Het KTM 790/890 Adventure topic Deel 1

De all road bandentest in Motoplus gelezen.
Daarin wordt ik behoorlijk bevestigd in mijn keuze/ ervaringen, vooral op nat wegdek.
Zelf doe ik dat met een simpele test die eigenlijk meer voor mijn eigen gemoedsrust is.
Niet in een bocht, maar geheel rechtop volgas wegtrekken op een kletsnatte weg.
Gewoon onvoorstelbaar hoe de af fabriek Avon dan al spinde, ondanks alle electronica.
De Anakee Adventure blijft volledig grip houden en dan ook nog een band met 20% off road geschiktheid en weinig slijtage.
Deze set ga ik wel oprijden :)
 
  • Leuk
Waarderingen: gsuk
Wie van jullie heeft de Akrapovic? Maakt het echt een verschil t.o.v. standaard?
En is de dB killer eruit te halen?
(...wil m denk ik mss toch maar los kopen...)
 
Zijn er al meer mensen geweest die een mtc failure hebben gehad?
Op dit moment kan ik mijn motor wel starten maar geen gas meer geven.
Vanmiddag gaat de motor terug naar de dealer. 🤞
 
Afgelopen weken 6500km gereden naar de Noordkaap,met vervangen van de voorband hoopte ik dat de trilling van voor er uit was maar helaas.
Onder de 80 km per uur enorme trillingen en je kon je stuur niet loslaten.
Bij thuiskomst het voorwiel er uit en opgestuurd naar Haan Wheels.
Hoogteslag van 2,5 mm en zelfs breedteslag van 2mm.
Slecht gespaakt bij KTM.
KTM kent het probleem niet en doen niets.
Dan maar zelf oplossen.
 
Afgelopen weken 6500km gereden naar de Noordkaap,met vervangen van de voorband hoopte ik dat de trilling van voor er uit was maar helaas.
Onder de 80 km per uur enorme trillingen en je kon je stuur niet loslaten.
Bij thuiskomst het voorwiel er uit en opgestuurd naar Haan Wheels.
Hoogteslag van 2,5 mm en zelfs breedteslag van 2mm.
Slecht gespaakt bij KTM.
KTM kent het probleem niet en doen niets.
Dan maar zelf oplossen.
In testrapporten van motorbladen lees je dit nooit. Die krijgen waarschijnlijk toch geprepareerde exemplaren.
 
Slechte zaak van KTM zeg.
Maar wat kost zo iets bij Haan?

Naar de Noordkaap! (foto??) Wow, wil ik ook nog eens met de motor, ben er al wel eens met de auto geweest (Alfa 3.0 V6, dus heerlijk gereden daar :) )
 
Slechte zaak van KTM zeg.
Maar wat kost zo iets bij Haan?

Naar de Noordkaap! (foto??) Wow, wil ik ook nog eens met de motor, ben er al wel eens met de auto geweest (Alfa 3.0 V6, dus heerlijk gereden daar :) )
BCFF04CD-0D69-410E-81A0-39C0F4D32E47.jpeg
908C1A22-7DD0-4854-AC41-33128104F05B.jpeg
 
Wat voor tanktas en zijkoffers / -tassen gebruiken jullie? Ben op zoek naar zoiets voor m'n vakantietrip in September.
 
De kogel is door de kerk, heb mijn 1090 ingeruild op een nieuwe 790 Adventure! Heb eerst nog wat naar gebruikte motoren gekeken, maar kreeg bij mijn dealer (zoals altijd) weer een goede prijs voor mijn 1090 (2017) en nog een aardige korting op een splinternieuwe oranje 790 (meteen gemonteeerde opties: quickshifter en handvatverwaming, en mijn Hepco & Becker topkoffer wordt overgezet).

De 1090 Adventure is een hele fijne motor, waar ik met veel plezier 24.000km op heb gereden, vooral ook op vakanties in de bergen. Heeft me nooit in de steek gelaten, en stuurde haarscherp. Maar sinds we met het camperbusje op reis gaan, met de motoren achterin, hoeven we geen lange afstanden meer op de motor af te leggen, en is een lichtere fiets wel zo handig. Bovendien heb ik bij proefritten (orange day) en een dagje huren wel gemerkt dat zo’n 790 Adventure enorm fijn rijdt, ook als je eens een zandpad neemt. Bovendien krijg ik hem met dat veel lagere zwaartepunt ook veel makkelijker in en uit de schuur, waar ik altijd een lastige draai omhoog vanuit de brandgang moet maken, en ook in en uit de bus natuurljk.
Nog een weekje wachten en dan kan ik beginnen met zo snel mogelijk die eerste duizend km voor de eerste beurt op de teller te krijgen. Zin in!
 
tof, ben heel benieuwd hoe hij je in de praktijk gaat bevallen. veel plezier ermee!!
 
Jaaaa! Mijn nieuwe 790 Adventure stond gistermiddag klaar bij de dealer. Lekker binnendoor naar huis gereden. Wat een fijne motor zeg. Ik was de 2,5 jaar dat ik hem heb gehad altijd erg tevreden met mijn 1090, maar deze 790 is gewoon nog net even wat verfijnder, en bovendien past ie veel beter bij mijn postuur (1.70m en 67kg).
Ik vond begin dit jaar de 790 Adventure huurmotor die ik een dag meehad al heel lekker rijden, maar had nog wat bedenkingen over het beperktere vermogen. Dat exemplaar was (ook) nagelnieuw, en ik weet het wat minder indrukwekkende koppel ook aan het nog niet helemaal losgereden blokje. Maar deze voelt meteen vanaf de eerste kilometers al sterker aan dan die huurmotor (net trouwens als de machine waar ik op reed bij de Orange days, die was ook al goed los). De quickshifter gaat als een warm mes door de boter - beter nog dan op mijn Duke 790, die ik ernaast heb voor Trackdays en het betere gooi en smijtwerk op de weg 🙂 - en het lagere gewicht en zwaartepunt maken dat ie zelfs met de grotere wielen toch hartstikke makkelijk instuurt, en toch ook nog wat stabieler is in de bochten. Blij mee!

Vandaag lekker de hele dag de tijd om hem verder in te rijden. De afspraak voor de eerste 1000km-beurt staat al!
1C708A2A-B4BE-4A36-9DB1-E1205D11C19E.jpeg
 
Gefeliciteerd jabba :tMoeilijke keuze lijkt me toch....natuurlijk stuurt deze beter dan de 1090, maar met ook een 790 Duke in de garage.....Die Vtwin is ook leuk.
Er komt ook een 890SMT maar ik geloof niet dat ik zo snel mijn 990SMT daarvoor zou inruilen.
 
Gefeliciteerd jabba :tMoeilijke keuze lijkt me toch....natuurlijk stuurt deze beter dan de 1090, maar met ook een 790 Duke in de garage.....Die Vtwin is ook leuk.
Er komt ook een 890SMT maar ik geloof niet dat ik zo snel mijn 990SMT daarvoor zou inruilen.
Echt een 890....linkje?
 
Terug
Bovenaan Onderaan