Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
De Duke 790 gebruik ik voor trackdays en het betere gooi- en smijtwerk op de weg, de Adventure is mijn reis- en toermotor. Zijn echt twee totaal verschillende fietsen, in (bijna) niets met elkaar te vergelijken. De 790 Adventure is supercomfortabel en is veel smeuiger op het gas, rijdt echt veel relaxter, terwijl je er toch hard op kan gaan.Gefeliciteerd jabba Moeilijke keuze lijkt me toch....natuurlijk stuurt deze beter dan de 1090, maar met ook een 790 Duke in de garage.....Die Vtwin is ook leuk.
Er komt ook een 890SMT maar ik geloof niet dat ik zo snel mijn 990SMT daarvoor zou inruilen.
De Duke 790 gebruik ik voor trackdays en het betere gooi- en smijtwerk op de weg, de Adventure is mijn reis- en toermotor. Zijn echt twee totaal verschillende fietsen, in (bijna) niets met elkaar te vergelijken. De 790 Adventure is supercomfortabel en is veel smeuiger op het gas, rijdt echt veel relaxter, terwijl je er toch hard op kan gaan.
Ik zou de oude 990 trouwens echt meteen inruilen op zo’n nieuwe 890SMT. Zelfs zonder proefrit. KTM ontwikkelt zich zo snel en goed, daar kan een oud type (het smt-concept is toch al weer ruim 10 jaar oud) wat mij betreft niet meer tegenop (of het moet al de emotionele waarde zijn).
De Duke 790 gebruik ik voor trackdays en het betere gooi- en smijtwerk op de weg, de Adventure is mijn reis- en toermotor. Zijn echt twee totaal verschillende fietsen, in (bijna) niets met elkaar te vergelijken. De 790 Adventure is supercomfortabel en is veel smeuiger op het gas, rijdt echt veel relaxter, terwijl je er toch hard op kan gaan.
Ik zou de oude 990 trouwens echt meteen inruilen op zo’n nieuwe 890SMT. Zelfs zonder proefrit. KTM ontwikkelt zich zo snel en goed, daar kan een oud type (het smt-concept is toch al weer ruim 10 jaar oud) wat mij betreft niet meer tegenop (of het moet al de emotionele waarde zijn).
Zijn ook twee totaal verschillende motorconcepten. Niet met elkaar te vergelijken. De Duke 790 komt naar mijn idee veel dichter bij de smt. Die ik zelf ook 4 jaar heb gehad trouwens, ik ben dus aardig in staat tot vergelijken, en ik kan je zeggen dat ik nog veel meer lol beleef aan de Duke 790 (met die geweldige quickshifter/blipper) dan aan de SMT destijds.Toch bijzonder, heb laatst op de 790 Adv R gereden en moet toegeven hij doet alles goed. Maar er zijn 2 zaken waarom ik er nooit 1 zou kopen. Na 2 minuten rijden vond ik het al een emotieloos apparaat. Ik werd nergens warm van. Iedere keer nog als ik op de SMT stap denk ik nog, Dat gaat als de brandweer.
Het 2e is dat ik hem spuuglelijk vind, hoelang ik er ook naar kijk. De 890 lijkt aardig, maar ook deze lijkt een lage tank te krijgen, het is niet om aan te zien .
Zijn ook twee totaal verschillende motorconcepten. Niet met elkaar te vergelijken. De Duke 790 komt naar mijn idee veel dichter bij de smt. Die ik zelf ook 4 jaar heb gehad trouwens, ik ben dus aardig in staat tot vergelijken, en ik kan je zeggen dat ik nog veel meer lol beleef aan de Duke 790 (met die geweldige quickshifter/blipper) dan aan de SMT destijds.
En over smaak valt niet te twisten. Ik zeg niet dat ik de tankoplossing van de 790 Adventure mooi vind, maar de motor voelt er zoveel lichter door aan, en krijgt er zo’n laag zwaartepunt van dat ik die tank graag op de koop toeneem. Bovendien zie je dat toch niet als je er op rijdt!
Zijn ook twee totaal verschillende motorconcepten. Niet met elkaar te vergelijken. De Duke 790 komt naar mijn idee veel dichter bij de smt. Die ik zelf ook 4 jaar heb gehad trouwens, ik ben dus aardig in staat tot vergelijken, en ik kan je zeggen dat ik nog veel meer lol beleef aan de Duke 790 (met die geweldige quickshifter/blipper) dan aan de SMT destijds.
En over smaak valt niet te twisten. Ik zeg niet dat ik de tankoplossing van de 790 Adventure mooi vind, maar de motor voelt er zoveel lichter door aan, en krijgt er zo’n laag zwaartepunt van dat ik die tank graag op de koop toeneem. Bovendien zie je dat toch niet als je er op rijdt!
Klinkt niet best. Gelukkig heb ik de s-versie, en ga ik geen extreme offroad-dingen doen. Wel erg zuur voor de mensen die hier ook nog last van gaan krijgen (en extreem lang moeten wachten op vervangende onderdelen). KTM (in elk geval KTM-USA) heeft de zaakjes kennelijk niet altijd goed voor elkaar.Las net dit verhaal bij de buren:
unfortunately, Steve got really sick. I am sad to announce that Steve has been diagnosed with blown-out suspensions - both front and back! @ktm_officialhasn’t the bike been designed for extreme adventure? The front suspension can be rebuilt here in Alaska, however the rear suspension must come from KTM. Guess what? On Saturday, KTM’s California told the dealer in Fairtbanks that the rear suspension is out of stock until sometime in September
(hij heeft zn motor steve genoemd)
ik neem aan dat de r modellen niet in prijs gaan zakkenIk zag net dat de s uitvoering 1900 euro goedkoper is geworden
Zou de R ook goedkoper gaan worden
Dan baal je toch ook als je net een nieuwe besteld zou hebben.
Ik denk dat ik nog maar een paar maandjes wacht
Ze hadden m maar niet zo lelijk moeten maken.
Als ze die lamp en de tank nou met elkaar hadden verbonden , beetje rally kuip idee, dan had hij er al een stuk beter uitgezien.Ze hadden m maar niet zo lelijk moeten maken.