 7500km.

Ik zit er wel aan te denken om op zo'n motor proef te rijden
 
Enkel het oranje logootje zal hetzelfde zijn _O-

1:13 is wel bizar. Mijn oude 950 deed 1:19 met touren. M’n nieuwe 1090 zelfs ruim 1:20.

Ik weet nog wel dat ik met een proefrit onder de indruk was van de parallel twin in de F800GS. Niet zozeer qua prestaties wel wat betreft souplesse en verbruik.

Jammer alleen dat het zo’n ielig ding is die 790 Adventure :$

Waar haal je dat vandaan?
Wielbasis van de 790R is 153 cm, zit hoogte 88cm....niet bepaald een klein fietsje. Een 1090R is 5 cm langer en 1 cm hoger, terwijl de veerweg 2cm minder is. Tenzij je Chris Birch heet denk ik dat die 790R het veeel beter doet onverhard.
 
Waar haal je dat vandaan?
Wielbasis van de 790R is 153 cm, zit hoogte 88cm....niet bepaald een klein fietsje. Een 1090R is 5 cm langer en 1 cm hoger, terwijl de veerweg 2cm minder is. Tenzij je Chris Birch heet denk ik dat die 790R het veeel beter doet onverhard.

Heb hm gezien een poosje geleden bij Goedhart, ik vind het geen “beest” van een fiets zoals ooit de 950S/990R wel was.
Misschien ben ik wel verpest :9
 
Niemand last van trillingen voorwiel bij 4000touren in zn 3 of 4e versnelling?
Bij mij zat een hoogteslag van 5 mm in de avon voorband.
Bij de dealer hebben ze een nieuw wiel uit het krat van een nieuwe adventure gehaald en eringezet.
Wat blijkt, hetzelfde geval bij dat wiel.
Waarschijnlijk de hele eerste serie met dat probleem.
Gelijk een nieuwe band laten monteren van een echt merk en probleem opgelost!
 
Terug
Bovenaan Onderaan